اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستای لرد شهرستان مهدیشهر

روستای کم آبی که پرآب شد/ گلایه مردم از وعده های روی زمین مانده

روستای کم آبی که پرآب شد/ گلایه مردم از وعده های روی زمین مانده
اهالی روستای لرد شهرستان مهدیشهر که تا ماه های اخیر از کم آبی رنج می بردند حال با بالا آمدن آب های زیرزمینی از پرآبی می نالند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرآت، بسیاری از روستاهای شهرستان مهدیشهر با مشکل کمبود آب کشاورزی مواجه اند و اگر این قضیه کمبود آب همچنان ادامه پیدا کند روستاهای این شهرستان از رونق میفتد و طولی نمی کشد که مهاجرت روستائیان به شهرها صورت می گیرد و روستاها خالی از سکنه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روستای لرد خطیرکوه در 65 کیلومتری شمال غربی استان سمنان واقع شده است، جمعیت این روستا متغیر می باشد، که در فصل زمستان 20 خانوار و در فصل تابستان با احتساب افراد غیر بومی حدود 200 خانوار در این روستا زندگی می کنند.

,

این روستا از جمله روستاهایی است که اهالی آن چندین سال بدون آب زندگی را سپری می کردند اما این روزها با بالا آمدن آب های زیرزمینی علاوه بر اینکه مشکل آن ها حل شده اما در حال حاضر خسارت زیادی به زمین های کشاورزی می زند و مشکل ساز است.

,

رضا یزدانی دهیار روستای لرد خطیرکوه  شهرستان مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه سیل امسال خسارت زیادی به خانه و زمین های کشاورزی وارد کرده است، گفت: سیل متاسفانه 3 خانه مسکونی و قریب بر 2 هکتار از زمین های کشاورزی را از بین برده است.

,

دهیار روستای لرد خطیرکوه در ادامه افزود: همچنین سیل 3 مسیر منتهی به روستا را تخریب کرده است که کارمرمت آن ها صورت گرفته اما برای آسفالت کردن آن اقدامی انجام نشده است.

,

یزدانی مطرح کرد: در دوسال پیاپی درختان گردو روستا دچار یخ زدگی شدند که مسئولین پس از بازدید و عکسبرداری هیچ اقدامی برای تامین خسارات انجام نداده اند و فقط پیگیری آن ها درحد عکسبرداری بود.

,

وی در ادامه اظهار کرد: جوب های آب برای آبیاری زمین های کشاورزی بر اثر سیل کامل از بین رفته است و آب های بالاآمده زیر زمینی در حال تخریب زمین های کشاورزی روستا هستند.

,

دهیار روستای لرد خطیرکوه با بیان اینکه در حال حاضراهالی روستا با بحران افزایش آب های زیر زمینی مواجه شدند که منازل و باغات دچار آبگرفتگی شده است، عنوان کرد: به دلیل افزایش و جاری شدن آب در باغات متاسفانه برخی درختان در حال خشک شدن هستند.

,

یزدانی با اشاره به اینکه با پیگیری از سازمان جهاد کشاورزی به این پاسخ رسیده ایم که بودجه ای برای خرید لوله آب وجود ندارد اما مردم روستا هیچ گونه درآمدی ندارند که نسبت به خرید لوله های آب اقدام کنند، بیان کرد: اهالی روستا با مشکل غیر بهداشتی آب شرب مواجه هستند که متاسفانه چشمه آب شرب در داخل رودخانه قرار گرفته و همین دلیل ناسالم بودن آب شرب را چندین برابر می کند.

,

وی با اشاره به اینکه با پیگیری از اداره آب و فاضلاب با این پاسخ مواجه می شویم که با آزمایشات انجام شده آب مشکلی ندارد اما متاسفانه آب شرب روستا غیر بهداشتی و بدون کیفیت است، مطرح کرد: آب های گل آلود ناشی از سیل با چشمه آب شرب روستا یکی شده است.

,

دهیار روستای لرد خطیرکوه افزود: مردم روستا مشکلی برای وضعیت درمانی خود ندارند و با وجود خانه بهداشت در روستا مشکلات درمانی آن ها حل می شود، اظهار کرد: از سوی استان مازندران برای گازرسانی به روستا پیگیری انجام شده است اما تا کنون این مشکل رفع نشده و مردم در زمستان و تابستان از نفت و هیزم استفاده می کنند.

,

یزدانی بیان کرد: در سال 91 مدرسه ای در روستا وجود داشت که به گفته برخی مسئولین باید به دست اهالی روستا از بین برود که پس از خراب شدن به اداره ورزش و جوانان واگذار شد تا برای ساخت یک سالن ورزشی اقدام کنند، اما متاسفانه فقط سازه های آهنی سالن ورزشی در بیرون روستا مشاهده می شود که نگهبان از آن مراقبت می کند و پس از 8 سال هنوز هیچ اتفاقی بر سر این مدرسه رخ نداده است.

,

وی در ادامه افزود: در مسیر سمنان به مازندران یک پلی احداث شد، که قریب به 7 سال است نیمه کاره رها شده و تردد روستائیان را با مشکل مواجه کرده است، که در زمان وقوع سیل سالجاری متاسفانه بیش از یک ماه این مسیر مسدود بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه