اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان مطرح کرد

تعطیلی 6 پاسگاه محیط بانی در استان سمنان به دلیل کمبود محیط بان

تعطیلی 6 پاسگاه محیط بانی در استان سمنان به دلیل کمبود محیط بان
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تعطیلی 6 پاسگاه محیط بانی به دلیل کمبود پرسنل محیط بانی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن بیان اینکه 5 منطقه حفاظت شده در این استان داریم، گفت: وسعت مجموع مناطق حفاظت شده در استان سمنان 2 میلیون و 135 هزار هکتار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی مناطق حفاظت شده استان سمنان را در منطقه توران شهرستان شاهرود با وسعت یک میلیون و 460 هزار هکتار که خود شامل سه منطقه می شود، پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شهرستان شاهرود با وسعت 150 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر با وسعت 64 هزار هکتار، پارک ملی کویر شهرستان گرمسار با وسعت450 هزار هکتار و منطقه حفاظت شده جنگل ابر شهرستان شاهرود با وسعت 11 هزار هکتار برشمرد.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه 23 پاسگاه محیط بانی در مناطق حفاظت شده سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود محیط بان، 6 پاسگاه غیر فعال می باشند.

,

عبدوس محیط بانان استان سمنان را 110 نفر عنوان کرد وافزود: استان سمنان شدیدا با کمبود نیروی محیط بانی مواجه است و با یک سوم پرسنل اجرایی مورد نیاز، مناطقمان را حفاظت می کنیم.

,

وی در خصوص جذب محیط بان جدید در استان سمنان، اظهار کرد: مجوزهای استخدامی که به سازمان محیط زیست داده می شود به صورت مرحله ای است که امسال در کل کشور مجوز استخدام200 محیط بان داده شد و از این میان سهمیه استان سمنان 14 محیط بان هستند که آزمون آن نیز برگزار شده و در مراحل گزینش می باشند.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین به گونه های جانوری استان سمنان اشاره کرد و گفت: 393 گونه جانوری در استان وجود دارند که 65 گونه پستاندار، 254 گونه پرنده، 4 گونه دوزیست و 70 گونه خزنده می باشند.

,

عبدوس بیان کرد: از میان گونه های جانوری استان سمنان دو گونه یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی از گروه پستانداران در خطر انقراض قرار دارند که برای حفاظت از این دو گونه اقداماتی انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه برای حفاظت از گونه یوزپلنگ آسیایی از سال ها پیش اقدامات مختلفی برای حفظ زیستگاه ها و گونه ها انجام شده، اضافه کرد: عمده ترین تلفات یوزپلنگ را جاده عباس آباد به میاندشت داشتیم که برای کاهش تلفات در طول این مسیر 4 کیلومتر فنس کشی کردیم و تابلوهای هشدار دهنده نصب شد.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: طرح کاهش سرعت در محور عباس آباد به میاندشت نیز در کمیسیون ایمنی راه ها مطرح شد که هنوز نتیجه گیری قطعی حاصل نشده است.

,

عبدوس با بیان اینکه پیش از این 7 قلاده یوزپلنگ از سال های 89 تا 97 در محدود جاده عباس آباد به میاندشت بر اثر تصادف با خودروهای عبوری تلف شدند، افزود: بعد از این نصب تابلوهای هشدار دهنده و در سال 98 هیچ تصادفی از این بابت نداشتیم ولی نمی توان تضمین کرد که چنین اتفاقی نیفتد.

,

وی خاطر نشان کرد: در جهت حفاظت از زیستگاه های یوزپلنگ و گورخر ایرانی، حدود 120 هزار هکتار از امور عرفی دامداران در مراتع پارک ملی توران را با اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست خریداری و از دام پاکسازی کردیم که بر همین اساس در بهار امسال و برای اولین بار اجازه ورود هیچ دامی را در منطقه قشلاقی پارک ملی توران ندادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه