اخبار داغ

مدیرکل امورمالیاتی استان:

معافیت ۵۷ درصد از مودیان مالیاتی آذربایجان‌غربی/ رشد ۲۶ درصدی وصول مالیات در استان

معافیت ۵۷ درصد از مودیان مالیاتی آذربایجان‌غربی/ رشد ۲۶ درصدی وصول مالیات در استان
مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی گفت: به ۵۷ درصد پرونده های مودیان استان مالیاتی تعلق نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اروم نیوز، حسن کوماسی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته فرهنگ مالیاتی، اظهار داشت: سیستم مالیاتی باید یکی از ابزارهای عدالت اجتماعی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز،,

وی افزود: آذربایجان غربی طی سه ماهه اول سال جاری ۴۰ میلیاردتومان عوارض و ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات وصول کرده است که این میزان مالیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

,

مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۷۱ میلیارد تومان به صورت غیرمستقیم ارزش افزوده مالیات استان بوده، ابراز کرد: سال ۹۷ آذربایجان غربی ۸۶۵ میلیارد تومان وصول مالیات داشته است.

,

کوماسی، تاکید کرد: به ۵۷ درصد پرونده های مودیان استان مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، چرا که طبق قانون باید سود خالص سالیانه آنان ۲۷ میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

,

وی، با اشاره به اینکه سال ۹۷ در سطح استان ۸ هزار پرونده جدید مالیاتی تشکیل داده شده، تصریح کرد:  اداره کل امور مالیاتی به تمام بانک های اطلاعاتی اعم از حساب های بانکی، پست بانک، ثبت اسناد، مجوز های شهرداری، کارت های بازرگانی و… دسترسی کامل دارد و به محض دریافت اطلاعات فرار مالیاتی از یک شهروند نسبت به تشکیل پرونده برای وی اقدام خواهد کرد.

,

مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی، تاکید کرد: پس از اطلاع از تراکنش های کلان مالی در حساب شهروندان به صورت حضوری از آنان در خصوص نحوه بدست آوردن و منابع این مبالغ پرس و جو به عمل می‌آوریم. در استان شهروندی داریم که بیش از ۴ هزار سکه نزد خود دارد.

,

کوماسی، گفت: با گزارش مردمی در شهر بوکان مجموعه ای را با گردش مالی ۲۰۰ میلیارد تومان کشف کردیم و با حکم قضایی اطلاعات این حساب ها را از کامپیوتر های آن استخراج کردیم و مالیات تعلق گرفته بر این مجموعه را محاسبه کردیم.

,

وی با اشاره به رتبه آخر استان در تحقق مالیاتی در کشور افزود: با وجود ۳۱ استان در کشور، تعداد ۴۲ اداره مالیاتی در کشور وجود دارد که برخی کلانشهرها چندین اداره مالیاتی دارند اما با این وجود آذربایجان غربی در رتبه آخر و در ردیف ۴۲ تحقق مالیاتی در کشور قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه