اخبار داغ

در گفتگو با اهالی امت آباد مطرح شد

آمار 70 درصدی بی‌سوادی در منطقه کم‌برخوردار امت‌آباد آمل

آمار 70 درصدی بی‌سوادی در منطقه کم‌برخوردار امت‌آباد آمل
فرمانده پایگاه بسیج امت آباد آمل اعتیاد را یکی از چالش های این منطقه دانست و افزود: نداشتن امنیت یکی دیگر از مشکلات این منطقه است، بسیاری افراد از خارج از محل به امت آباد می آیند و باعث اختلال در نظم اینجا می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسلام اهوان در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به جمعیت بیش از 500 نفری امت آباد اظهار کرد: 110 خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند، که برخلاف ذهنیتی که وجود دارد جوانان زیادی در عرصه‌های مذهبی فعال هستند و در حال حاضر نماز ظهر و مغرب جماعت در پایگاه بسیج برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,


وی از سطح تحصیلات این منطقه ابراز ناامیدی کرد و یادآور شد: سطح تحصیلات خوب نیست، بسیاری هستند که نمی توانند بیشتر از کلاس ششم یا هفتم را درس بخوانند و هزینه های تحصیل مانع از رفتنشان به مدرسه می شود.

فرمانده پایگاه بسیج امت آباد اعتیاد را یکی از چالش های این منطقه دانست و افزود: نداشتن امنیت یکی دیگر از مشکلات این منطقه است، بسیاری افراد از خارج از محل به امت آباد می آیند و باعث اختلال در نظم اینجا می شوند.

وی ادامه داد: افرادی را نمی شناسیم و به واسطه یک آشنا به این امت آباد می آیند، امنیت این منطقه را برهم می زنند و باعث می شوند که اسم امت آباد به خوبی معرفی نشود.

اهوان به همکاری 90 درصدی سپاه در این منطقه اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر نیز برای ساخت مسجد و بازسازیی منازل همکاری کرده اند.

وی افزود: برای حفظ امنیت بیشتر نصب دوربین درخواست کردیم که در حال پیگیری است و به کمک سپاه به زودی زده خواهد شد.

کیانوش کاویان عضو هیت امنای مسجد امت آباد نیز در ادامه گفت: مدرسه از والدین هزینه می گیرد و این برای خانواده ها که توان مالی زیادی ندارند، سخت است، که باعث ترک تحصیل دانش آموزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه سطح سواد دانش آموزان بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: به بچه ها رسیدگی نمی شود، دانش آموزی را می شناسم که کلاس پنجم هستند ولی سواد خواندن ندارند.

عضو هیت امنای مسجد امت آباد اظهار کرد: فرزندم را به مهدکودک بردم و از 850 تومان هزینه گرفت به اضافه پول کتاب و مابقی وسایل و این برای خانواده های این منطقه مبلغ زیادی است.

وی ادامه داد: خودم تا کلاس پنجم تحصیل کرده ام، با هزاران سختی توانستم تا این پایه درس بخوانم، با بی لباسی، بی پولی و هزاران مشکلات دیگر که برای خانواده های این منطقه وجود دارد.

کاویان به بی سوادی 70 درصدی این منطقه اشاره کرد و گفت: 30 درصدی که سواد دارند، 15 درصد انان فقط می توانند اسم خود را بنویسند.

وی اظهار کرد: اگر برای بزرگسالان نیز سودآموزی در این منطقه کلاسی گذاشته شود، می تواند در آینده بچه ها و سطح فرهنگ جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد.

کاویان ادامه داد: در فرهنگ سرا برای دانش آموزان کلاس خصوصی در نظر گرفته شود؛ چرا که بسیاری از خانواده ها پدر و مادر بی سواد هستند و همین باعث افت تحصیلی دانش آموز خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه