اخبار داغ

کارشناس اجتماعی مطرح کرد

بی توجهی مسئولان به منشور حجاب و عفاف/ لزوم تشکیل کارگروه جامع در این زمینه

بی توجهی مسئولان به منشور حجاب و عفاف/ لزوم تشکیل کارگروه جامع در این زمینه
یک فعال اجتماعی گفت: مسئولان متاسفانه یکبار به خود اجازه نداده اند منشورحجاب و عفاف را مطالعه کنند در حالی که این منشور جوابگوی بسیاری از معضلات جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه سادات جلیلی‌حسینی، کارشناس اجتماعی و مدیرکل اسبق دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خاورستان، درخصوص حجاب و عفاف، گفت: انسان فطرتا طوری خلق شده که از همان ابتدای خلقت باید پوشش داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
افراد جامعه خود را با بی حجابی تنبیه می‌کنند
, افراد جامعه خود را با بی حجابی تنبیه می‌کنند, افراد جامعه خود را با بی حجابی تنبیه می‌کنند,
وی ضمن اشاره به این‌که زمانی‌که حضرت آدم و حوا میوه ممنوعه را در بهشت خوردند برای تنبیه خداوند آنها را برهنه بیرون کرد، این سوال را مطرح‌کرد: چه اتفاقی افتاده که مردمان جامعه ما خود را با بی حجابی تنبیه می‌کنند؟
,
 
,
این فعال اجتماعی خاطرنشان‌کرد: خداوند انسان را به گونه‌ای قرارداده که فطرتا پوشش را دوست دارد به گونه‌ای که حضرت آدم و حوا بعد از خروج از بهشت، به فکر پوشش افتادند.
,
 
,
جلیلی‌حسینی ضمن بیان این‌که پوشش برای همه افراد یک برتری و مزیت است، افزود: فردی که در جامعه پوشش دارد احساس برتری داشته و جامعه برای فردی که پوشش دارد یک امتیازی قائل می‌شود.
,
 
,
جامعه عدم پوشش را نمی پذیرد
, جامعه عدم پوشش را نمی پذیرد, جامعه عدم پوشش را نمی پذیرد,
وی ضمن تاکید بر این‌که اکثریت جامعه عدم پوشش را نمی‌پذیرند، یادآورشد: جوانان برای ازدواج به دنبال دخترهایی هستند که عفت خود را حفظ کنند.
,
 
,
مدیرکل اسبق دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه‌داد: در حوزه علمیه به‌خاطر پایبندی دختران به عفت و حجاب و شنونات اخلاقی، سن ازدواج بالا نیست این در حالی است که در فضاهای بدحجاب سن ازدواج بالا است و این نشان می‌دهد که جوانان ما به دخترهایی که عفت و حجاب دارند را مناسبت‌تر برای زندگی می‌دانند.
,
 
,
جلیلی‌حسینی بیان‌کرد: دشمن ازابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هرترفندی برای شکست نظام اعم از هشت سال دفاع مقدس، جنگ نرم و فرهنگی، تحریم و جنگ اقتصادی بهره گرفته است.
,
 
,
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس زن و مرد جنگیند و خانم ها در پشت جبهه حمایت کردند و مردها نیز خاطرجمع بودند هیچ آسیب اجتماعی برای خانواده آنها پیش نمی‌آید؛ به فرموده امام خمینی (ره) در جنگ ابرهای غرب و شرق را در هم کوبیدیم؛ مردم نیز در تحریم‌ها مبارزه کردند.
,
 
,
مدیرکل اسبق دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از سلاح‌های جنگ فرهنگی ترویج بدحجابی است که در بازه زمانی این به وسیله سریال و ماهواره ترویج یافت.
,
 
,
جلیلی حسینی یکی دیگر از دلایل ترویج بدحجابی در جامعه را کم‌شدن غیرت مردان عنوان‌کرد و گفت: دین اسلام دین کاملی است به طوری که دانشمندان علوم دینی یک کار تحقیقی در بحث وضو به این نتیجه رسیدند ریختن آب بر روی دست از آرنج در نوک انگشتان در مرد نشانه غیرت است و در خانم ها نشانه عفت و لطافت است.
,
 
,
با تبلیغات سوء دشمن بی غیرتی در جامعه افزایش یافته است
, با تبلیغات سوء دشمن بی غیرتی در جامعه افزایش یافته است, با تبلیغات سوء دشمن بی غیرتی در جامعه افزایش یافته است,
وی تصریح‌کرد: در حال حاضر متاسفانه با تبلیغات سوء دشمن، مردان جامعه با خود و با جامعه لج کرده‌اند و بی‌غیرتی خیلی زیاد شده است.
,
 
,
این فعال اجتماعی، چادر را یک سلاح بزرگ و عظیم دانست و افزود: یک فرد محجبه همیشه مورد احترام افراد جامعه است و با این حجاب می‌گوید" من از جنس زهرای مرضیه هستم، بلندشو و به من احترام بگذار" اما همیشه چشم‌های هرز به دنبال افراد بدحجاب است.
,
 
,
حضور موثر با حجاب‌ها در جامعه
, حضور موثر با حجاب‌ها در جامعه, حضور موثر با حجاب‌ها در جامعه,
جلیلی‌حسینی حجاب را برابر با آرامش دانست و خاطرنشان‌کرد: یک خانم محجبه با حجاب و پاکدامنی می تواند در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی حضور موثری داشته و مورد قبول جامعه باشد.
,
 
,
وی با بیان این سوال‌که چرا ما خودمان را از آرامشی که حجاب به ما می‌دهد دور می‌کنیم، افزود: طلاق‌های عاطفی، عدم ارتباط موثر بین زن و مرد، درس های غیراخلاقی از فضای مجازی و دیگر آسیب های جدی خانوادگی ناشی از عدم توجه به حجاب و آرامش ناشی از آن به خانواده است.
,
 
,
کشورهای اروپایی به رعایت حجاب در زندگی پی برده اند
, کشورهای اروپایی به رعایت حجاب در زندگی پی برده اند, کشورهای اروپایی به رعایت حجاب در زندگی پی برده اند,
این فعال اجتماعی تصریح‌کرد: کشورهای اروپایی که خود بدحجابی را تبلیغ می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که با حجاب می‌توان آرامش را به خانه برد و فرزندانشان نیز در سایه این آرامش بزرگ شوند اما ما از این موهبت خود را دور کرده‌ایم.
,
 
,
جلیلی‌حسینی بیان‌کرد: یکی از روانشناسان علوم دینی می‌گفت "راه تشخیص یهودی‌ها نبودن دیش ماهواره بر روی منازل آنها است چراکه آنها به این پی برده اند که ماهواره ضرر دارد".
,
 
,
وی گفت: در جنگ نرمی که دشمن راه انداخته است برای شکست نظام از هر حربه‌ای کمک می‌گیرد؛ رهبر معظم انقلاب با اندیشه‌های ناب خود راه را به ما نشان می‌دهند و این دسیسه‌ها را جنگ نرم، ناتو و شبیخون فرهنگی می‌دانند.
,
 
,
نهادهای متولی حجاب به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند/ متاسفانه در حجاب موازی‌کاری شده است
,
 
,
این فعال اجتماعی ضمن تاکید بر این‌که مدتی است نهادهای متولی امر حجاب به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند، گفت: متاسفانه برخی جاها موازی‌کاری می‌شود.
,
 
,
حضور بدحجاب‌ها در جلسات عفاف و حجاب خالی است
, حضور بدحجاب‌ها در جلسات عفاف و حجاب خالی است, حضور بدحجاب‌ها در جلسات عفاف و حجاب خالی است,
جلیلی‌حسینی توضیح‌داد: زمانی که در شهرستان‌های مختلف در جلساتی که برای حجاب برگزار شده حضور پیدا می‌کنیم چرا از افراد با حجابی که ارزش و معنای حجاب را می‌دانند دعوت می‌شود و جایی برای بدحجاب‌ها نیست؟
,
 
,
وی متذکرشد: باید برنامه‌ریزی شود افرادی که حجاب گریز هستند در جلسات بررسی بد حجابی دعوت شوند.
,
 
,
مدیرکل اسبق دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی افزود: الان یک خانمی در یک کشور غربی می داند حجاب چه تاثیر مثبتی داشته دارد و چه خوب است که ما ایرانی‌ها در جلسات حجاب و عفاف پذیرای افرادی باشیم که در کشورهای دیگر فارغ از دین واسلام به حجاب رسیده اند.
,
 
,
جلیلی‌حسینی با بیان این‌که تمام ادیان الهی به ویژه دین اسلام حجاب را ترویج و تبلیغ کرده‌اند، افزود: در کشور ایران با تندیس‌های قبل اسلام و سلسله‌های تاریخی که از زنان دارد تندیس بی‌حجابی مشاهده نمی‌شود.
,
 
,
وی ادامه‌داد: تمام وجود کشورمان از ابتدای تاریخ با حجاب عجین بوده و دین اسلام این را تکمیل می‌کند.
,
 
,
مسئولان باید در حجاب آخربین باشند
, مسئولان باید در حجاب آخربین باشند, مسئولان باید در حجاب آخربین باشند,
این کارشناس اجتماعی ضمن تصریح به این‌که مسئولان باید ما در مقوله حجاب آخر بین باشند، گفت: باید به تمامی زوایای ارزشی جامعه پایبند باشیم این‌که کجاها را کم گذاشتیم و حلقه‌های مفقوده شکست در عرصه‌های فرهنگی چه است؟ باید حلقه‌های مفقودشده فرهنگی را پیدا کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
,
 
,
جلیلی‌حسینی یادآورشد: اگر وصیتنامه شهدا را مشاهده کنیم به ندرت در وصیتنامه‌ای به حجاب تاکید نشده است؛ کاری نکنیم که روز قیامت در برابر شهدا شرمنده شویم.
,
 
,
مسئولان از موازی کاری دست برداند/ لزوم تشکیل یک کارگروه جامع حجاب و عفاف
,
 
,
وی ضمن تاکید بر این‌که در مقوله حجاب مسئولان از موازی کاری دست بردارند، گفت: تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه ودانشگاه‌ها در تمام شهرها یک کارگروه عفاف و حجاب تشکیل بدهند.
,
 
,
این فعال اجتماعی خاطرنشان‌کرد: یک برنامه راهبردی بسیارعالی که هدایت و نظارت آن با نهادهای مختلف و نهادهای ذیربط باشد برگزار شوند حداقل جمع مدعو سردرگم نشوند.
,
 
,
 
,
جلیلی‌حسینی تاکید کرد: اگر قرار است جلسات عفاف و حجاب برای خانم‌ها تنها نباشد در همایش‌ها در کنار حضور خانم ها همسران آنها نیز حضور داشته باشند چراکه به گفته برخی خانمها همسران آنها مروج بی حجابی هستند.
,
 
,
وی اظهارکرد: اواخر سال 84 منشور حجاب و عفاف نوشته شد کار کارشناسی بود؛ این منشور عفاف و حجاب به همه سازمان ها ارسال شده است.
,
 
,
شورای فرهنگ عمومی فضای کوچکی نیست
, شورای فرهنگ عمومی فضای کوچکی نیست, شورای فرهنگ عمومی فضای کوچکی نیست,
این فعال اجتماعی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی فضای کوچکی نیست و جمع زیادی از اندیشمندان در تمام زمینه‌ها تلاش می کنند و ابعاد بدحجابی را بررسی می کنند.
,
 
,
جلیلی‌حسینی تاکید کرد: درمنشور عفاف و حجاب برای تمامی نهادها و موسسات و سازمانها حتی مسکن وشهرسازی وظایف تعیین کردند و در این منشور تفاهم نامه امضا کرده اند که اگر به این وظایف عمل کنند نتیجه مطلوب در حجاب خواهند گرفت.
,
 
,
بی توجهی مسئولان به منشور عفاف و حجاب
, بی توجهی مسئولان به منشور عفاف و حجاب, بی توجهی مسئولان به منشور عفاف و حجاب,
وی ضمن بیان این‌ سوال که الان یک مدیرکل چقدر از منشور عفاف و حجاب می داند، افزود: اگر مراجعه‌ای به یکی از اداره کل‌ها داشته باشیم که خانم هم در این ادارات فعالیت می کنند وظیفه شما در منشور عفاف و حجاب چگونه تعریف شده است؟
,
 
,
این فعال اجتماعی با بیان این‌که مسئولان متاسفانه یکبار به خود اجاره نداده اند منشورحجاب وعفاف را مطالعه کنند، گفت: شاید این منشور به کارشناس ارجاع داده اند؛ چقدر نکات زیبایی در منشور عفاف وحجاب است و مسئولان نسبت به آن بی اطلاع و بی توجه اند.
,
 
,
وی یادآورشد: حداقل اگر مسئولان پایبند به منشوری که مسئول ستادی امضا کرده است باشند بسیار از معضلاتی که اکنون در جامعه داریم نخواهد بود و این منشور پاسخگوی معضلات کنونی جامعه خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه