اخبار داغ

حجت‌الاسلام پناهیان:

عامل تحول جامعه امروز خارج شدن بانوان از حالت انفعال است/ از کودکی به فرزندانتان فرهنگ کسب و کار و تولیدکننده بودن را بیاموزید

عامل تحول جامعه امروز خارج شدن بانوان از حالت انفعال است/ از کودکی به فرزندانتان فرهنگ کسب و کار و تولیدکننده بودن را بیاموزید
استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه بانوان در جامعه منفعل شده‌اند و بانوان باید از حال انفعال خارج شوند تا جامعه نجات یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان، شب گذشته در مراسم «بانوان رهروی انقلاب اسلامی» که در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: بی تردید تأثیر بانوان در ابعاد مختلف جامعه بیشتر از مردان است اما بیشتر مسئولیت‌ها بر عهده مردان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید خرید کالای ایرانی را ترویج دهید باید این کار را بر عهده بانوان بگذارید، فزود: در مسئله معیشت و اقتصاد چون مدیریت مصرف در خانواده بر عهده بانوان است قالبا مردان نیز تحت تأثیر بانوان در خریدها هستند.

,

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: بانوان هستند که می‌توانند به سادگی خانواده را مدیریت کنند و با رفتار خود باعث پیشرفت خانواده شوند و اگر بانوان فرزندانشان را طوری تربیت کنند که کارآفرین باشند نه کارمند در اینجاست که جامعه متفاوتی خواهیم داشت.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اجتماعی شدن زن به منشی شدن در یک شرکت نیست و ارزش زن فراتر از انجام چنین کارهایی است عنوان کرد: اگر بانوان از انفعال خارج شوند و شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند توانمندی‌های خود را بروز و ظهور دهند، شاهد پیشرفت همه‌جانبه جامعه در ابعاد مختلف می‌شویم.

,

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید از طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان حمایت کنند ادامه داد: متأسفانه ما فرهنگ ایجاد کسب و کار نداریم و حتی فکر می‌کنیم، مولد بودن زشت است، که این امر نیاز به فرهنگ سازی از دوران کودکی توسط مادران دارد.

,

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: بانوان باید از کودکی به فرزندانشان، فرهنگ کسب و کار، منفعل نبودن و تولید کننده بودن را بیاموزند تا جامعه اصلاح شود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بی توجهی به فاجعه گوهرشاد یکی از نواقص فرهنگی ما در مشهد است، اظهار کرد: انتظار داشتیم بانوان مشهدی در این روز که بیش از 1300 نفر در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند، غوغایی برپا کنند و با افتخار حجاب خود را فریاد بزنند.

,

وی تصریح کرد: همین‌قدر که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند افراد را به هرزگی بکشاند، می‌تواند در اصلاح جامعه به کمک آید که این امر بستگی به روش استفاده ما از این پدیده نوظهور دارد و نیاز است روش درست استفاده کردن از آن را در ابتدا بیاموزم.

,

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه بانوان می‌توانند به‌راحتی رسم‌های بد جامعه مانند اسراف در عروسی‌ها را حذف کنند، گفت: مردان و فرزندان بسیار تحت تأثیر بانوان هستند لذا بانوان می‌توانند نظر مردان را در مسائل مختلف عوض کنند که این امر در مسائل سیاسی نیز صدق می‌کند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بانوان باید از حال انفعال خارج شوند تا بتوانیم جامعه نجات دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه