اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد:

شرکت ۸۳درصدی مردم قزوین در طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون"

شرکت ۸۳درصدی مردم قزوین در طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون"
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۸۳درصد جمعیت بالای ۳۰سال و ۵۲۹هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند و فشار خون ۳۵۳هزار نفر در سامانه سیب و ۱۴۲هزار نفر در ایستگاه‌ها و سامانه سلامت ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حمیدرضا نجاری در نشست خبری گزارش بسیج ملی کنترل فشار خون که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در ساختمان ستادی علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع رسانی پیش از آغاز طرح از اهمیت بالایی برخوردار بود که به خوبی رقم خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر از مشکلات نظام سلامت است؛ بیماری‌های واگیر تا حدود قابل توجهی کنترل شد و تنها در بیماری‌های نوپدید با مشکل مواجه هستیم. 

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: فشار خون از علل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است؛ ثبت فشار خون کاری بسیار ساده است اما به علت عدم آگاهی مردم برای انجام این کار مراجعه نمی‌کنند.

,

وی افزود: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، توقع در سطح ملی بر این بود که 20میلیون نفر غربالگری شده و 2میلیون نفر دارای فشار خون شناسایی شده و یک میلیون نفر مورد درمان قرار گیرند. اما بیش از 80درصد جمعیت بالای 30سال و بیش از 28میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

,

ثبت فشارخون 520هزار قزوینی بالای 30سال

, ثبت فشارخون 520هزار قزوینی بالای 30سال,

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین بیش از 83درصد جمعیت بالای 30سال و 529هزار نفر در طرح شرکت کردند و فشار خون 353هزار نفر در سامانه سیب و 142هزار نفر در ایستگاه‌ها و سامانه سلامت ثبت شد. 

,

وی ادامه داد: در مجموع 180ایستگاه در سراسر استان در اماکن عمومی، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها فعالیت داشتند و 882نفر در این امر فعال بودند.

,

نجاری عنوان کرد: اجرای این طرح یک فعالیت جمعی بود و به گروه یا ارگان خاصی وابسته نبود و تا مردم پای کار نمی‌آمدند دستیابی به این میزان تحقق پیدا نمی‌کرد، اکنون افراد شناسایی شده‌اند و لازم است به مراکز مورد نظر مراجعه کرده و فشار خون و درمان را پیگیری کنند.

,

وی در پایان عنوان کرد: نقش اصحاب رسانه در رسیدن به این نقطه از اهمیت بالایی برخوردار است و افرادی که هنوز مورد غربالگری قرار نگرفته‌اند نیز می‌توانند به مراکز جامع سلامت نراجعه کرده و فشار خود را ثبت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه