اخبار داغ

دهگلان درگیر مشکلات دپوی نخاله های ساختمانی

دهگلان درگیر مشکلات دپوی نخاله های ساختمانی
دهگلان با وجود مشکلات عدیده معضلی دیگر دامنگیرش شده است که آن انباشت و دپوی نخاله های ساختمانی در اطراف شهر خصوصا بیمارستان این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، انباشت و دپو شدن نخاله های ساختمانی در اطراف شهر دهگلان خصوصا در اطراف بیمارستان جدید این شهرستان علاوه برچهره زشت به شهر باعث مشکلات ومعضلاتی برای مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,
 
,
 آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می گیرد و با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن آوری و ازدیاد روز افزون جمعیت شهری این مشکل دو چندان می شود بطوریکه در هرکشور حفاظت از محیط زیست مورد توجه جدی مسئولان است  و امروز وضعیت زیست محیطی به گونه ای شده  که مردم یک شهر از آثار آلودگی در امان نیستند.
,
 
,
با توجه به وضعیت نا بسامان بهداشت در دهگلان و انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان شهدای دهگلان، باعث آلودگی محیط زیست در این مسیر شده است.
,
 
,
 
,
انباشت نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی این شهرستان است که با اندک ورزش باد، تلی از خاک و ریز گردها را بر فضای بیمارستان انباشته می کند 
,
 
,
وجود نخاله های ساختمانی معضلی درشهر دهگلان است که سالها مردم  گریبانگیرآن هستند وعدم جایگاه مشخص برای نخاله ها  و سر گردانی مردم باعث شده نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر خصوصا اطراف بیمارستان جدید دهگلان دپو شود که چهره بسیار زشت به  شهر بخشیده است.
,
 
,
این شهر درگیر مشکلات دپوی زباله و نخاله های ساختمانی است معضلی که با روند افزایشی دمای هوا باعث بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد و حتی افزایش تجمع سگ ها ولگرد از مشکلات عمده دپوی نخاله در این شهر است.
,
 
,
البته این مهم جز با همکاری شهروندان هم مؤثر نیست. چراکه می‌توان باکمی همت، جلوی هزینه‌های سنگین جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها را گرفت.
,
 
,
شهرداری هم می‌تواند با فرهنگ‌سازی و ایجاد راه و روش‌های گوناگون، نظارت و کنترل بهتر وجدی‌تر، جلوی بروز این اتفاقات را گرفته تا به شهر ایده آل خود نزدیک‌تر شویم.
,
 
,
یکی از شهروندان ساکن شهرک شیدا از عدم ساماندهی و دپوی و نخاله های ساختمانی در این محدوده از شهر دهگلان گلایه کرد.
,
 
,
وی افزود: اکثر نخاله های ساختمانی شهر در این مکان تخلیه می شود و درآینده نزدیک این محل به کانون جمع شدن سایر زباله ها نیز تبدیل می شود.
,
 
,
یکی دیگر ازشهروندان اظهار داشت: افزایش تجمع سگ‌های ولگرد ازمشکلات عمده جمع‌آوری نشدن مطلوب زباله و نخاله ساختمانی دراین شهراست.
,
 
,
وی افزود: متأسفانه دربعضی نقاط شهر، نخاله‌های ساختمانی پراکنده هستند و چهره زشتی به شهرداده‌اند که شهرداری باید هرچه سریع‌تر برای این معضل فکری اساسی بکند.
,
 
,
مدیر تالار شادی شهر دهگلان ضمن ابراز نگرانی از دپوی زباله در مسسیر بیمارستان و تالارگفت: ما ازمسئولین در خواست داریم که برای رفع معضل نخاله های ساختمانی این منطقه تصمیم جدی اتخاذ کنند تا مردم و شهروندان ازمعضل نخاله ها که گریبان گیر آنها شده است رهایی یابند و مشکل نخاله ها به طور کلی برطرف شود.
,
 
,
نادری یکی دیگراز شهروندان دهگلانی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود گفت: انباشت و پراکندگی نخاله های ساختمانی درنقاط مختلف شهر مشکل بزرگ وعمده ای است که شهروندان با آن مواجه اند
,
 
,
وی افزود: برخی از شهروندان نخاله های ساختمانی خود را در فاصله بسیار کمی از محل زندگی مردم تخلیه می کنند که این امرعلاوه بر زشت جلوه دادن سیمای شهر، سلامت و امنیت جانی شهروندان را نیز تهدید می کند.
,
 
,
بسیار جای تاسف است که در هیچ دوره ای شوراهای اسلامی و شهرداران به فکر تعیین جایگاه نخاله های ساختمانی نشده اند و در هر دوره حل مشکلات شهر را با بیان بدهی میلیاردی از گردن خود انداخته اند. 
,
 
,
 اگر شوراهای اسلامی ادوار مختلف با اعتماد از مردم  و گرفتن رای آنان که صاحب مقام و منصب شدند ای کاش باید حداقل اگر به علت بدهی یا هر علت دیگر نتوانستند و یا نخواستند خدمتگزار مردم باشند  حداقل جایگاه این نخاله های ساختمانی را مشخص می کردند تا مردم سرگردان نباشند و مجبور نشوند نخاله ها را در اطراف شهر رها کنند.
,
   
,
 
,
بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر دهگلان مکان نخاله ساختمانی در روستای تلوار زمینش تملک و مشخص شده است اما متاسفانه مردم شهر با بی توجهی اطراف شهر را مکان نخاله ساختمانی تبدیل کرده اند  ومتوالیان امر هم در کنار این معضل سکوت نموده  و همین سکوت باعث سوءاستفاده بعضی از شهروندان در رها سازی نخاله ها شده  است.
,
 
,
 
,
یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان حجم بسیار زیاد زباله و نخاله های ساختمانی است که در سالهای اخیر به علت گسترده تر شدن شهر به چالشی مهم برای محیط زیست دهگلان تبدیل شده است.
,
 
,
 
,
حل این مشکل وظیفه شهرداری است که طبق شیوه نامه نسبت به جمع آوری نخاله عمل کند تا این مشکل رها سازی نخاله در اطراف شهر رفع شود.
,
 
,
 
,
به هر روی به نظر می رسد در دهگلان  با توجه به رشد روزافزون تمایل مردم به تخریب و نوسازی شاهد تولید بالای نخاله های ساختمانی خواهیم بود که اگر شهرداری ها طرحی برای ساماندهی و بازیافت نخاله های ساختمانی نداشته نباشند، در آینده ای نه چندان دور نخاله های ساختمانی برای شهرستان بحران ساز خواهند شد. 
,
 
,
 انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه