اخبار داغ

نکاتی در عیب یابی و تعمیر مایکروفر

نکاتی در عیب یابی و تعمیر مایکروفر
این روز ها ماکروفرها به وسیله ای محبوب و پرکاربرد در خانه های تبدیل شده اند. مثل دیگر لوازم خانگی، امکان از کار افتادن یا خراب شدن این وسیله ی برقی هم وجود دارد. شرکت آریابهکار متخصص در تعمیر لوازم خاگی، در مقاله به مشکلات رایج در رابطه با عیب یابی و تعمیر مایکروفر و راه حل های ممکن برای آن، می پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعمیر ماکروفر فلر که جرقه می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جرقه زدن در ماکروفر معمولا امری عادی است و نشانی از ایراد داشتن ماکروفر شما نمی باشد. در این حالت باید ماکروفر را بلافاصله خاموش کنید و بازرسی لازم را انجام دهید.

,

علت هایی که در تعمیر ماکروفر فلر برای برطرف کردن این مشکل بررسی می شود عبارتند از: پوشش موج آسیب دیده، دیود سوخته، آسیب دیدن قفسه ی حفاظت کننده پوشیده شده با رنگ داخلی دستگاه.

, تعمیر ماکروفر فلر,

 

,

, ,

تعمیرات مایکروفر ناسیونال که گرم نمی شود

,

گرمایش ماکروفر یکی از مشکلات رایج آن می باشد. دلیل اصلی این مشکل خراب شدن مگنترون دستگاه می باشد. مگنترون برای تولید اشعه دستگاه جهت طبخ غذا از ولتاژ بالا استفاده می کند.

,

اگر ماکروفر هنگامی که خالی است روشن شود، باعث سوختن مگنترون می شود. مگنترون سوخته باید تعویض شود زیرا تعمیر نمی شود. سایر علت های احتمالی که در تعمیر ماکروفر ناسیونال بررسی می شوند عبارتند از: دیود معیوب، سوختن خازن ها، معیوب بودن سوییچ درب دستگاه، و یا ترانسفورماتور.

, تعمیر ماکروفر ناسیونال,

تعمیر ماکروفر پاناسونیک که بشقاب آن نمی چرخد

,

در ماکروفر یک موتور چرخان زیر بشقاب وجود دارد که مسئول چرخاندن بشقاب درون ماکروفر است. بنابراین این احتمال در تعمیر مایکروفر پاناسونیک در نظر گرفته می شود که موتور فرسوده یا سوخته می باشد.

, تعمیر مایکروفر پاناسونیک,

 این موتور به راحتی قابل تعویض است. با این حال، اگر مشکل از موتور نیست معلوم می شود که مشکل از صفحه اصلی کنترل دستگاه می باشد. اگر صفحه کنترل هم ایرادی ندارد، سپس صفحه کلید لمسی یا کنترل پنل را چک کنید تا ایرادی نداشته باشند.

,

 

,

, ,

روشن نشدن چراغ ماکروویو در طول عملیات

,

یک لامپ کوچک درون ماکروفر شما وجود دارد که هنگام کار کردن ماکروفر روشن می شود. اگر لامپ ماکروویو روشن نشود، ممکن است لامپ ریخته باشد. دلایل ممکن دیگر که در عیب یابی ماکروفر بررسی می شود. سوکت معیوب لامپ و یا سیم کشی نادرست باشد. اگر لامپ، سوکت، و سیم کشی مشکلی نداشت، سپس صفحه کنترل اصلی را چک کنید. صفحه کنترل ممکن است آسیب دیده و نتواند ولتاژ را به سوکت لامپ ارسال کند.

, عیب یابی ماکروفر,

ماکروفر شروع به کار می کند و ناگهان از کار می افتد

,

علل احتمالی این مشکل می تواند، سوییچ درب معیوب، ترانسفورماتور معیوب، صفحه کلید لمسی معیوب، و موتور معیوب دستگاه باشد.

,

کار نکردن دکمه های مایکروفر

,

اگر دکمه های ماکروفر کار نکند، نشان دهنده ی آن است که صفحه کلید لمسی یا کنترل پنل ضعیف شده یا آسیب دیده است. یکی دیگر از دلایل ممکن می تواند معیوب بودن برد اصلی کنترل دستگاه باشد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه