اخبار داغ

نصف عشایر آب آشامیدنی سالم ندارند

نصف عشایر آب آشامیدنی سالم ندارند
رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: نزدیک به ۵۰ درصد عشایر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و با تخصیص اعتبار تلاش می کنیم کار آبرسانی به آنها را توسعه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در نشست شورای مدیران سازمان امور عشایر اظهار داشت: به منظور حفظ عشایر و جلوگیری از تهاجم فرهنگی باید تلاش کنیم فرهنگ و کوچ عشایر نیز ثبت جهانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی عشایر کشور را گنجینه و ذخایر کشور خواند و تصریح کرد: جایگاه این قشر تولید کننده در جامعه باید تبیین و روحیه عزتمندی و افتخار آفرینی آنها تقویت شود.
,
 
,
تقوی افزود: عشایر به لحاظ شجاعت و سخاوت از نمادهای اقتدار ایرانی ها هستند و ما باید فرهنگ عشایر را به دانشگاه ها ببریم تا با این قشر تولید کننده آشنا شوند.
,
 
,
وی با بیان این که خدمت به مردم عملی ارزشمند است، اظهار داشت: در معارف دینی، خدمتی که برای رضایت خدا و از روی اخلاص باشد دارای ارزش و کیفیت بیشتری است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: گاهی گیرنده خدمت موجب ارزشمندی بیشتر خدمت می شود مانند خدمتی که به ایتام، معلولان، خانواده شهدا و مردم مناطق محروم صورت می گیرد.
,
 
,
وی گفت: اقداماتی که دست اندرکاران سازمان امور عشایر برای خدمت به عشایر در مناطق مختلف انجام می دهند، بسیار ارزشمند است.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین تقوی در عین حال خدمات و تلاش های وزارت جهاد کشاورزی در تامین غذا و خوراک مردم در شرایط سخت تحریم را ستود و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی در عرصه های مختلف این بخش گزارش داده ام و در همین حال معتقدم در مورد زحماتی که در این وزارتخانه برای تامین غذای مردم انجام می گیرد کارهای فرهنگی زیادی باید به منظور آشنایی و شناخت مردم صورت بگیرد.
,
 
,
در این نشست، رییس سازمان امور عشایر ایران نیز با اشاره به تصویب اعتبار 202 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ها در حوزه عشایر در سال جاری، اذعان داشت: این اعتبار با حمایت و تایید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس پس از 40 سال از صندوق توسعه ملی برای خدمات رسانی و به ویژه در حوزه آبرسانی عشایر اختصاص یافته است و امیدوارم با حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات از این صندوق به بخش عشایر در سال های آتی نیز ادامه یابد.
,
 
,
 کرمعلی قندالی گفت: نزدیک به 50 درصد عشایر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و با تخصیص این اعتبار تلاش می کنیم کار آبرسانی به آنها را توسعه دهیم.
,
 
,
وی افزود: با مبلغ 202 میلیارد تومان حدود 298 پروژه در حوزه عشایر کشور اجرا می شود.
,
 
,
رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که از چند طریق آبرسانی به عشایر انجام می گیرد، گفت: آبرسانی سیار از طریق تانکر ها در شرایط خشکسالی برای عشایر و دام آنها کاری سخت و در عین حال موثر بوده است و تانکرها گاهی باید بین 50 تا 100 کیلومتر را طی کنند تا آب را به سامانه های عرفی برسانند.
,
 
,
وی مرمت چشمه سارها و حفر چاه در حد شرب و مصرف دام را از دیگر روش های آبرسانی به عشایر عنوان کرد.
,
 
,
قندالی اظهار داشت: با اعتبار صندوق توسعه ملی قصد داریم شبکه هایی را احداث کنیم تا آب با هزینه و مسافت کمتر به مناطق عشایری برسد .
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه