اخبار داغ

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس اعلام کرد

کشمکش استاندار و وزیر برای انتخاب مدیر جدید صنعت مازندران

کشمکش استاندار و وزیر برای انتخاب مدیر جدید صنعت مازندران
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان صنعت بلاتکلیف باشد، اصلا به نفع وضعیت صنعت استان نیست؛ گفت: آن‌طوری که ما شنیده‌ایم فردی که وزراتخانه انتخاب کرده مورد تأیید و هماهنگی استاندار مازندران نبوده و فردی هم که استاندار به وزارتخانه معرفی کرده است، مورد تأیید و هماهنگی وزراتخانه قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پس از حدود یک ماه از تایید و تکذیب‌ها سرانجام در پنجمین روز از تیرماه امسال، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، در ارتباط با آخرین وضعیت استعفا از سمتش و اینکه آیا مورد پذیرش قرار گرفته است یا خیر، اظهار کرد: استعفای بنده پذیرفته شده است.

تاکنون با وجود قبول استعفا و اظهارات این مدیر در خصوص پذیرش آن، هیچ خبر مستدلی در خصوص صحت و سقم آن از سوی منابع موثق و رسمی اعلام نشده است و در حالی که گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص فرد جایگزین وی از سوی رسانه‌ها و برخی گروه‌های سیاسی مطرح می‌شود؛ این سازمان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز گزینه‌ای از سوی استانداری مازندران جهت انتصاب در این پُست معرفی نشده است.

در شرایطی که صنعت استان در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد این وضعیت بر مشکلات بیشتر این بخش دامن می‌زند و باید هر چه زودتر تکلیف مدیر این سازمان عریض و طویل با آن‌همه وظایف و بخش‌های حساس و کلیدی مشخص شود.

در حالیکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید معرفی شده است و صنعت در صف مقدم تحقق این شعار قرار دارد، صنعت مازندران طی سال‌جاری با مشکلات و حاشیه‌های متعددی در روی صندلی‌های اول و دوم این سازمان روبرو بوده که پای آن را برای حرکت در این مسیر، لنگ کرده است.

بلاتکلیفی رئیس صنعت به نفع صنایع مازندران نیست
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص بلاتکلیفی سازمان صنعت، معدن و تجارت که چند هفته‌ای است با استعفای محمدپور ریاست سابق این سازمان، بدون مدیر است؛ اظهار کرد: اینکه این سازمان بلاتکلیف باشد، اصلا به نفع وضعیت صنعت استان نیست.

علی اصغر یوسف‌نژاد افزود: با توجه به اینکه رئیس فعلی، چند هفته‌ای است که از سمت خود استعفا داده است، از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم فرد جدیدی را انتخاب و انتصاب کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً فرآیند وزارتخانه به این نحو است که طبق معیارهایی که دارند فردی را انتخاب می‌کنند و با استانداران هماهنگ می‌کنند و سپس با انطباق این هماهنگی، فرد به‌عنوان مدیرکل انتخاب می‌شود.

عدم اشتراک نظر وزارتخانه و استاندار در انتخاب مدیر جدید
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن‌طوری که ما شنیده‌ایم فردی که وزراتخانه انتخاب کرده مورد تأیید و هماهنگی استاندار مازندران نبوده و فردی هم که استاندار به وزارتخانه معرفی کرده است، مورد تأیید و هماهنگی وزراتخانه قرار نگرفته است.

فرد مورد نظر از درون مجموعه و با سابقه باشد
یوسف‌نژاد ادامه داد: من خودم پیشنهادم این است که فرد مورد نظر از درون مجموعه این سازمان باشد و با سابقه و با تجربه باشد تا بتواند بخش‌های آسیب دیده را بهبود ببخشد و آرامش در این سازمان به وجود بیاورد.

وی گفت: فرد مورد نظر باید از یک سو تحصیلات، تجربیات و سابقه مدیریتی‌اش مرتبط با بخش صنعت باشد و از سوی دیگر، دارای وجاهتی هم در مجموعه پرسنلی این سازمان داشته باشد و در نهایت، قدرت و قابلیت هماهنگی با استاندار و سایر دستگاه‌های مرتبط را نیز داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آنچه ما می‌خواهیم این است که بی شک انتخاب فردی از درون مجموعه و نیرویی از خود استان، برای صنعت استان به صلاح است و این انتخاب با وزراتخانه و شخص استاندار است.

مسئولان در انتخاب مدیر صنعت تعجیل کنند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در حال حاضر، تسریع و تعجیل در انتخاب گزینه مناسب برای این سمت، به شرایط بلاتکلیف و نه چندان مطلوب کنونی بخش صنعت، کمک می‌کند.

یوسف‌نژاد در پایان گفت: فرد مشخصی در ذهن من برای انتصاب این سمت نیست، اما شاخص من برای انتخاب مدیر مواردی است که در لابه‌لای سخنانم در این گفت‌وگو عرض کردم.

باید منتظر ماد و دید مسئولان ارشد استانی و کشوری چه تصمیمی در انتخاب فرد مورد نظر برای سپردن یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های استان که یکی از بخش‌های اقتصادی و تولیدی حساس استان بر عهده آن است، خواهند گرفت؛ در هر حال، ادامه این وضعیت به نفع واحدهای صنعتی و معدنی استان نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاتکلیفی رئیس صنعت به نفع صنایع مازندران نیست, بلاتکلیفی رئیس صنعت به نفع صنایع مازندران نیست,
,
,
,
,
,
,
, عدم اشتراک نظر وزارتخانه و استاندار در انتخاب مدیر جدید, عدم اشتراک نظر وزارتخانه و استاندار در انتخاب مدیر جدید,
,
,
, فرد مورد نظر از درون مجموعه و با سابقه باشد, فرد مورد نظر از درون مجموعه و با سابقه باشد,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان در انتخاب مدیر صنعت تعجیل کنند, مسئولان در انتخاب مدیر صنعت تعجیل کنند,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه