اخبار داغ

خادم حرم مطهر رضوی:

۲۸سال است که طعم شیرین خادمی را می‌چشم/ عنایت امام رئوف را در زندگی‌ام بسیار دیده‌ام

۲۸سال است که طعم شیرین خادمی را می‌چشم/ عنایت امام رئوف را در زندگی‌ام بسیار دیده‌ام
خادمِ فراش حرم مطهررضوی بااشاره به بیانات امام رضا(ع)گفت: طبق فرموده امام رئوف خادم‌ها سرلوحه فعالیت خود را خدمت به بندگان خداقرار داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، هر سال یازدهم ماه ذی القعده که فرا می‌رسد نیز مردم ایران با جان و دل جشن میلاد امام رئوف را برگزار می‌کنند و شیعیان غرق در شور و شعف هستند؛ عاشقان ولایت و امامت در این روز ارادت خود را به گونه‌ای ابراز می‌کنند و حرم مطهر رضوی غرق در نور و شادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

به بهانه این روز به سراغ یکی از خادمان حرم مطهر علی‌بن موسی الرضا(ع) رفتیم تا گفت‌وگویی کوتاه با این خادم حرم رضوی داشته باشیم؛

,

عباس سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره سابقه فعالیت خود در حرم علی‌بن موسی الرضا(ع) اظهارکرد: پس از کسب تحصیلات دیپلم و طی کردن شرایط خادمی و تائید مسئولین آستان قدس رضوی، از سال۱۳۷۰باحکم تشرف در حرم امام رضا(ع)خدمت خود را آغازکردم.

, شاخص،,

وی با بیان اینکه افرادی از جمله خادم، فراش، دربان، کفشدار و خادم یار درحرم رضوی فعالیت می‌کنند، افزود: هر خادم مسئولیت خاصی دارد به طوری که خادم‌ها و فراش‌ها در داخل حرم، دربان‌ها مقابل صحن و درب‌های ورودی و خادم یارها در اطراف صحن‌های جامع رضوی، غدیر و کوثر مشغول خدمت به زائرین هستند.

,

, ,

سلیمی عنوان کرد: یک روز در هفته برای تمامی خادم‌ها به مدت ۴۵دقیقه جلسه‌ای با هدف ارتقاء سطح معرفتی با حضور روحانیون معارف و علوم اسلامی تشکیل می‌شود.

,

 

,

خادم حرم مطهر رضوی با اشاره به بهترین خاطره دوران خادمی خود، بیان کرد: یکی از دوستان من که در زمان جنگ به شدت مجروح بود و نمی‌توانست راه برود به زیارت امام رضا(ع) آمد و شفا گرفت و پس از آن به جبهه برگشت و شهید شد که این خاطره نیز بهترین و فراموش نشده‌ترین خاطره‌ام از دوران خادمی‌ام است.

,

وی با بیان اینکه سرلوحه زندگی خدمت به بندگان خداست، افزود: امام رضا(ع)در احادیث خود فرموده‌اند؛ به بندگان خدا خالصانه و مخلصانه خدمت کنید و هدف همه ما این است که در راستای همین حدیث قدم برداریم و خادمین امام رضا به صورت افتخاری و رایگان خدمت می‌کنند که این عمل تنها برای رضای خداست.

,

عباس سلیمی گفت: همین که خانواده‌ا در راستای ولایت و ولی فقیه قدم برمی‌دارند، مهمترین توشه و امتیاز است که با خدمت در آستان مقدس امام رضا(ع) به دست آمده است.

,

وی در انتها تاکید کرد: حدود۱۲سال است که از خدام دعوت می‌کنند که به همراه پرچم آقا علی بن موسی الرضا(ع) به شهرهای مختلف برویم و همین حرکت نیز فرصتی برای خدمت به افرادی است که توان سفر به مشهد مقدس را ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه