اخبار داغ

یادداشت؛

بررسی شرایط زمانی و مکانی کنگره مشاهیر کُرد

بررسی شرایط زمانی و مکانی  کنگره مشاهیر کُرد
برگزاری کنگره مشاهیر کُرد و تقدیر و تجلیل از ناوداران کرد آنهم در زمان حیات آنها کاریست مهم و ستودنی اما شرایط زمان و مکانی آن را باید سنجید و بررسی شود که چنین مراسمی در چه شرایطی برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دلیر بهمنی کارشناس ارشد علوم سیاسی با ارسال یادداشتی به کُردتودی نوشته است؛ چند روز پیش در سنندج شاهد برگزاری کنگره ناودارانی کُرد  بودیم که لازم دانستم نکاتی را پیرامون آن بنویسم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


هرچند که چند روز قبل از برگزاری کنگره جناب استاندار گفته بودند که آنرا برگزار خواهیم کرد و به انتقادها و مخالفت ها گوش نخواهیم داد که در جواب باید به ایشان گفت آقای استاندار شما چه وقت به انتقادها جواب داده ای و چه وقت به منتقدین پاسخگو بوده اید تا این بار پاسخگو نباشید.

,
,


بهر حال اینکه برگزاری چنین کنگره ای و تقدیر و تجلیل از ناوداران کُرد آنهم در زمان حیات آنها کاریست مهم و ستودنی و قابل ارزش بحثی نیست اما شرایط زمان و مکانی آن را باید سنجید و بررسی شود که چنین مراسمی در چه شرایطی باید برگزار شود و به عبارتی آیا در چنین شرایطی چنین مراسم هایی دارای توجیه هست یا نه؟

,
,


همه ما خوب می دانیم که به علت ناکارآمدی دولت و دولتیان شرایط کشور به شدت بحرانی است و به تبع آن معیشت عامه مردم در حد صفر و زیر صفر قرار دارد و هر روز سفره مردم بیچاره کوچک و کوچک تر می شود . این شرایط در کردستان و سنندج و به علت اینکه عده ای برستادی و تازه به دوران رسیده میدان دار شده اند بیش از هر جای کشور بروز و ظهور نموده است.

,
,


از طرفی دیگر اکثر پروژه های عمرانی به علت نبود اعتبار در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار دارند ، شهرداری های استان همه در حال ورشکستگی کامل هستند و به علت نبود اعتبار خدمات شهری به پایین ترین حد خود رسیده است و اکثرا چندین ماه حقوق و مزایای کارکنان به تعویق می افتد . صنعت و معدن استان در حال ورشکستگی است. ورزش کردستان در شرایط بحرانی قرار دارد به طوری که حتی پول اعزام تیم های ورزشی به استانهای مجاور هم موجود نیست. بیکاری و به تبعیت از آن طلاق و اعتیاد در استان از مرز هشدار هم گذشته است و طبق آمار بانک مرکزی کردستان گرانترین استان کشور شده است و بسیار موارد دیگر و همانطور که گفتم همه اینها به علت ناکارآمدی دولت و گماشته های او در کردستان است.

,
,


با این اوصاف که بیان شد آیا برگزاری مراسم هایی مانند کنگره ناودارانی کورد و روز سنه در ششم اردیبهشت و صرف هزینه های چندین میلیاردی برای آنها توجیهی دارد؟

,
,


برای نمونه بیش از بیست سال است تالار فرهنگ سنندج تخریب و به حال خود رها شده است. تالاری که به علت اینکه درست روبروی درب اصلی استانداری قرار دارد جناب استاندار هر روز چندین بار اسکلت فرسوده شده آنرا مشاهده می کند.

,
,


کاک بهمن عزیز! هر چند که گفته بودی کنگره را برگزار و به منتقدین گوش نخواهم داد اما آیا بهتر نبود هزینه چند میلیاردی برگزاری کنگره صرف ساخت و تکمیل تالار فرهنگ می شد؟

,
,


جناب حشمت خان صیدی، شما که چندین روز تمام هم و غم خود را برای کنگره گذاشتید اگر امکان دارد مبلغ هزینه کرد شهرداری برای کنگره و روز سنه را برای مردم اعلام کنید و بفرمایید آیا بهتر نبود وقت و هزینه صرف شده در کنگره و روز سنه را به حاشیه شهر و معابر و کوچه و خیابانهای سنندج اختصاص می دادید؟

,
,


اگر در کردستان و سنندج تحقیق و تفحصی در مورد پروژه ها انجام شود خواهیم دید که طرح ها و پروژه هایی وجود دارد که شاید بخاطر چند ده میلیون تومان به حال خود رها شده اند. آیا بهتر نبود جناب استاندار و معاونین و شهردار و معاونین وقت و هزینه برگزاری چنین مراسم هایی را به این پروژه ها اختصاص دهند؟

,
,


جناب استاندار، کاش در کنار برنامه های جنبی کنگره، برنامه ای هم برای بازدید افراد دعوت شده و مهمانان از حاشیه شهر بخصوص نایسر برگزار می کردید و از نایسر به عنوان سند افتخار برای مدیریت شهری رونمایی می کردید، کاش برنامه ای هم برای بازدید مهمانان گنگره از کارگاه های تولید شیشه در حاشیه شهر برگزار می کردید.

,
,


کاش مهمانان کنگره را به شهرک های صنعتی می بردید و از آرامش گورستانی آنها به عنوان یکی دیگر از دستاورد هایتان رونمایی می نمودید.

,
,


کاش در کنگره هم از سند افتخار آفرین فقر و فلاکت و تبعیض و ناعدالتی موجود در کردستان و سنندج رونمایی می کردید.

,
,


کاک بهمن کاش به مهمانان کنگره می گفتید به علت کارآمدی بنده و معاونینم و تلاش شبانه روزی که داریم سنندج گرانترین شهر کشور شده است و از نمودار آن که توسط بانک مرکزی ارائه شده رونمایی می کردید.

,
,


جناب استاندار و عوامل برگزاری کنگره آیا در این شرایط سخت و بحرانی ای که مردم دارند، آوردن فردی به سنندج که حتی یک کلمه کردی نمی توانست صحبت کند و صرف هزینه برای کنسرتش، فقط به علت اینکه در کرماشان به دنیا آمده، منطقی و عاقلانه است.

,
,


جناب استاندار، جهت برگزاری کنگره ناودارانی کورد خسته نباشد خدمتتان عرض می کنم اما ای کاش در آینده شاهد برگزاری کنگره هایی در مورد بیکاری، طلاق، اعتیاد، نرخ اجاره بها، رکود بازار، گرانی سرسام آور و مسائل معیشتی مردم هم باشیم.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه