اخبار داغ

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران:

تملک اراضی مجاور فرودگاه رامسر باید قبل از آغاز پروژه انجام می‌شد

تملک اراضی مجاور فرودگاه رامسر باید قبل از آغاز پروژه انجام می‌شد
مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه این مشکلات مربوط به دیروز و امروز نیست و از سال‌ها قبل وجود داشته است؛ گفت: آن موقع بهتر می‌شد تأمین اعتباری برای موانع و تملک این اراضی در نظر گرفته می‌شد؛ اما در حال حاضر وضعیت به جایی رسیده است که قیمت املاک بسیار بالا رفته است و کار سخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص مشکلات پیش روی فرودگاه رامسر و همچنین موانع پروازی این فرودگاه، اظهار کرد: این مشکلات مربوط به دیروز و امروز نیست و از سال‌ها قبل وجود داشته است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی، استقرار یک ساختمان در مجاورت فرودگاه است که برای استفاده از باند جدید باید خریداری شود که این امر نیازمند تامین اعتبار بالایی است که تامین آن سخت است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: اگر هم این ساختمان و مجموعه در سر جای فعلی خود باشد آن‌گاه باند ساخته شده قابل بهره‌برداری نیست و کارآیی آن به اندازه باند قبلی است.

وطن‌خواه بیان کرد: منتظر تعیین تکلیف بحث کارشناسی این موضوع هستیم تا ببینیم به کجا خواهد کشید.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما در این خصوص که اگر استقرار این مجموعه‌ها در مجاورت فرودگاه محدودیت استفاده از باند جدید را داشت؛ چرا این موضوع قبل از شروع پروژه مورد ارزیابی و بررسی قرار نگرفت؛ تصریح کرد: این یک موضوعی است که برای همگان سوال شده است؛ البته باید بگوییم این پروژه را شرکت فرودگاه کشور دنبال نکرد و از سوی وزارتخانه دنبال شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اضافه کرد: آن موقع بهتر می‌شد تأمین اعتباری برای موانع و تملک این اراضی در نظر گرفته می‌شد؛ اما در حال حاضر وضعیت به جایی رسیده است که قیمت املاک بسیار بالا رفته است و کار سخت شده است.

وطن‌خواه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان اعتبار لازم برای رفع موانع پروازی این فرودگاه و فراهم شدن امکان استفاده از تمام ظرفیت باند جدید این فرودگاه؛ گفت: حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا تملک‌ها انجام و باند جدید، قابل استفاده شود.

وی متذکر شد: منازل مسکونی در باغ ملی، مجموعه دانشگاه ملاصدرا، سه باب مدرسه و مجموعه فدک از جمله املاکی است که باید با تامین اعتبار، تملیک شوند تا موانع پروازی برای استفاده حداکثری از ظرفیت این فرودگاه فراهم شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه