اخبار داغ

دست خالی فرمانداران و نقش سازمان برنامه بودجه در تصویب بودجه شهرستان‎ها

دست خالی فرمانداران و نقش سازمان برنامه بودجه در تصویب بودجه شهرستان‎ها
سازمان برنامه و بودجه استان‎ها براساس یکسری آیتم‎ها و شاخص‎های سالانه اعتباراتی برای شهرستان‎ها در نظر می‎گیرند که در کمیته‎های برنامه‎ریزی استان‎ها و شهرستان‎ها همواره از مهمترین موارد اعتراضی به نحوه تقسیم بودجه و نظام بودجه‎بندی آشکارتر می‎شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، امروزه بودجه مهمترین و تاثیرگذارتین نقش را در هدایت و جذب اعتبارات خرد و کلان برای پیشرفت و توسعه استان و شهرستان ها دارد که این نظام بودجه بندی توسط اداراه کل برنامه و بودجه استان های شکل می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

این تقسیم بندی بودجه های بر اساس پروژه ها و یکسری آیتم های و شاخص های از سوی مسئولان این سازمان انتخاب می شوند که در جلسات شورای برنامه ریزی در سطح استان و شهرستان ها این رویه همچنان باعث اعتراضات شدید مسئولان استان و شهرستانی به خصوص فرمانداران شده است.

,

توزیع نامتوزان اعتبارات در سطح استان و نادیده گرفتن حقوق شهرستان های محروم براساس آیتیم هایی که شهرستان های برخوردار را با مناطق محروم یکی می داند به نوعی ظلم آشکار در حق شهرستان های تازه تاسیس و محروم استان است.

,

عدم اعمال نظرات فرمانداران در اولویت بندی بودجه ها در سطح شهرستان ها و عدم تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله مواردی است که همچنان باعث گلایه و اعتراض شدید فرمانداران در استان کهگیلویه وبویراحمد است که در کمیته برنامه ریزی استان شاهد اعتراض گسترده فرمانداران و برخی مدیران کل بوده ایم.

,

متاسفانه در این نظام بودجه بندی به شرایط و عمق محرومیت شهرستان ها شاید چندان توجه نشده است وگرنه در این سال ها پروژه ها این چنین فرسایشی و با عمر بالای پنج سال تا 15 سال این چنین فرسوده نمی شدند.

,

به هرحال فرمانداران ناچارند در کمیته های برنامه ریزی شهرستانی اندک خرده اعتبارات را نیز بر اساس اولویت های شهرستان نیز تنها با اختیارات ناچیزی جابجا کنند که این هم باعث تضعیف جایگاه فرماندارن می شود که مسئولان استانی متاسفانه چندان به آن توجه نداشته و ندارند.

,

امیدواریم شاخص های مورد نظر در خصوص شهرستان ها به خصوص شهرستان های محروم استان تغییر پیدا کند تا بلکه این شهرستان های محروم از این همه توسعه نیافتگی رهایی پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه