اخبار داغ

بلوار بهشت همدان، جهنم ترافیک و حمل و نقل

بلوار بهشت همدان، جهنم ترافیک و حمل و نقل
یکی از بلوارهای همدان که شاهد تصادفات منجر به فوت در آن می باشیم و در ساعاتی از روز هم ترافیک سنگین در ان کلافه کننده است بلوار بهشت است و کمتر شباهتی به اسمی که بر رویش گذاشته اند دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بارها گفته شده است که بلوار باغ بهشت به سمت چهار راه بابک یکی از مرگبارترین نقاط حادثه خیز همدان است که بیشترین تصادفات منجر به فوت در این محور حادثه خیز رخ می دهد.
عمده علت این تصادفات سرعت زیاد خودروهایی است که از سمت جنوب استان، وارد شهر می شوند.
براساس آمار ده ماهه سال گذشته ۵۴ نفر در معابر شهری حادثه خیز بر اثر تصادف جان باخته اند و دو هزار و ۳۸۳ نفر نیز مجروح شده اند که ۹۸ نفر نسبت به سال ۹۶ کاهش تصادف را نشان می دهد.
یکی از شهروندان همدانی در خصوص حادثه خیز بودن بلوار بهشت می گوید: متاسفانه این منطقه از شهر چون جزء شهرداری منطقه سه و مناطق محروم است شهرداری توجه کمتری به ساماندهی آن از نظر استقرار پل عابر پیاده دارد.
وی ادامه می دهد: متاسفانه هزینه های گزاف برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بلوار ارم و نقاط بالای شهر می شود اما بلوار بهشت که نسبتا بلواری پرترافیک است مورد توجه کمتر مسئولان شهری است.
این شهروند با اشاره به پرتردد بودن این نقطه از شهر به دلیل وجود آرامستان همدان می افراید: وجود مغازه های صنعتی همچون سنگ فروشی ها و مکانیکی ها در این بلوار شرایط خاصی برای رفت و آمد عابران پیاده ایجاد کرده که باید مورد توجه بیشتر مدیران شهری قرار گیرد.
وی یادآور می شود: شهرداری چند سالی هست که قول داده تا مشاغل مزاحم را که آلاینده هستند را سازماندهی کرده و از این نقطه به مکان مناسبی منتقل کند تا هم حجم ترافیک کاهش یابد و هم فضا و سیمای شهری جلوه بهتری پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,
,
,
,
,
,
,

 

,

۵ مورد تصادف فوتی در بلوار بهشت همدان در سال گذشته
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تردد خودرو های با سرعت بالا از سمت ملایر را علت اصلی تصادفات فوتی دانست و گفت: رانندگان با ورود به همدان در حدفاصل میدان امام حسن تا چهارراه بهشت با سرعت بالا و نشان دادن رفتارهای برون شهری منجر به افزایش تصادفات فوتی در این بلوار می شوند.
علی فکری شیب این بلوار را به سمت پل بابک عاملی برای افزایش سرعت خودروهای در حال تردد دانست و افزود: در این بلوار استقرار مغازه های خدماتی،آموزشی و مکانیکی منجر به عبور عابران از این بلوار و احتمال افزایش تصادفات فوتی شده است.
وی با بیان اینکه در طی چندین مرحله این مساله در شورای ترافیک استان مطرح شده است اظهار کرد: این بلوار توسط هیأت کارشناسی در دو مرحله مورد بازدید میدانی قرار گرفته است.
فکری با تاکید بر اینکه بیش از ۶ ماه است که در زمینه کاهش میزان تصادفات این بلوار مصوباتی گذرانده شده است خاطرنشان کرد: ساخت گذرگاه عابر پیاده، نصب سرعتکاه های استاندارد و نرده گذاری از تصمیماتی بوده که گرفته شده اما تاکنون توسط شهرداری عملیاتی نشده است.
وی با بیان این نکته که تجربه نشان داده هرکجا اقدامات ایمن سازی معابر شهری انجام شده آنجا تصادفات کاهش یافته است تصریح کرد: سال گذشته ۵ مورد تصادف شدید در این بلوار منجر به مرگ ۵ نفر از شهروندان شده است.
فکری با اشاره به اینکه در دو ماهه امسال تاکنون تصادفات منجر به فوت از بلوار بهشت گزارش نشده افزود: امیدواریم با اقدامات ایمن سازی معابر شهری و ساخت پل عابر پیاده هیچگاه شاهد اینگونه تصادفات نباشیم.

, ۵ مورد تصادف فوتی در بلوار بهشت همدان در سال گذشته, ۵ مورد تصادف فوتی در بلوار بهشت همدان در سال گذشته,
,
,
,
,
,
,

 

,

افزایش ۳۰ درصدی بودجه ترافیکی در سال جاری
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی برای کاهش ترافیک توسط شورای شهر در همدان انجام شده گفت: خوشبختانه در سال گذشته همدان رتبه نخست کاهش تصادفات را در کشور کسب کرده است.
علی فتحی بیان کرد: تجربه نشان داده هرگاه در هر یک از نقاط حادثه خیز شهر یک اصلاح هندسی و علایم هشداردهنده و سرعتکاه نصب شده آمار تصادفات کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه همدان به دلیل محدودیت فضای شهری بزرگراهی برای افزایش سرعت خودروها ندارد تصریح کرد: امسال شورای شهر افزایش بودجه ۳۰ درصدی را برای کاهش ترافیک در همدان اعمال کرده است.
فتحی به نقاط پرحادثه شهر همدان اشاره کرد و گفت: در بحث ترافیک بلوار فاطمی حد فاصل پیشاهنگی تا پل بعثت، بلوار آیت ا… نجفی به دلیل دوربرگردان های در حال ساخت و بلوار بعثت تا پل پژوهش از نقاط پرحادثه ترافیکی هستند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تصادفات منجر به فوت از بیش از یکصد مورد به ۳۵ مورد کاهش یافته است یادآور شد: شهردای همدان قرار است در سال جاری مزایده و قراردادی را برای ساخت ۷ پل با یک شرکت منعقد کند.

, افزایش ۳۰ درصدی بودجه ترافیکی در سال جاری, افزایش ۳۰ درصدی بودجه ترافیکی در سال جاری,
,
,
,
,
,

 

,

ساخت ۷ پل عابر پیاده توسط شهرداری در سال ۹۸
مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان هم با بیان اینکه بلوار بهشت یکی از بلوارهای شریانی همدان در دو قطعه حدفاصل میدان امام حسین تا حدفاصل میدان امام حسن تعریف شده گفت: از حد فاصل میدان امام حسن تا چهارراه بهشت یک گذرگاه عابر پیاده روبروی کوی فردوس نصب شده است.
احسان صباغ افزود: از حدفاصل پل چهارراه بهشت تا میدان امام حسن نیز دو عدد سرعتکاه آسفالتی و علایم راهنمایی و رانندگی نصب شده اما با توجه به تغییر نرخ تجهیزات مصوبات شورای ترافیک با تاخیر انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای پل عابر پیاده در روبروی باغ بهشت در دستور کار شهرداری در سال جاری است تصریح کرد: با تامین بودجه های استانی نرده گذاری در این بلوار انجام می شود.
صباغ با تاکید بر اینکه هیچ سرعتکاه غیراستانداردی در معابر اصلی همدان نداریم افزود: امسال شهرداری نصب ۷ پل عابر پیاده را در بلوارهای شهید مطهری، باغ بهشت، ولایت، فاطمیه، بلوار شهید رجایی، بلوار ارتش و حدفاصل بلوار بعثت تا چهارراه سعیدیه در برنامه دارد.

, ساخت ۷ پل عابر پیاده توسط شهرداری در سال ۹۸, ساخت ۷ پل عابر پیاده توسط شهرداری در سال ۹۸,
,
,
,
,

در پایان آنچه باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد ساماندهی این بلوار و انتقال مشاغل مزاحم و تعمیرگاه ها از یک سو و از سوی دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت توسط راهنمایی رانندگی است که می تواند تا حدودی از حوادث این بلوار بکاهد و جان انسان های کمتری به خطر بیفتد. بدون تردید ورود دولت به این مساله باعث کاهش هزینه های درمانی و آسیب های اجتماعی حاصل از جراحات و فوت انسان ها می شود. بنابراین مصوبات شورای ترافیک استانی و شهرستانی باید بیشتر مورد توجه شهرداری ومسوولان شهری قرار گیرد.
انتهای پیام/

, در پایان آنچه باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد ساماندهی این بلوار و انتقال مشاغل مزاحم و تعمیرگاه ها از یک سو و از سوی دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت توسط راهنمایی رانندگی است که می تواند تا حدودی از حوادث این بلوار بکاهد و جان انسان های کمتری به خطر بیفتد. بدون تردید ورود دولت به این مساله باعث کاهش هزینه های درمانی و آسیب های اجتماعی حاصل از جراحات و فوت انسان ها می شود. بنابراین مصوبات شورای ترافیک استانی و شهرستانی باید بیشتر مورد توجه شهرداری ومسوولان شهری قرار گیرد.,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه