اخبار داغ

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین:

نبود هتل ۵ستاره در قزوین جای تاسف دارد/ سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیاردی در حوزه گردشگری

نبود هتل ۵ستاره در قزوین جای تاسف دارد/ سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیاردی در حوزه گردشگری
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین گفت: امروز بالغ بر ۱۸۰هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌شود که عدد خوبی است، اما برای رسیدن به ۶درصد نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور بازدید از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) وارد استان قزوین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید خود از مراکز تاریخی قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش داریم ظرفیت‌های قزوین را شناسایی کرده و کمک کنیم تا استان از جایگاه متناسب با ظرفیت‌هایش برخوردار شود، چراکه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناسبی است.

,

وی ادامه داد: اینکه قزوین دارای هتل پنج ستاره نیست جای تاسف دارد و سعی بر این است با کمک‌ها گردشگری استان متحول شود.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز کرد: نزدیکی قزوین به پایتخت و البرز‌، قرار داشتن در مسیر شمال موقعیت بی‌نظری را در اختیار قزوین قرار داده است.

,

وی اذعان کرد: باتوجه به جایگاهی که گردشگری پیدا کرده و بنا به آمار بانک مرکزی سهم گردشگری در gtd کشور 11/8میلیارد دلار بوده که سه درصد سهم تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد که باتوجه به رقیب‌های منطقه‌ای هدفگذاری بر این است که این عدد به شش برسد و این امر به بالغ بر 30میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داد.

,

 

,

این مقام مسئول ادامه داد: امروز بالغ بر 180هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌شود که عدد خوبی است، اما برای رسیدن به 6درصد نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

,

, ,

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در استان قزوین 740میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه گذاری شده است و با اتمام پروژه‌ها قزوین جایگاه بالاتری در کشور به دست می‌آورد.

,

وی ابراز کرد: کوتاه کردن مسیرهای بروکراسی در حوزه گردشگری یکی از معضلات کشور و گرفتاری سرمایه گذاری است که بخش‌هایی از آن‌ها اجباری بوده و نیازمند حدود 18استعلام است، اما داخل سازمان میراث فرهنگی این مسیرها کوتاه شده است و با تحقق این امر سرمایه گذاری بهبود می‌یابد.

,

مونسان در پایان گفت: البته در دولت این موضوع درحال پیگیری و کوتاه شدن مسیر است و مورد تاکید ریاست جمهوری است، در حوزه گردشگری این اتفاق افتاده و طی دوماه انجام می‌شود که این میزان نیز باید کاهش یابد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه