اخبار داغ

گزارش دانا از عملکرد «پیروز حناچی» در حوزه حمل و نقل؛

طرحی لاکچری که یک درصد از مشکلات حمل و نقل را هم حل نمی‌کند/ کار شهرداری به وام اعطای دوچرخه رسید

طرحی لاکچری که یک درصد از مشکلات حمل و نقل را هم حل نمی‌کند/ کار شهرداری به وام اعطای دوچرخه رسید
چون پایه و اساس این طرح‌ نمایشی است کارایی لازم را ندارد و نمی توانند مشکلی از مشکلات حمل و نقل عمومی پایتخت را حل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهر تهران با مشکلات مهم مدیریتی دست و پنجه نرم می کند اما امروز شاهد رویکرد و مدیریت نمایشی در شورای شهر و خصوصا شهرداری تهران هستیم. اخیرا «پیروز حناچی» شهردار تهران که تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن کمپین دوچرخه سواری در شهر تهران انجام می دهد، قول پیگیری وام دوچرخه به شهروندان تهرانی داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شهرداری تهران هفته گذشته با «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات به دوچرخه سواری رفته بود. این درحالی است که وی اغلب سه شنبه ها سعی می کند که با وسایل نقلیه عمومی سفر کند. اما موضوع اصلی اینجاست که علی رغم همه این تبلیغات برای دوچرخه سواری، شهروندان تهرانی چندان استقبال خاصی از این طرح نکردند. زیرا این مشکلات با اجرای چنین طرح های نمایشی حل نمی شود.
,
 
,
اول اینکه باید گفت در کدام معابر تهران زیرساخت‌های عبور و مرور دوچرخه سواری طراحی شده است که مردم بتوانند از دوچرخه برای مسافرت های دورن شهری استفاده کنند. از سوی دیگر جالبتر اینکه مردم تهران دچار طرح های مختلف شورای شهر و شهرداری تهران هستند که هر روز هزینه بیشتری برای انان می تراشد اما این طرح ها کمکی به حل معضل آلودگی هوا نکرده است.
, اول اینکه باید گفت در کدام معابر تهران زیرساخت‌های عبور و مرور دوچرخه سواری طراحی شده است که مردم بتوانند از دوچرخه برای مسافرت های دورن شهری استفاده کنند. از سوی دیگر جالبتر اینکه مردم تهران دچار طرح های مختلف شورای شهر و شهرداری تهران هستند که هر روز هزینه بیشتری برای انان می تراشد اما این طرح ها کمکی به حل معضل آلودگی هوا نکرده است., اول اینکه باید گفت در کدام معابر تهران زیرساخت‌های عبور و مرور دوچرخه سواری طراحی شده است که مردم بتوانند از دوچرخه برای مسافرت های دورن شهری استفاده کنند. از سوی دیگر جالبتر اینکه مردم تهران دچار طرح های مختلف شورای شهر و شهرداری تهران هستند که هر روز هزینه بیشتری برای انان می تراشد اما این طرح ها کمکی به حل معضل آلودگی هوا نکرده است.,
 
,
در همین رابطه به تازگی شهردار تهران در حال مهیا کردن زیرساخت هایی است که شاید مردم را به دوچرخه سواری تشویق کند. در همین راستا «رحمان زاده» شهردار منطقه ۱۳ از احداث ۲۵۰۰ متر مسیر دوچرخه در محدوده این منطقه خبر داد.
,
 
,
این درحالی است که معابر اصلی تهران که روزانه خودروهای زیادی در آن در حال رفت و آمد هستند به هیچ وقت زیرساختهای لازم برای چنین طرحی را ندارد و افرادی که در این معابر از دوچرخه استفاده می کنند با توجه به فعالیت ورزشی که انجام می دهند دو برابر دود را به داخل ریه هایشان هدایت می کند. 
, این درحالی است که معابر اصلی تهران که روزانه خودروهای زیادی در آن در حال رفت و آمد هستند به هیچ وقت زیرساختهای لازم برای چنین طرحی را ندارد و افرادی که در این معابر از دوچرخه استفاده می کنند با توجه به فعالیت ورزشی که انجام می دهند دو برابر دود را به داخل ریه هایشان هدایت می کند. , این درحالی است که معابر اصلی تهران که روزانه خودروهای زیادی در آن در حال رفت و آمد هستند به هیچ وقت زیرساختهای لازم برای چنین طرحی را ندارد و افرادی که در این معابر از دوچرخه استفاده می کنند با توجه به فعالیت ورزشی که انجام می دهند دو برابر دود را به داخل ریه هایشان هدایت می کند. , ,
 
,
همچنین باید گفت که با توجه به اینکه تهران این روزها با کارهای اصلاح طلبان و افزایش سرسام آور قیمت مسکن به شهری گران تبدیل شده است، باعث شده که بسیاری به حومه نشینی روی بیاورند. درواقع بسیاری از افرادی که این روزها برای کار به تهران می آیند در حومه شهر تهران سکنی گزیده اند. کرج، اسلامشهر، شهر ری و ... از جمله شهرهایی هستند که پذیرای بسیاری از کارمندان و کارگرانی هستند که روزانه به شهر تهران برای کار می آیند و عصر به منزل خود باز می گردند. از این جهت شهر تهران روزانه از حضور این تعداد جمعیت پر و خالی می شود.
,
 
,
جمعیتی که به واسطه وجود مترو و حمل و نقل عمومی همچون خط اتوبوس پی آر تی امکان حضور در مشاغلشان را دارند چطورمی توانند از این طرح لاکچری دورچرخه سواری استفاده کنند. درواقع یکی از نقیصه های دیگر این طرح نمایشی این است که کسانی که راهشان دور است و مصافت زیادی را برای رسیدن به سر کار خود باید روزانه طی کنند نمی توانند از این طرح نمایشی بهره ببرند. 
,
 
,
اعضای شورای شهر تهران نیز انتقاد جدی به این طرح های بی کیفیت و بی نتیجه دارند. درواقع مطرح می شود که پایه و اساس اینچنین طرح‌هایی نمایشی است کارایی لازم را ندارند و نمی توانند مشکلی از مشکلات حمل و نقل عمومی پایتخت را حل کنند. در همین رابطه، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران مورد انتقاد قرار گرفته که دوچرخه سواری یک هزارم از مشکل حمل و نقل شهری ما را برطرف نمی‌کند.
,
 
,
, , , ,
انتقاد کرباسچی از طرح بی نتیجه دوچرخه سواری 
, انتقاد کرباسچی از طرح بی نتیجه دوچرخه سواری , انتقاد کرباسچی از طرح بی نتیجه دوچرخه سواری ,
 
,
این درحالی است که مشکل اصلی حمل و نقل تهران فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی است. تنزل اقدامات شهرداری تهران از تونل سازی و کشیدن مترو، پل، بزرگراه و خیابان به اعطای وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه از جمله جالب ترین شاخص‌های مدیریتی شهر تهران است. درواقع همینطور در سطح مدیریت دولتی هم شاهد تنزل هستیم تا جایی که این روزها وزارت مسکن هم به جای اعطای وام خرید مسکن به ارائه وام اجاره بهای منزل اقدام می کند. 
,
 
,
حناچی،در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اصرار بر توسعه دوچرخه سواری در تهران کاری فانتزی بوده و گره گشای وضعیت حمل و نقل در پایتخت نیست، اظهار کرد: «این موضوع اگر هم فانتزی باشد، فانتزی خوبی است  و اگرچه گره گشای وضعیت حمل و نقل پایتخت نیست، اما تاثیرگذار است.»
, حناچی،در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اصرار بر توسعه دوچرخه سواری در تهران کاری فانتزی بوده و گره گشای وضعیت حمل و نقل در پایتخت نیست، اظهار کرد: «این موضوع اگر هم فانتزی باشد، فانتزی خوبی است  و اگرچه گره گشای وضعیت حمل و نقل پایتخت نیست، اما تاثیرگذار است.», حناچی،در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اصرار بر توسعه دوچرخه سواری در تهران کاری فانتزی بوده و گره گشای وضعیت حمل و نقل در پایتخت نیست، اظهار کرد: «این موضوع اگر هم فانتزی باشد، فانتزی خوبی است  و اگرچه گره گشای وضعیت حمل و نقل پایتخت نیست، اما تاثیرگذار است.», ,
 
,
شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران زیر یک درصد است، گفت: «تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.»
, شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران زیر یک درصد است، گفت: «تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.», شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران زیر یک درصد است، گفت: «تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.»,
 
,
در چنین شرایط آب و هوایی با مسافت های طولانی و همینطور شیب زیاد، تقریبا پروژه ترویج دوچرخه سواری را شکست خورده می کند.
,
 
,
با این شرایط به نظر می رسد تنها راه کاهش ترافیک تهران گسترشخطوط مترو و اتوبوس و نوسازی آن باشد بطوری که شهروندان با خیالی آسوده بدون سرپا ایستادن های طولانی و انتظار در ایستگاه ها بتوانند خود را به مقصد برسانند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه