اخبار داغ

رئیس دادگستری جیرفت عنوان کرد

ابتکار بانوی خلاق جیرفتی برای جلوگیری از فرو پاشی خانواده ها

ابتکار بانوی خلاق جیرفتی برای جلوگیری از فرو پاشی خانواده ها
رئیس دادگستری جیرفت گفت: با ابتکار و تلاش بانوی خلاق جیرفتی از متلاشی شدن زندگی بسیاری از زوج های جوان جلوگیری بعمل آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان جیرفت صبح امروز به صورت سرزده از تمامی شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان بازدید و عملکرد شورهای حل اختلاف را خوب ارزیابی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در حاشیه این بازدید که به مدت سه ساعت به طول انجامید، گفت: هدف از این بازدید ها عرض تشکر از زحمات اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف است و در کنار آن اگر ایرادهایی در پرونده ها باشد به کارکنان تذکرات لازم داده می شود.

,

حسین شکوهی نسب بر ضرورت کیفی سازی رسیدگی ها در پروند های شورای حل اختلاف تاکید کرد و اظهار داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف باید تمام تلاش و تمرکز خود را بر گسترش صلح وسازش در پرونده ها قرار دهند.

,

رئیس دادگستری جیرفت در حاشیه بازدید از شعبه ۸حل اختلاف جیرفت گفت: با ابتکار و خلاقیت بانوی جیرفتی و همکاران وی در شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت، از متلاشی شدن تعداد زیادی از زندگی های زوج های جوان جلوگیری بعمل آمده است.

,

این مقام قضائی افزود: خانم شفیقه شفیعی با ۱۵سال تجربه در شورای حل اختلاف ،هم اکنون به عنوان رئیس شعبه ۸ حل اختلاف شهرستان جیرفت با بکار گیری شیوه های خلاقانه وخدا پسندانه در جهت انصراف زوجین از طلاق تلاش می کند.

,

در ادامه شفیقه شفیعی هدف خود را از انجام این کار آموزش زوجین در معرض طلاق و تلاش در جهت تحکیم بنیان خانواده می داند.

,

وی این موفقیت را حاصل یک کار جمعی می داند زیرا معتقد است اگر طرفین دعوا با اعضای شورای حل اختلاف همکاری و همراهی نکنند هیچ موفقیتی حاصل نمی گردد.

,

شفیعی در خصوص شیوه کار خود در شعب شورای حل اختلاف به رئیس دادگستری جیرفت گفت: پس از مراجعه زوجین متقاضی طلاق به این شعبه به طرفین دعوا مشاوره های لازم داده می شود و سپس به هرکدام از آنها به صورت رایگان کتاب هایی با موضوعات مختلف از جمله شیوه های همسر داری ، ازدواج موفق ودیگر کتابهای آموزنده ،متناسب با شرایط فرد به او اهداء می شود.

,

وی می افزاید: سپس به زوجین جوان فرصت مطالعه و تفکر می دهیم و در جلسات بعد با مراجعه زوجین به شعبه نتیجه کار را به گفتگو می گذاریم و خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و همراهی طرفین اکثریت پرونده ها ی خانوادگی در این شعبه منجر به سازش می شود.

,

شفیعی در خصوص راه کارهای کاهش طلاق در جامعه گفت: ارتقای سطح آموزش های قبل،حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان در جهت داشتن یک زندگی سعادتمند یک ضرورت است.

,

وی با اشاره به اینکه کلیه کتاب ها با هزینه شخصی تهیه ودر اختیار مراجعین قرار می گیرد،افزود: طی چند سال گذشته بالغ بر ۲هزار جلد کتاب با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به مراجعان اهداء نموده ایم.

,

وی خطاب به رئیس دادگستری جیرفت گفت: طی دوسال گذشته شعبه ۸حل اختلاف جیرفت موفق شده است ۴۱۳فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه شده است که از این تعداد ۲۸۵مورد مربوط به دعاوی خانوادگی بوده است.

,

شفیعی در پایان از زحمات تمامی پرسنل شوراهای حل اختلاف و همچنین حمایت های مسئولان قضائی شهرستان که در زمینه ایجاد صلح وسازش در جامعه تلاش می کنند تقدیر و تشکر نمود.

,

شایان ذکر است شفیقه شفیعی همسر شهید والامقام “امان الله غلامحسین پور”فرهنگی بازنشسته دارای سوابق انقلابی متعددی چه پیش از انقلاب وچه پس از پیروزی انقلاب همچون عضویت در ستاد پشتیبانی جنگ و بسیج را در کارنامه خود دارد و از سال ۱۳۸۲به صورت افتخاری به عضویت شوراهای حل اختلاف در آمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه