اخبار داغ

روحانی در جمع مردم شیروان:

آمریکا در 14 ماه گذشته در تقابل با ایران شکست خورده است/کاهش ۲۵ درصدی بدهی خارجی کشور/ افتتاح 10هزار و پانصد میلیارد تومان پروژه در خراسان شمالی

آمریکا در 14 ماه گذشته در تقابل با ایران شکست خورده است/کاهش ۲۵ درصدی بدهی خارجی کشور/ افتتاح 10هزار و پانصد میلیارد تومان پروژه در خراسان شمالی
رئیس جمهور در جمع مردم شیروان با بیان اینکه 25 درصد از بدهی خارجی کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: علی رغم سختی و مشکلات به سمت بیگانگان و صندوق های بین المللی دست دراز نکردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، با حضور در ورزشگاه شیروان در جمع مردم گفت: 14 ماه است که بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا، سخترین تحریم ها را علیه ملت ایران انجام شده است. این تحریم ها اگر علیه هر ملتی انجام می شد آن ملت از پا در می آورد اما ملت قهرمان و مقاوم ایران اسلامی در طول این 14 ماه با قدرت ایستادگی کرده است.

وی افزود: آمریکا در مسیرهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی که پیش رفته است با شکست مواجه شده و در سازمان ملل و آژانس بین المللی نشان داده شد که هیچ کشوری به آنان اعتنا نکرد و تمامی کشورهای جهان از ایران حمایت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,

روحانی اظهار داشت: در دادگاه بین المللی از آمریکا شکایت کردیم و محکوم شد و این به معنای پیروزی ملت ایران است.

,

۲۵ درصد بدهی خارجی کشور کاهش پیدا کرده است

, ۲۵ درصد بدهی خارجی کشور کاهش پیدا کرده است, ۲۵ درصد بدهی خارجی کشور کاهش پیدا کرده است,

رئیس جمهور در جمع مردم خراسان شمالی در ورزشگاه شهدای کارگر شیروان گفت: در سال 96 ، 12 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی خارجی داشتیم که امسال میزان بدهی ها به 9 و نیم میلیارد رسیده است و این یعنی بدهی های خارجی کشور 25 درصد کاهش داشته است.

,

وی ادامه داد:  در ١٤ ماهی که فشار تحریم بر ما شدید شده است علی رغم سختی و مشکلات به سمت بیگانگان و صندوق های بین المللی دست دراز نکردیم  و مخارج و بخشی از بدهی های قبل را هم تامین کردیم.

,

وی افزود: 14 ماه است سخت ترین تحریم ها از سوی ابرقدرت ها بر ما اعمال شده اما مردم ایران با قدرت ایستادگی کرده و آمریکایی ها در مسیرهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی شکست خوردند.

,

رئیس جمهور با بیان اینکه از آمریکا در دادگاه بین المللی شکایت کردیم و آمریکا محکوم شد، افزود: در سازمان ملل، آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجتماعات گوناگون هیچ کس از دنیا به ادعای آن ها اعتنا نکرد  و در شورای حکام جز یکی دو کشور همه کشورها از ملت ایران حمایت کردند واین به معنای پیروزی ملت و نظام اسلامی ایران است.

,

روحانی تصریح کرد: اگر کسی مدعی شود در ایران اسلامی نظام ما، ملت و دولت ما ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات توجه کند سخنی نارواست، ما مشکل داریم در شرایط سختی زندگی می کنیم اما دست به دست هم دادیم و در کنار هم از مشکلات عبور خواهیم کرد.

,

وی از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات بزرگ امروز جامعه نام برد و افزود:  همه باید تلاش کنیم تا جوانان، دختران، پسران، مردان و زنان ما کار داشته باشند.

,

روحانی گفت: طی سال گذشته تلاش کردیم جوانان ، مردان وزنان ما مشغول کار باشند و بر همین اساس آمار بیکاری از۱۲.۱ امسال ۱۰.٨ درصد رسیده است.

,

وی تاکید کرد: باید از کشاورزان، صنعتگران، کارگران،کارآفرینان و کسبه تشکر کنم چون آنها بودند که اشتغال ایجاد کردید.

,

رئیس جمهور همچنین با اشاره به حوادث سیل های امسال در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: مردم بودند که در سیل بنیان کن در کنار یکدیگر قرار گرفتند از ملت ایران، نیروهای مسلح و دستگاههای اجرایی تشکر میکنم که در شرایط سخت کنار هم بودند.

,

روحانی خاطرنشان کرد: ما سختی داریم ولی دل مرده نیستیم بلکه دل زنده هستیم و روحیه بلندی در برابر دشمنان داریم ما همه برادریم.

10 هزار و پانصد میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد

,
,
, 10 هزار و پانصد میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد, 10 هزار و پانصد میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد,

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز بین مردم استان  خراسان شمالی هستم، گفت: حضورتان در اینجا برای نشان دادن وحدت، اتحاد ملی و مشت قدرت به آنهایی است که برای ملت ایران مشغول توطئه هستند.

,

روحانی اظهارکرد: افتخار دارم اعلام کنم امروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد.

,

وی ادامه داد: امروز طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شمش آلومینیوم جاجرم با یک هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح خواهد شد و خراسان شمالی به یکی از بزرگترین مراکز کشور در تولید پودر و شمش آلومینیوم تبدیل می شود.

,

روحانی گفت: در حوزه برق و آب نیز 3 هزار و 700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می شود که فاز دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و پست برق آن به عنوان یک بخش عظیم تولید کننده برق در استان امروز افتتاح می شود.

,

رئیس جمهور به افتتاح سد و کانال های انتقال آب در منطقه چندیر راز و جرگلان نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سایه این سد آبرسانی به ۳۰ روستا با جمعیت 21 هزار نفر و آبیاری ۵۶۰ هکتار و اشتغالزایی برای ۲۵۰۰ نفر تکمیل می شود.

,

وی بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان و اتصال راه آهن جوین به اسفراین را به عنوان دو پروژه مهم برای مردم استان برشمرد و گفت: که در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان و 200 میلیارد تومان اعتبار هم برای راه آهن اختصاص دادیم.

,

رئیس جمهور اظهارکرد: در این سفر با احتساب اعتارات دولتی، صندوق ملی، خصوصی ، ارزی و ریالی ۵۵۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی اختصاص می یابد.

,

روحانی با بیان اینکه بیشتر از مقدار پولی که در سفر قبل قول داده بودیم به استان پرداخت شده اما برخی پروژه ها ناقص است، خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی برای پروژه های دور قبل خواهیم گرفت.

,

برنامه های مهمی برای خراسان شمالی داریم

, برنامه های مهمی برای خراسان شمالی داریم, برنامه های مهمی برای خراسان شمالی داریم,

به گزارش عصر اترک، رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بجنورد هدف از سفر به خراسان شمالی را بررسی تمام مصوبات سفر سال 94 اعلام کرد.

,

وی ادامه داد: اکثر مصوبات سفر قبل به خراسان شمالی اجرایی شده و برای بخشی که باقی مانده جهت اجرا و عملیاتی شدن در این سفر تصمیم گیری خواهد شد.

,

رئیس جمهور ایران اضافه کرد: امروز در خراسان شمالی پروژه های مهمی در زمینه های مختلف برق، آب، صنعت و کشاورزی به بهره برداری خواهند رسید.

,

وی خاطر نشان کرد: تصمیمات مهمی برای سال های آینده خراسان شمالی خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه