اخبار داغ

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی:

۵۷۰ هزار هکتار جنگل کویری در خراسان رضوی ایجاد شده است

۵۷۰ هزار هکتار جنگل کویری در خراسان رضوی ایجاد شده است
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در رشتخوار گفت: با برنامه ریزی خوبی که در سطح کشور خصوصا در خراسان رضوی انجام شد، تا کنون 570 هزار هکتار جنگل کویری در خراسان رضوی ایجاد شده است، عدم اجرای این طرح ایجاد جنگل های کویری باعث غیر قابل سکونت شدن نیمی از بخش های جنوبی استان خراسان رضوی می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا صحرایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری خراسان رضوی صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم منابع طبیعی این شهرستان در محل دفتر فرمانداری رشتخوار گفت: ببا برنامه ریزی خوبی که در سطح کشور خصوصا در خراسان رضوی انجام شد، تا کنون 570 هزار هکتار جنگل کویری در خراسان رضوی ایجاد شده است، عدم اجرای این طرح ایجاد جنگل های کویری باعث غیر قابل سکونت شدن نیمی از بخش های جنوبی استان خراسان رضوی می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی آنگونه که استان‌های دیگر مانند سیستان و خوزستان درگیر بحث ریزگردها هستند، معضل ریزگردها را نداریم، اظهار داشت: برنامه طرح بیایان زدایی در سطح استان در حال دنبال شدن است.

,

 

,

مدیر کل منابع طبیعی استان همچنین یادآور شد:  در بحث کمک به حل معضل آب از 20 سال پیش شروع ، و از سال گذشته به طور جد وارد این موضوع شده ایم و باید اکنون برنامه ریزی به طوری باشد که تا سال 1404 حدود 15 درصد آب قابل استحصال به منابع آبی کشور اضافه شود.

,

 

,

صحرایی در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون 113 پروژه در سطح استان خراسان رضوی در حوزه آبخیزداری ایجاد کرده ایم، اذعان داشت: در یکی از این پروژه ها در شهرستان چناران 20 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی نفوذه کرده است، هم‌کنون رقم استحصال آب به 370 ملیون متر مکعب رسیده است، 520 قنات در پایین دست این طرح ها بوده که اثر بخشی که از لحاظ علمی انجام شده و به عینه نیز قابل مشاهده است بین 10 تا 15 لیتر به دبی این قنوات اضافه شده است.

,

 

,

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: هدف گزاری انجام شده تا سال 1404 رسیدن به 714 میلیون متر مکعب آب قابل استحصال است.

,

 

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری باید بر اساس الویت و نیاز منطقه صورت بگیرد، افزود: به طور مثال اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به مناطقی از این شهرستان می‌تواند به ازای هر متر مربع آب هزینه تا 3.2 یورو یعنی معادل 50 هزار تومان را در برداشته باشد، اما با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح شهرستان می‌تواند این هزینه را برای همان یک متر مربع آب تنها به 500 تومان کاهش داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه