اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی قم:

توانمندسازی مهمترین رویکرد بهزیستی در دوره جدید است / خانه‌های بازی کودک زیر نظر بهزیستی فعالیت خواهند کرد

توانمندسازی مهمترین رویکرد بهزیستی در دوره جدید است / خانه‌های بازی کودک زیر نظر بهزیستی فعالیت خواهند کرد
مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت توانمندسازی جامعه هدف، گفت: توانمندسازی مهمترین رویکرد بهزیستی در دوره جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، هادی کریمی اصل صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بهزیستی اظهار داشت: شفافیت و سلامت در خدمات یکی از اصلی‌ترین شعارهای سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های بهزیستی بر روی توانمندسازی جامعه هدف است و این کار نیازمند تغییر رویکرد مردم و توجه ویژه رسانه‌ها دارد.

کریمی با اشاره به حضور خودش در رأس مدیریت بهزیستی استان قم، افزود: برنامه کوتاه‌مدت 3 ماهه برای بهزیستی قم در نظر گرفته‌شده است و در ادامه برنامه یک‌ساله عملیاتی خواهد شد.

وی بابیان این‌که تقویت و ارتقای مشارکت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بهزیستی است، ابراز داشت: باید نام بهزیستی را تقویت کنیم و با توجه به این مهم که در خصوص بودجه رویکرد انقباضی است فعال شدن مشارکت‌های مردمی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: باوجود تمام مشکلات دولت در سال 98 مستمری مددجویان را افزایش داده است که نشان از توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد.

وی به برنامه‌های بهزیستی استان قم درزمینهٔ پیشگیری اشاره کرد و بیان داشت: درزمینهٔ پیشگیری نیز اقدامات خوبی به‌خصوص برای افرادی که اعتیاددارند انجام‌شده است به‌طوری‌که نزدیک به 200 هزار نفر تحت پوشش کلاس‌های بهزیستی قرارگرفته‌اند.

وی در خصوص ارائه خدمات به چند قلوها نیز اظهار داشت: تا یک‌سالگی به این نوزادان شیر خشک داده می‌شود و تا قبل از سن مدرسه بر اساس اعتباراتی که به مرکز داده می‌شود خدمات ارائه می‌شود که در این اعتبارات هم 3 قلوها به بالا در اولویت بیشتری بالا قرار می‌گیرند.

کریمی در پاسخ به این سؤال که چراکه مراکز مشاوره جنسی در استان امکان تبلیغ ندارند، تصریح کرد: درزمینهٔ مشاوره جنسی از سوی بهزیستی هیچ منعی وجود ندارد و تمامی خدمات در مراکز تحت پوشش و نظارت این سازمان انجام می‌شود.

وی در خصوص خانه بازی‌های کودک نیز بیان داشت: یکی از چالش‌های اصلی که بهزیستی با آن درگیر است خانه بازی‌ها و مهدهای کودک غیرمجاز است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

کریمی افزود: شهروندان باید به هنگام ثبت‌نام در مهدهای کودک از دارا بودن مجوز مهدکودک موردنظر اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 28 خانه بازی در استان در حال فعالیت است و در جلسه آخری که در فرمانداری برگزار شد به این نتیجه رسیدند که شهرداری نمی‌تواند متولی این کار باشد و این مهم بر عهده بهزیستی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی قم در پایان خاطرنشان کرد: درزمینهٔ مشارکت‌های مردمی با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر نیازمند یاری مردم هستیم و انتظار می‌رود خیرین در این زمینه قدم‌های خوبی بردارند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه