اخبار داغ

بانوی ورزشکار جویباری:

داشتن حجاب سبب افزایش روحیه و غرورم شد/ امیدوارم روزی با چادر در جایگاه نخست جهانی حاضر شوم

داشتن حجاب سبب افزایش روحیه و غرورم شد/ امیدوارم روزی با چادر در جایگاه نخست جهانی حاضر شوم
بانوی ورزشکار جویباری با بیان اینکه من از کودکی چادری بودم و تا به الان چه در حوزه ورزشی و چه علمی حجاب برای من محدودیتی ایجاد نکرده گفت: چادر جزئی از وجود من شده است و در فعالیت ورزشی من هم هیچ گونه اثر منفی نداشته و حتی سبب افزایش روحیه و غروربرای من بوده و احساس کرده‌ام که در سایه حجاب نیرو و توانم چند برابرشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عالمه پوشیان به عنوان یکی از استعدادهای تکواندوی ایران که در سه سال اخیر روندی رو به رشد را طی کرده است.

وی در سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی که سال گذشته در جزیره کیش با حضور 172 تکواندوکار از 9 کشور جهان برگزار شد مقام نخست را در وزن منفی 59 کیلوگرم کسب کند. این بانوی ورزشکار جویباری با خبرنگار بلاغ به گفتگو نشست و درباره روند فعالیت ورزشی خود صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,


 

, ,
,

*خودتان را معرفی بفرمایید؟
عالمه پوشیان هستم و 7 سال است که تکواندو کار می‌کنم دارای کمربند سیاه دان 3 و مقام‌های شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی هستم.

*چه شد به ورزش تکواندو علاقه‌مند شدید؟
به رشته رزمی خصوصاً تکواندو علاقه داشتم و این رشته ورزشی را انتخاب کردم و زیر نظر استاد سجادی از اول تاکنون در حال آموزش هستم.

*به اردوی تیم ملی هم دعوت شدید؟
بله سه دوره به اردوی تیم ملی دعوت شدم و تا هفته گذشته نیز در اردوی تیم ملی حضور داشتم اما در مسابقه انتخابی نتواستم پیروز شوم و تیم ملی را برای مسابقات پیش‌رو همراهی کنم.

*آیا موضوع حجاب در مسابقات و میادین ورزشی محدویتی برای شما ایجاد نمی‌کند؟
نه؛ من از کودکی چادری بودم و تا به الان چه در حوزه ورزشی و چه علمی حجاب برای من محدودیتی ایجاد نکرده و جزئی از وجود من شده است. در فعالیت ورزشی من هم هیچ گونه اثر منفی نداشته و حتی سبب افزایش روحیه و غروربرای من بوده و احساس کرده ام که در سایه حجاب نیرو و توانم چند برابرشده و حجاب باعث توفیقات بسیاری برایم در ورزش شده است.

, *خودتان را معرفی بفرمایید؟, *خودتان را معرفی بفرمایید؟,
,
,
, *چه شد به ورزش تکواندو علاقه‌مند شدید؟, *چه شد به ورزش تکواندو علاقه‌مند شدید؟,
,
,
, *به اردوی تیم ملی هم دعوت شدید؟, *به اردوی تیم ملی هم دعوت شدید؟,
,
,
, *آیا موضوع حجاب در مسابقات و میادین ورزشی محدویتی برای شما ایجاد نمی‌کند؟, *آیا موضوع حجاب در مسابقات و میادین ورزشی محدویتی برای شما ایجاد نمی‌کند؟,
,
, ,


*آیا حجاب مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست؟
نه چون در تمرینات آمادگی در اردوها یا در باشگاه‌ها با پوشش کامل تمرین می‌کنیم به پوشش و حجاب ورزشی عادت کرده و ودیگر برایمان محدودیت و دست وپاگیر نیست.


آیا موفقیت با پوشش کامل برای شما لذت بخش است؟
بله بسیار لذت بخش و غرور آفرین است و از آنجایی که به عنوان ورزشکار شاید الگوی سایر دوستان و هم سن‌وسالان خود باشم نهایت تلاش خودم را می‌کنم چه در عرصه ورزشی و اخلاقی الگوی خوبی باشم و امیدوارم یک روز با چادر در جایگاه نخست جهانی حاضر شوم.

*تا کجا این ورزش را می‌خواهید ادامه دهید؟
هدفم مدال المپیک 2024 است آنقدر تلاش می‌کنم تا آن برسم.

,
, *آیا حجاب مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست؟, *آیا حجاب مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست؟,
,
,
,
, آیا موفقیت با پوشش کامل برای شما لذت بخش است؟, آیا موفقیت با پوشش کامل برای شما لذت بخش است؟,
,
,
, *تا کجا این ورزش را می‌خواهید ادامه دهید؟, *تا کجا این ورزش را می‌خواهید ادامه دهید؟,
,

 

,

, ,

 

,


*در چه مقطعی تحصیل می‌کنید؟
امسال به کلاس دهم می‌روم و می‌خواهم رشته تربیت‌بدنی را انتخاب کنم و امیدوارم بتوانم در عرصه علمی نیز موفق شوم و حرفی برای گفتن داشته باشم.

*در مدرسه نیز دوستانی داشته‌اید که به واسطه شما در این ورزش فعالیت کنند؟
بله دوستانی بودند که بعد از قهرمانیم در جام ریاست فدراسیون جهانی، درباره شروع این ورزش از من راهنمایی خواستند و توانستند این ورزش را دنبال کنند.

*صحبت پایانی

به تمام دختران سرزمین و شهر عزیزم توصیه می‌کنم حتماً ورزش کنند چون ورزش تأثیرات مثبت بسزایی در روحیه و سلامت جسم و روان خواهد داشت.

,
, *در چه مقطعی تحصیل می‌کنید؟, *در چه مقطعی تحصیل می‌کنید؟,
,
,
, *در مدرسه نیز دوستانی داشته‌اید که به واسطه شما در این ورزش فعالیت کنند؟, *در مدرسه نیز دوستانی داشته‌اید که به واسطه شما در این ورزش فعالیت کنند؟,
,
,
, *صحبت پایانی , *صحبت پایانی ,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه