اخبار داغ

عوارض کشیدن زودرس دندان شیری

عوارض کشیدن زودرس دندان شیری
نایب رئیس انجمن دندان‌پزشکی کودکان ایران گفت: خارج کردن زودرس و بدون توجیه دندان‌های شیری جدا از بروز اختلال در جویدن مواد غذایی، باعث می‌شود که دندان‌های جانشین دائمی مسیر رویشی صحیح خود را از دست بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رشیدیان، نایب رئیس انجمن دندان‌پزشکی‌ کودکان ایران در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره انجمن دندان‌پزشکی کودکان ایران اظهار داشت: دندان‌های شیری کودکان از ۶ ماهگی شروع به رویش می‌کند و تا سه سالگی کامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ارتباط با عوارض کشیدن دندان‌های شیری کودکان، گفت: خارج کردن زودرس و بدون توجیه دندان‌های شیری از چند جهت سبب بروز مشکل می‌شود؛ جدا از بروز اختلال در جویدن مواد غذایی، دندان‌های جانشین دائمی مسیر رویشی صحیح خود را از دست داده و سبب کاهش طول قوس فکی خواهد شد.
,
 
,
نایب رئیس انجمن دندان‌پزشکی کودکان ایران ادامه داد: در بعضی موارد با بررسی کلینیکی و رادیو گرافیک، دندانپزشک به این تصمیم می‌رسد که درمان دندان شیری امکانپذیر نیست و یا باقی ماندن آن سبب آسیب به جوانه دندان دائمی می‌شود؛ در این صورت دندان شیری خارج شده و از فضای نگهدارنده برحسب مورد، برای حفظ مسیر رویشی مناسب دندان‌های دائمی جایگزین استفاده می‌شود.
,
 
,
رشیدیان با عنوان این مطلب که درمان دندان‌پزشکی برای کودکان در هر سنی امکانپذیر است و این امر در مورد درمان‌های زیبایی نیز صادق است، افزود: متخصصین دندان‌پزشکی کودکان با توجه به میزان همکاری کودک ممکن است این درمان‌ها را در کلینیک   یا در اتاق عمل تحت بیهوشی و یا آرام‌بخشی انجام دهند.
,
 
,
وی به هجدهمین کنگره انجمن دندان‌پزشکی کودکان ایران که از یکم تا چهارم مرداد ۹۸ در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: عنوان کنگره امسال، «دندان‌پزشکی کودکان مبتنی بر شواهد؛ مفاهیم نوین» در نظر گرفته شده است.
,
 
,
این متخصص دندان‌پزشکی کودکان تاکید کرد: تجارب اندوخته شده بر پایه دانش روز و شواهد کلینیکی در روند درمان بیماران در حیطه دندان‌پزشکی کودکان، افقی نوین را فراروی همکاران قرار داده است و این فرصت را فراهم می‌سازد تا مطلوب‌ترین روش‌های درمانی در جهت ارتقا سلامت بیماران به کار گرفته شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه سخنرانی‌ها و کارگاه‌های متعددی جهت افزایش مهارت‌های علمی و عملی همکاران در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با توجه به توانمندی همکاران در سراسر کشور، امکان تبادل اطلاعات در بالاترین سطح ممکن فراهم شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه