اخبار داغ

نمایندگان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند:

وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری پاسداری از نظام ولایت فقیه است/ این نهاد رهبر را به دور از تعارفات سیاسی انتخاب می کند

وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری پاسداری از نظام ولایت فقیه است/ این نهاد رهبر را به دور از تعارفات سیاسی انتخاب می کند
نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری معتقدند مجلس خبرگان رهبری، رهبر را باید در فضائی خردورزانه و به دور از تعارفات سیاسی شناسایی کند و از جمله وظایف این نهاد تأمین اسلامیت و جمهوریت نظام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امروز 23 تیرماه مصادف با گشایش اولین مجلس خبرگان رهبری است؛ این نشست پس از انتخابات نخستین دوره مجلس خبرگان در ۱۹ آذر ۱۳۶۱ برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

فلذا با توجه به اهمیت شکل گیری این نهاد مقدس با نمایندگان استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ضرورت شکل گیری مجلس خبرگان رهبری و وظایف این مجلس به گفتگو نشسته ایم که مشروح گفتگو ها را در گزارش زیر می خوانید.

,

, ,

آیت الله خاتمی: خبرگان رهبری؛ رهبر را به دور از تعارفات سیاسی انتخاب می کند

, آیت الله خاتمی: خبرگان رهبری؛ رهبر را به دور از تعارفات سیاسی انتخاب می کند, آیت الله خاتمی: خبرگان رهبری؛ رهبر را به دور از تعارفات سیاسی انتخاب می کند,

آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به 23 تیر ماه سالروز گشایش مجلس خبرگان رهبری گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دو مجلس خبرگان قانون اساسی و رهبری داشته ایم که مجلس خبرگان قانون اساسی نیز به دو شکل قانون اساسی و تطمیع آن شکل گرفت.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: در بعد اول نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی را تدوین کرده و اصل آن را به رأی مردم گذاشتند و تطمیع قانون اساسی نیز در پایان عمر معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) شکل گرفت و در اوایل رهبری مقام معظم رهبری به رأی مردم گذاشته شد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دوره پنجم خبرگان رهبری قرار گرفته ایم، ابراز کرد: هر دو مجلس خبرگان یک ضرورت برای انقلاب اسلامی هستند؛ حقیقت آن این است که جمهوری اسلامی ایران یک نهاد مردم سالار دینی است و مسئولان کشور همگی با واسطه و یا بی واسطه منتخب مردم هستند.

,

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری در حقیقت واسطه است برای انتخاب رهبری کشور و رهبر را هم مردم به واسطه مجلس خبرگان رهبری انتخاب می کنند و دلیل ان این است که نهاد رهبری جامعه اسلامی رسالت ویژه خود را دارد.

,

آیت الله سید احمد خاتمی افزود: بنابراین برای اینکه انتخاب رهبر در فضائی به دور از جنجال های سیاسی متعارف شکل بگیرد و قانون گذار مجلس خبرگان رهبری را طراحی کرده است تا این نهاد مهم رهبر را در فضائی خردورزانه و به دور از احساسات سیاسی متعارف شناسایی کند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تجره چهل ساله نشان داده است که این طراحی، طراحی درست و خردورزانه بوده است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری هم در انتخاب رهبر و هم در مراقبت از آنکه رهبر واجد شرایط بماند نقش قانونی دارد که این مسئله مربوط به شخصیت حقوقی آنان است.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت حقیقی مجلس خبرگان رهبری نقش های فراوانی می تواند داشته باشد که بخشی از آن به نمایش گذاشته شده است؛  اما بخش های فراوان دیگری از شخصیت حقیقی مجلس خبرگان رهبری به منحصه ظهور نرسیده است.

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: مجلس خبرگان رهبری اسلامیت و جمهوریت نظام را تأمین می کند

, حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: مجلس خبرگان رهبری اسلامیت و جمهوریت نظام را تأمین می کند, حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: مجلس خبرگان رهبری اسلامیت و جمهوریت نظام را تأمین می کند,

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه نخستین مجلس خبرگان رهبری در 23 تیر ماه سال 1362 گشایش یافت، گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران به منزله جزئی از اجزای نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: به این معنی که جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک نظام ساختار اداره می شود که یک جز جدا نشدنی از نظام ایران مجلس خبرگان رهبری است  و نمی شود در زمان غیبت امام معصوم علیه السلام از نهاد مجلس خبرگان رهبری بی نیاز باشیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه وجود مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری و اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: به طور کلی هر جامعه ای باید بر اساس یک نظام اداره شود و نظامی که اسلام طراحی کرده است دارای سه رکن و قوانین اسلام، مردم و آحاد ملت اسلامی و امام و رهبر جامعه است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: موسس این نظام شخص رسول اکرم(ص) است که ایشان احکام دین را از خدا گرفته و مأموریت داشتند تا بر اساس آن جامعه و امت اسلامی را اداره کنند.

,

وی اظهار کرد: همان گونه که می دانیم در ده سال اول پیامبر اسلام (ص) امکان تشکیل حکومت اسلامی را در مکه نداشتند به این معنی که مورد اقبال عمومی قرار نگرفت؛ اما زمانی که ایشان  به مدینه هجرت کردند قانون اسلام را در یک جامعه سیاسی شکل دادند و امورات مردم در تمامی ابعاد ساماندهی شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نمیتوان گفت که جامعه زمامدار نمی خواهد؛ چرا که مدیریت جامعه بدون نظام و زمامدار امکان پذیر نیست؛ بنابراین باید فردی مجتهد جامع الشرایطی که قدرت اداره کشور را دارد در رأس قرار بگیرد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ملت ایران رهبری حضرت امام خمینی (ره) در آن زمان که نظام شکل نگرفته بود به صورت خودجوش پذیرفتند، گفت: با توجه به اینکه رهبری جامعه اسلامی باید بر اساس نظام قانون اساسی اداره شود، ساز و کاری برای شناسایی رهبری با استفادهاز مجلس خبرگان رهبری مد نظر قرار گرفته شد.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مجلس خبرگان باید فرد شایسته رهبری را به لحاظ اسلام شناسی و قدرت عبور از جامعه شناسایی کند و در این امر امکان پذیر نیست خود مردم در شناسایی رهبر دخیل باشند چرا که در مسئله رهبری هم مسئله دین شناسی و هم قدرت اداره فرد مطرح است.

,

وی عنوان کرد: کار مجلس خبرگان رهبری این است که اسلامیت نظام را حفظ کند چرا که فرد واجد الشرایط را در رأس نظام تعیین می کند و همچنین جمهوریت نظام را تأمین کند چرا که این اشخاص با رأی مردم در این جایگاه قرار می گیرند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: طی چهل سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی مجلس خبرگان رهبری به بهترین وجه شأن خود را منحصه ظهور گذاشته و ظرف مدت کوتاهی پس از ارتحال معمار کبیر انقلاب شایسته ترین فرد را برای اداره کشور اسلامی تعیین کرده است.

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری پاسداری از نظام ولایت فقیه است

, حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری پاسداری از نظام ولایت فقیه است, حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری پاسداری از نظام ولایت فقیه است,

حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری برآمده از آراء مردمی است، گفت: اعضای این مجلس به طور مستقیم با رأی مردم انتخاب می شوند.

, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه این مجلس از جمله ارکان مهم جمهوری اسلامی ایران می باشد، عنوان کرد: وظیفه اصلی مجلس خبرگان پاسداری از نظام ولایت فقیه است که این وظیفه به وسیله تعیین ولی فقیه که در واقع حافظ اصلی جمهوری اسلامی ایران است تبلور و مصداق پیدا می کند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: هر یک از اعضای مجلس خبرگان رهبری از مجتهدین خوشنام هستند که به وسیله شورای نگهبان اجتهاد آنها احراز گردیده است  و می توان گفت این مجلس تنها مجلسی است که  تمام اعضای آن از علمای بلاد(شهرها) بوده و همگی از پایه محکم علمی برخوردار می باشند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قوانین مربوط به مدیریت مجلس خبرگان رهبری و شرایط اعضای این مجلس به وسیله خود اعضا تصویب می گردد و نظر نهایی را درباره این قوانین و آئین نامه ها را خود اعضا ابراز می دارند.

,

وی افزود: به این معنی که  شخصیت حقوقی و یا نهاد دیگری وجود ندارد که بخواهد قوانین این مجموعه را تنفیض یا رد کند؛ فلذا تصمیم گیری درباره قوانین مجلس خبرگان رهبری فقط به عهده این مجلس است.

,

 حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار عنوان کرد: هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری متشکل از یک رئیس، دو نائب رئیسف دو منشی و دو کارپرداز است و در دل این نهاد تعدادی کمیسیون شکل گرفته است که هر کدام وظایف خاص خود را دارند.

,

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اعضای هئیت رئیسه و کمیسیون ها هر کدام به مدت دو سال انتخاب می شوند، خاطر نشان کرد: با توصیه مقام معظم رهبری هئیت اندیشه ورز مرکب از ده عضو  در مجلس خبرگان رهبری شکل گرفته است که این هئیت دارای کارگروه های مختلفی است که وظیفه هر کدام مشخص است و اکنون به وظایف خود مشغول می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه