اخبار داغ

گلایه اهالی روستای دلی بجک از گرد و غبار ناشی از سنگ‎شکن‎ها/ توصیه معاون استاندار به اهالی روستا

گلایه اهالی روستای دلی بجک از گرد و غبار ناشی از سنگ‎شکن‎ها/ توصیه معاون استاندار به اهالی روستا
سنگ‎شکن‎های منطقه دلی بجک بویراحمد باعث نارضایتی شدید در میان اهالی این روستا شده است به گونه ای که می گویند اگر سنگ شکن ها جا به جا نشود ما روستا را جا به می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، سنگ‎شکن‎ها علاوه بر اینکه نابودی و مرگ طبیعت را به دنبال دارند گاهی گرد و غبار ناشی از آنها باعث نارضایتی مردمی می شود که در نزدیکی این سنگ شکن ها زندگی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

روستای دلی بجک که منطقه ای عشایر نشین است در 40 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد که دارای امکانات مختلفی از جمله آب، برق و گاز است و کوچه های آنها نیز نام  مشخصی دارند، مدتی است که تعدادی کارخانه شن و ماسه و سنگ شکن در اطراف این روستا فعالیت می کنند که باعث نارضایتی بین مردم شده است.

,

یکی از اهالی روستای دلی بجک در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: این سنگ شکن ها باعث شده است که درختان ما به مرور زمان از بین بروند و میوه نداشته باشند.

, صبح زاگرس,

این فرد ادامه داد: برخی از افراد مسن روستا به دلیل گرد و غبار ناشی از این سنگ شکن ها دچار مشکلات تنفسی و آسم و و تنگی نفس شده اند.

,

 

,
, ,
 
,

با توجه به مشکلاتی که این سنگ شکن ها برای عشایر منطقه دلی بجک ایجاد کرده است  گفت و گویی با معاون عمرانی استاندار داشتیم که در زیر  می خوانید.

,

عزیز فیلی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار  صبح زاگرس، گفت: مجوز این سنگ شکن ها از سال 91 صادر شده است و  بخاطر اینکه از تخریب حاشیه رودخانه بشار جلوگیری شود به آن منطقه منتقل شدند.

, صبح زاگرس,

وی افزود: در سال های اخیر که برخی از واحدهای این سنگ شکن ها اقدام به فعالیت می کنند طبیعی نیز هست که در حال تولید مصالح  گرد و غبار ایجاد می کنند اما این سنگ شکن ها باید فیلتر مناسب هنگام کار بر روی دستگاه خود  داشته باشند که از انتشار گرد و غبار در فضا جلوگیری کنند.

,

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به گلایه اهالی روستای دلی بجک گفت: هنوز گزارش کتبی از اهالی روستای دلی بجک به دست ما نرسیده است اگر چنان چه کسی به این موضوع اعتراض داشته باشد می تواند به صورت کتبی به استانداری اعلام کنند ما نیز از طریق اداره کل استاندارد با سنگ شکن هایی که فاقد فیلتر هستند برخورد می کنیم و جلوی کار آنها را می گیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه