اخبار داغ

تخم‌مرغ در گرانی از مرغ پیشی گرفت؛

گرانی 5000 تومانی تخم‌مرغ و 3000 تومانی مرغ در بازار مازندران

گرانی 5000 تومانی تخم‌مرغ و 3000 تومانی مرغ در بازار مازندران
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران گفت: با رسیدن موج جدید گرانی به مرغ و تخم مرغ، قیمت هر شانه تخم مرغ تا 5 هزار تومان و هر کیلو مرغ تا 3 هزار تومان، افزایش پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ در مازندران اظهار کرد: طی روزهای اخیر، بازار مرغ و تخم مرغ روند صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: قیمت امروز توزیع هر کارتن تخم مرغ در واحدهای عمده‌فروشی، بین 90 تا 93 هزار تومان است که بر این اساس، هر شانه تخم‌مرغ در واحدهای خرده‌فروشی با قیمت 18 هزار تومانی و دانه‌ای 600 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر هر کارتن تخم مرغ، 30 هزار تومان و هر شانه تخم مرغ، 5 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

هاشمی اظهار کرد: قیمت توزیع هر کیلو مرغ نیز به واحدهای خرده فروشی 12 هزار و 700 تومان است که با احتساب سود قانونی و نوع برند آن بین 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: هر کیلو مرغ طی روزهای اخیر تا 3 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در خصوص علت شیب تند گرانی این کالاها پاسخ داد: در مجموع، جوجه‌ریزی از سوی مرغداران به دلایل گوناگون، کم شده است و این امر، موجب بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا و سنگین شدن کفه به سمت تقاضا شده است که این امر به گرانی این کالاها منجر شده است.

به گفته هاشمی، از یک سو با افزایش دمای هوا، مرغداران اقدام به جوجه‌ریزی با تراکم پایین در مرغداری‌ها می‌کنند و از سویی دیگر با توجه به عدم به صرفه‌بودن قیمت‌ها و زیان خیلی از مرغداران، اقدامی برای جوجه‌ریزی نکردند، که این امر منجر به کمبود این کالاها در بازار شده است.

با رسیدن موج جدید گرانی با شیب تند به این دو کالا، سفره مردم از آنی که بود هم کوچک‌تر شد؛ طی سال‌جاری، افزایش قیمت برخی اقلام ضروری نظیر لبنیات، گوجه، سیب زمینی و حالا هم مرغ و تخم مرغ، توان مردم را برای تأمین معیشت روزمره، کمتر از گذشته کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه