اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد

پایان ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده بهزیستی

پایان ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ساخت واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده استان پایان یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  فاطمه رضوان مدنی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: بهزیستن در گام دوم، شفافیت، توانمند سازی و ارتقا سلامت اجتماعی شعار امسال هفته بهزیستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده سازمان بهزیستی استان پرداخت و افزود: تا آخر خرداد امسال تعداد مددجویان سازمان بهزیستی استان ۱۴۹ هزار و ۴۴۴ نفر بودند که قطعاً در حال حاضر به ۱۵۰ نفر نیز رسیده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین تعداد خانواده‌های تحت پوشش تا آخر خرداد امسال ۶۳ هزار و ۳۶ نفر بودند.

,

رضوان مدنی ضمن تشریح وظایف معاونت‌های مختلف سازمان بهزیستی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۹۸ پرونده توانبخشی داریم که شامل ناتوانایی‌های بینایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی، شنوایی و صوت و گفتار است که بیشترین پرونده مربوط به ناتوانایی‌های جسمی و حرکتی و کمترین پرونده مربوط به صوت و گفتار است.

,

این مسئول ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۶۰۵ مورد پرونده اجتماعی داریم که در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی، زنان و خانواده و شبه خانواده است که در این خصوص نیز بیشترین پرونده‌ها مربوط به زنان و خانواده و کمترین پرونده مربوط به شبه خانواده‌ها است.

,

وی با بیان اینکه ۶۲۳ مورد پرونده ضایعه نخاعی در استان داریم گفت: در ارتباط با حوزه پیشگیری نیز تا کنون خدمات مشاوره‌ای حضوری، تلفنی، غربالگری و مشاوره پیش از ازدواج به نحو احسن انجام گرفته است.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: از ابتدای تأمین مسکن در حوزه مشارکت‌های اجتماعی حدود ۶۰۰ هزار و ۸۶۷ مسکن ساخته و تحویل مددجویان شده است.

,

وی افزود: از این تعداد ۲۵۹۰ مورد در ارتباط با مسکن زلزله زده‌ها و مابقی خانواده‌های دو معلول شهری و روستایی و سایر مددجویان تحت پوشش است.

,

رضوان مدنی بیان داشت: در زلزله بزرگ سال ۹۶ تعداد ۲۵۹۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان تخریب شد که از این تعداد ۲۰۶۶ واحد روستایی و مابقی شهری است.

,

رضوان مدنی عنوان کرد: در طول سال گذشته ۶۵۰۰ مورد اشتغال ایجاد شده است که در شاخه‌های خدماتی کشاورزی و صنعتی بوده است که به این منظور بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

,

وی کمپ ماده ۱۵ و ۱۶، مرکز گذری، سرپناه شبانه، پیشگیری از تنبلی چشم، کمک هزینه آزمایش‌های ژنتیک پیشگیری اجتماع محور و درمان اجتماع محور را از جمله دیگر اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی عنوان کرد.

,

این مسئول در ادامه از اجرای برنامه‌های متعدد و افتتاح چندین پروژه بهزیستی به مناسبت آغاز هفته بهزیستی خبر داد و گفت: افتتاح خانه حمایتی سالمندان، مرکز حمایت از زنان آسیب دیده و مرکز بازتوانی معتادین از جمله این پروژه‌هاست.

,

وی همچنین از ارائه خدمات توانبخشی رایگان در مراکز تحت نظارت سخن گفت و افزود: نمایشگاه‌های دستاوردهای معلولان و مددجویان نیز در این هفته در شهرستان‌های تابعه برای بازدید عموم برپا خواهد شد.

,

زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: بحث اشتغال مددجویان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در سازمان بهزیستی به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در این راستا در هفته بهزیستی کارگاه خیاطی و عروسک سازی در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

,
,
,

شریفی بیان داشت: این کارگاه خیاطی که در محل ساختمان شماره ۲ اداره کل بهزیستی استان با حمایت خیر اصفهانی افتتاح می‌شود اشتغال ۲۰ مددجوی بهزیستی را به دنبال خواهد داشت.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: راه اندازی یک نمایشگاه ۲۰۰ متری در سه باب مغازه در پاساژ گلستان جانمایی شده که مددجویان تولیدات خود را در آن به نمایش می‌گذارند، این نمایشگاه نیز در راستای حمایت از اشتغال مددجویان در هفته بهزیستی راه اندازی خواهد شد.

,

این مسئول از همشهریان و خیرین خواست تا کمک‌های خود برای مددجویان بهزیستی را از طریق موبایل پیمنت #۶۶۵۵*۱۲۰* و همچنین شماره حساب بانک مرکزی ۴۱۵۶۰۳۴۵۴۱۵۸۵۳۴۸ به حساب مشارکت‌های مردمی واریز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه