اخبار داغ

ترکی: وزیر بهداشت اعلام کرد 2 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون جدیدا شناسایی شدند

ترکی: وزیر بهداشت اعلام کرد 2 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون جدیدا شناسایی شدند
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به حضور سعید نمکی در این کمیسیون و گزارش وی درباره اجرای طرح غربالگری فشار خون، گفت: این طرح در 40 هزار پایگاه برگزار شد که2 میلیون و 700 هزار ایرانی که فشار خون داشتند جدیدا شناسایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون که سعید نمکی وزیر بهداشت هم حضور داشت، گفت: در این جلسه وزیر بهداشت گزارشی اجمالی از عملکرد چند ماهه خود به اعضای این کمیسیون ارائه کرد که اظهارات وی در خصوص پرونده الکترونیک، سیستم ارجاع، پزشک خانواده و طرح غربالگری فشار خون بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون افزود: در این طرح 30 میلیون ایرانی مشارکت کرده و فشار خون ایرانیان در 40 هزار پایگاه آزمایش شد.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت تصریح کرد: با اجرای طرح غربالگری فشار خون 2 میلیون و 700 هزار ایرانی که فشار خون داشتند شناسایی شده و مشخص شد که 10 میلیون ایرانی هم پیش فشار خون دارند.

,

ترکی گفت:‌با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی اعلام شده است اما تاکیدات ویژه وزیر بهداشت و معاونت غذا و دارو بر آن بوده که بیشتر داروها از داخل کشور تامین شود و بر همین اساس سیاست‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدتی در نظر گرفته شده و اتخاذ شده است.

,

وی گفت:‌بر همین اساس قرار است از تولید داخل کشورمان جهت مداوای بیماران استفاده شود تا مشکلات کمتر شده و وابستگی به داروهای خارجی کاهش پیدا کند.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه