اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان:

58 هزار هرمزگانی نام و لقب های امام رضا(ع) دارند

58 هزار هرمزگانی نام و لقب های امام رضا(ع) دارند
داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از مزین شدن نام 58 هزار هرمزگانی به اسامی، القاب و کنیه های این امام همام خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوید صادقی ،مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، در گفتگو در با خبرنگار هرمز ضمن تبریک فرارسیدن یازدهم ذیقعده ، سالروز میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان ، امام رضا (ع) از نامگذاری 58 هزار هرمزگانی به اسامی القاب و کنیه های این امام همام خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با اشاره بر لزوم انتخاب نام مناسب برای نوزادان تاکید کرد: انتخاب نام برای فرزندان توسط والدین یکی از اصلی‌ترین حقوق آنها است و نقش بسیار مهمی در زندگی، سرنوشت و آینده افراد دارد و یکی از فرآیندهایی است که تا پایان عمر و حتی بعد از آن نیز همراه با فرد می‌ماند، بنابراین در انتخاب آن باید دقت و توجه کافی مبذول شود.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد:رضا، علیرضا، محمد رضا و مرتضی از اسامی و القاب پر طرفدار در هرمزگان است تا جایی که تاکنون 14هزار 766 نفر در هرمزگان به نام رضا نامگذاری شدند و به ترتیب 13 هزار و 162 ،10 هزار و 266  و شش هزار و 889 نفر  در هرمزکان به نامهای علیرضا، محمد رضا و مرتضی نامگذاری شده اند.
مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر نامهای فوق الذکر ، اسامی حمیدر ضا، امیر رضا و غلامرضا نیز دارای فراوانی قابل توجهی در استان هرمزگان است تا جایی که به ترتیب سه هزار و 357  ، دو هزار و 622 و دو هزار و 914  نفر به این اسامی نامگذاری شده اند.
صادقی با بیان اینکه طی چهار ماهه سال جاری در هرمزگان بیش از 300 نفر با القاب و اسامی امام رضا (ع) نامگذاری شده‌اند، خاطر نشان کرد:  انتخاب اسامی ، القاب و کنیه های ائمه اطهار در هرمزگان با استقبال خوبی روبروست و در صدر جدول فراوانی نامهای هرمزگانی ها قرار دارد و این امر نشان از اعتقادات عمیق و راسخ مردم استان به ائمه و خاندان پاک عترت دارد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه