اخبار داغ

پهپادهای سپاه، بالای سر تروریست‌ها

پهپادهای سپاه، بالای سر تروریست‌ها
سال‌هاست که جریان ضدانقلاب با عناوین مختلف، هرازچندگاهی ضربات کوری را به مناطق غربی کشور وارد می‌کنند. چند روزی می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران، در غرب کشور، مشغول مقابله با یکی از این گروه‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال‌هاست که جریان ضدانقلاب با عناوین مختلف، هرازچندگاهی ضربات کوری را به مناطق غربی کشور وارد می‌کنند. چند روزی می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران، در غرب کشور، مشغول مقابله با یکی از این گروه‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اخیراً در پی تحرکات تروریست‌های کُردِ تحت حمایت قدرت‌های جهانی، در مناطقی از غرب و شمال‌غرب کشور در راستای برهم زدن امنیت و آرامش ملت ایران، سپاه پاسداران به مقابله با این گروه‌های تروریستی همت گمارد. در این‌باره، روز 21 تیرماه، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده است: در پی اقدام تروریستی روزهای اخیر گروهک‌های ضدانقلاب و تحت حمایت استکبار جهانی در مناطقی از غرب و شمال‌غرب کشور و به شهادت رساندن شهید سرافراز و دلاور «حاصل احمدی» و دو تن از پاسداران غیور اسلام و تلاش مذبوحانه در برهم زدن امنیت استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هشدارهای قبلی کشورمان به اقلیم کردستان عراق مبنی بر جلوگیری از استفاده گروهک‌های تروریستی از مناطق حاشیه مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای فعال‌کردن مقرها برای آموزش، سازماندهی و گسیل تیم‌های تروریستی در نفوذ از مرز و انجام اقدامات تروریستی و ضدامنیتی در میهن اسلامی ما و بی‌توجهی و مسامحه در این خصوص، از روز چهارشنبه(19 تیرماه) مقرهای فعال و محل استقرار و آموزش گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب در این مناطق را هدف قرار داد. در ادامه این اطلاعیه تاکید شد: در این عملیات که توسط واحدهای موشکی ، پهپادی و توپخانه نیروی زمینی سپاه انجام پذیرفت، مراکز فعال تروریست‌ها هدف قرار گرفت و علاوه بر انهدام آن‌ها، شمار زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند. 
,
 
,
شهادت سه نفر پیشمرگه مسلمان کُرد به دست عناصر ضدانقلاب 
,
حاصل حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق، شهادت سه نفر از پاسداران پیشمرگه مسلمان کُرد در عصر روز 18 تیرماه به دست اشرار ضدانقلاب بود. عصر این روز،‌ خودروی حامل رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا که در حال انجام مأموریت بود، در محل ورودی شهرستان پیرانشهر مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفت که در این حادثه تروریستی، سه تن از رزمندگان این قرارگاه، به نام‌های حاصل احمدی، ستار پیروتی و امید ملازاده به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر نیز مجروح شد. در همین‌باره، قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه‌پاسداران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: شهید، سرهنگ پاسدار حاصل احمدی، پیشمرگه مسلمان کرد، از افراد خوشنام و مردمی منطقه به شمار می‌رفت و سابقه ایثارگری‌هایش در مقابله با عناصر خودفروخته و گروهک‌های ضدانقلاب وابسته، بر همگان آشکار بود. سابقه 40 سال ایستادگی در مقابل اشرار و تروریست‌ها در مناطق مرزی پیرانشهر، نام این شهید والامقام را به کابوس گروهک‌های خودفروخته و خائن بدل کرده بود. علاوه بر این، سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن محکوم کردن عوامل شهادت سه تن از پاسداران پیشمرگه مسلمان کُرد، تصریح کرد: سرهنگ پاسدار حاصل احمدی، پیشمرگه مسلمان کرد و هم‌رزمانش که از افراد خوشنام و مردمی منطقه به شمار می‌رفتند و سابقه ایثارگری‌هایشان در مقابله با عناصر خودفروخته و گروهک‌های ضدانقلاب وابسته، بر همگان آشکار بود. دشمنان این ملت با این جنایت، بار دیگر نشان دادند که توسط ایادی و مزدوران منطقه‌ای خود به‌دنبال ماجراجویی‌های منطقه‌ای هستند و ایجاد اختلافات قومی و متزلزل‌سازی امنیت پایدار و آرامش مثال‌زدنی ایران اسلامی را در سر می‌پروراند؛ اما با هوشیاری عشایر منطقه که همیشه همراه با انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود و بصیرت هم‌رزمان، این توطئه نیز ناکام خواهد ماند. 
,
 
,
پهپادهای سپاه، بالای سر تروریست‌ها
,
یکی از موارد مهم و قابل تأمل در عملیات اخیر سپاه پاسداران علیه تروریست‌های مستقر در اقلیم کردستان عراق، بهره‌گیری سپاه از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها بود. یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از جمله یگان‌های تازه‌تأسیس این نیرو است که در مدت زمان کوتاهی از زمان تشکیل آن می‌گذرد، توانسته است کارایی بالایی از خود نشان دهد. اولین مرتبه در اسفند سال 1395 بود که سردار پاکپور، فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه، از تشکیل یگان پهپادی در این نیرو خبر داد. حدود یک‌سال بعد و در جریان رزمایش محرم در شمال‌غرب کشور بود که یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه ظهور و بروز عینی پیدا کرد. چندی بعد در بهمن سال 96 با تحویل پهپادهای مهاجر M-6 به نیروی زمینی سپاه قدرت پهپادی نزسا به صورت چشمگیری افزایش یافت. پس از موشک‌باران مواضع حزب دموکرات کردستان عراق در سال گذشته که پهپادهای نیروی زمینی سپاه در آن عملیات نقش شناسایی را ایفا کردند، این نخستین مرتبه است که نیروی زمینی سپاه در یک عملیات برون‌مرزی، پهپادهای خود را در نقش رزمی به‌کار گرفته و تصاویر منتشرشده از این عملیات نشان می‌دهد که پهپادهای مهاجر با استفاده از بمب‌های قائم به دقت اهداف موردنظر را مورد اصابت قرار داده‌اند.
,
 
,
انهام گروه تروریستی در منطقه جوانرود 
,
علاوه بر حمله سپاه به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان عراق، یک تیم تروریستی دیگر که از مرزهای غربی  قصد نفوذ به داخل کشور و انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی را داشت، طی یک اقدام دقیق اطلاعاتی و عملیاتی در کمین رزمندگان قرارگاه نجف اشرف گرفتار و پس از درگیری در منطقه عمومی جوانرود، منهدم شد. در این عملیات مقادیر قابل توجهی سلاح ، مهمات و تجهیزات ارتباطی نیز از تروریست ها کشف و ضبط شد. بنا بر گزارش روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف، یک نفر ازرزمندگان این قرارگاه  به نام محمد خان‌سلیمانی نسب در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شد. 
,
 
,
تلاش سپاه برای برقراری امنیت
,
حملات اخیر تروریست‌ها به غرب کشور و پاسخ متقابل سپاه‌پاسداران، اولین مورد در سال‌های گذشته نبوده است. طی سال‌های اخیر، تروریست‌ها در اقداماتی پراکنده، نقاطی از مرز را مورد هجوم خود قرار داده‌اند که هر بار به شهادت چند تن از مرزبانان انجامیده است. سردار محمدنظرعظیمی، فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش با اشاره به ناامنی‌های رخ‌داده در غرب کشورمان در سال‌های گذشته و مقابله به مثل سریع سپاه گفت: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، عوامل ضدانقلاب تلاش می‌کردند تا در این منطقه دست به اقدامات ضدامنیتی بزنند. نتایج کارهای انجام‌شده و اقدامات زیرساختی، هم در مرز و هم در مناطق امنیتی بسیار خوب بوده و این توفیق حاصل تلاش همکارانم در قرارگاه و نیروهای سپاه در منطقه و پشتیبانی خوب فرماندهان نیروی زمینی و سپاه بوده است.  او همچنین درباره سابقه درگیری سپاه به عناصر تروریستی در مرزهای غربی کشورمان اظهار کرد: امروز وضعیت ما خیلی بهتر شده و فرایند اقدامات عملیاتی معکوس شده است؛ برای نمونه در سال 1395 با گروهک پژاک درگیری داشتیم، همچنین با تیمی 31 نفره از داعش درگیری داشتیم که در عمده این درگیری‌ها تلفات نداشتیم و ضربه‌های سنگینی به تروریست‌ها در مناطق مرزی وارد کردیم و مانع اقدامات آنها شدیم.
,
 
,
سابقه مقابله سپاه با گروه‌های ضدانقلاب در غرب کشور 
,
همان‌طور که سردار عظیمی اشاره کرد، سپاه در سال 95 با گروه ضدانقلاب «پژاک» درگیری‌هایی را داشت؛ درگیری‌هایی که در خردادماه رخ داد و به هلاکت یک تیم پنج‌نفره گروهک تروریستی در شمال‌غرب کشور انجامید. همان زمان، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم پنج‌نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال‌غرب کشور و در منطقه عمومی سردشت که در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، شناسایی و در دام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا؟ع؟ نیروی زمینی سپاه گرفتار آمدند، منهدم و پنج عضو آن به هلاکت رسیدند. 
,
 
,
در این اطلاعیه دلیل حمله به مواضع گروه تروریستی پژاک چنین توضیح داده شد: تروریست‌های معدوم همان عاملین شهادت دو نفر از بسیجیان بومی شهرستان مرزی سردشت در اردیبهشت سال جاری و نیز شهادت یک مهندس بسیجی مربوط به اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در این منطقه بودند.  همچنین سردار پاکپور، فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه با اشاره به چرایی اقدام سپاه در قلع و قمع مواضع تروریست‌های پژاک، اظهار کرد: این گروهک، عامل شهادت دو بسیجی در سردشت به نام‌های رحمان محمدی و محمد ابوبکری بودند که اردیبهشت امسال به شهادت رسیدند. همچنین افراد این گروهک، بهاری، از یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه را نیز به شهادت رسانده بودند.
,
 
,
منبع: صبح نو                
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه