اخبار داغ

قاری بین المللی قرآن:

راه اندازی پویش تلاوت قرآن «معنا محور» در فضای مجازی/ رهبر انقلاب بر نشان دادن زیبایی های قرآن به مردم تأکید دارند

راه اندازی پویش تلاوت قرآن «معنا محور» در فضای مجازی/ رهبر انقلاب بر نشان دادن زیبایی های قرآن به مردم تأکید دارند
حسین رفیعی قاری گیلانی قرآن کریم با اشاره به راه اندازی پویش تلاوت قرآن “معنا محور” در فضای مجازی، گفت: جامعه هدف ما در این پویش عموم مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با راه اندازی پویشی قرآنی در فضای مجازی، اظهار کرد: یک بخشی از قبل تحت عنوان “یک دقیقه با قرآن” اجرا کردیم و اکنون پویش تلاوت “معنا محور” را راه اندازی کردیم و قصد داریم مخاطب و به ویژه عموم مردم را به واسطه این پویش و جذابیت هایی که بوجود آورده ایم با قرآن آشنا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با توجه به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در بحث خودکفایی جوانان در کارهای فرهنگی و پرداختن به برنامه های قرآنی، فرهنگی، گفت: در آخرین دیدار حضرت آقا با جامعه قرآنی سفارش ویژه کردند و فرمودند: “زیبایی های قرآن را به مردم نشان دهید.”

,

قاری بین المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه در حال حاضر با وجود فضای مسموم در فضای مجازی خیلی ها با هزینه هایی زیاد و با استفاده از ترفند های نرم افزاری خیلی پیشرفته، مسائلی را ترویج می دهند که خیلی از جوانان ما به واسطه آن به انحراف کشیده می شوند، افزود: ما هم برای مقابله با آنها پویش “یک دقیقه با قرآن” را راه انداختیم که بیشتر مختص خواص قرآنی جامعه بود و پست های زیادی از سراسر کشور در این باره منتشر شد.

,

این قاری گیلانی با اشاره به اینکه اکنون جامعه هدف ما در پویش “تلاوت قرآن معنا محور” عموم مردم است، اضافه کرد: ما در کلیپ یک دقیقه ای  یک آیه ای که برای مخاطبین ما ملموس است و به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند پرداختیم و اول آن آیه را با صوت تلاوت کردیم و بعد از آن مخاطب را در خصوص آن آیه به چالش کشیدیم.

,

رفیعی افزود: بعد از خواندن معنای آیه از مخاطب می پرسیم که  آیه ای مربوط به سوره رعد است را تلاوت می کنیم که در کتب درسی دوران نوجوانی ما هم به آن اشاره شده، با این معنا که “خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند”.

,

قاری بین المللی گیلانی تأکید کرد: بعد بازخوانی معنای آیه را داریم و به آن پرداختیم که خیلی ها در زندگی خودشان معتقدند از قبل سرنوشتشان تعیین شده است و خودشان نقشی در این سرنوشت ندارند، و هر چقدر هم تلاش کنند باز هم چیزی که از قبل برایشان مقدر شده اتفاق می افتد.

,

وی با اشاره به  اینکه بخاطر این مسئله گاهی پیش می آید که بسیار هزینه می کنند و دنبال رمالی و جادوگری و… می روند و هزینه های بسیار گزافی می کنند تا به آن چیزی که فکر می کنند برایشان اتفاق می افتد برسند، افزود: اگر هم قرار باشد تلاش کنند تلاش را در این راستا انجام می دهند که خود به خود باعث گمراهیشان می شود.

,

رفیعی با بیان اینکه بسیاری از آدم ها بواسطه همین که حتی این موضوع را برای خود قایل نیستند که باید در زندگی تلاش را سرلوحه کارشان قرار دهند به پوچی رسیده اند و با خودکشی خودشان را نابود کردند، اضافه کرد: ما در این پویش سعی کردیم این کلام نافذ خداوند مهربان را دیکته کنیم.

,

وی ادامه داد: از مخاطبین سوال کردیم که شما جز دسته اول هستید یا دوم؟! برای خیلی ها این سوال پیش می آید که اگر واقعا قرآن و خداوند متعال به این موضوع اینقدر قاطعانه اشاره کرده است ما چرا تا به حال جور دیگری فکر می کردیم.

,

قاری بین المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه به واسطه جایزه مادی و معنوی سعی کردیم باعث درگیر شدن مخاطبین بیشتری در این قضیه شویم، تصریح کرد: توانستیم برای کسانی که در این بحث شرکت می کنند و به این پویش و سوال می پردازند در آخر بر اساس قرعه کشی یک جایزه ای اختصاص می دهیم.

,

این قاری بین المللی گیلان با تأکید براینکه چه بسا این یک آیه از قرآن کریم می تواند زندگی خیلی از آدم ها را تغییر دهد، اضافه کرد: گاهی هم همین یک آیه خیلی از آدم ها را از گمراهی در می آورد و خیرش به خیلی ها می رسد و همینطور کسانی که به سمت قرآن کریم نرفتند به این واسطه می آیند وحداقل یک آیه را می خوانند و با قرآن آشتی می کنند.

,

وی تصریح کرد: اگر بانیانی باشند که هر دفعه بیایند و این هدیه قرآنی معنا محور را تقبل کنند ما می توانیم مسابقات قوی تر و بهتری را طراحی کنیم و به آن بپردازیم و آن موقع حرکت قوی تر است و بانیان را می توانیم معرفی کنیم یا به شکل گمنام از آنها تقدیر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه