اخبار داغ

مدیر روابط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

زنگ خطر ابتلا به تب کشنده با شروع فصل گرما/ هفت مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در هرمزگان

زنگ خطر ابتلا به تب کشنده با شروع فصل گرما/ هفت مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در هرمزگان
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شیوع بیماری تب کریمه کنگو بیشتر در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه است، گفت: تا کنون هفت مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در هرمزگان گزارش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تا کنون هفت مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در هرمزگان گزارش شده است، اظهار کرد: از این هفت مورد یک خانم 69 ساله خانه دار و ساکن شهرستان میناب که بر اثر تماس با دام آلوده مبتلا به این ویروس شده بود با مراقبت های پزشکی بهبودی خود را به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: افرادی که مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو باشند بعد از مراجعه به مراکز درمانی استان و درمان اولیه آزمایشات آنها برای تحقیقات بیشتر به تهران ارسال می شود.

,

نوروزیان با بیان اینکه شیوع بیماری تب کریمه کنگو بیشتر در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه است، تصریح کرد:  علائم بیماری در انسان سردرد، تب شدید، کمردرد و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و سرخی گونه، خونریزی (مثلا بصورت نقطه‌های ریز مثل سر سوزن یا خونریزی‌های وسیعتر یا خون دماغ) است.

,

وی با بیان اینکه  علائم بیماری یک تا سه روز بعد از نیش کنه آلوده یا پنج تا شش روز بعد از تماس با حیوان آلوده ایجاد و بیمار وارد مرحله خونریزی می‌شود، عنوان کرد: خونریزی خطر اصلی برای بیمار است و 30 درصد موارد منجر به مرگ  به دلیل خونریزی‌های شدید داخلی است.

,

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  با بیان توصیه این اداره به مردم و دامداران، گفت: دو هفته قبل از کشتار دام، جایگاه و بدن دام سمپاشی شده باشد و همچنین در صورت مشاهده علائمی نظیر تب در دام ها از ذبح آن ها خودداری شود.

,

نورزیان با تأکید بر اینکه مردم گوشت موردنیاز خود حتما از مراکز مجاز تهیه کنند، خاطر نشان کرد: قبل از مصرف گوشت باید آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای صفر تا  چهار درجه سانتی گراد نگهداری کرد و سپس مصرف شودکه نقش مهمی در راستای پیشگیری از این بیماری دارد .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه