اخبار داغ

رئیس سازمان صمت قم خبر داد:

افتتاح ۱۰پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیاردی در قم

افتتاح ۱۰پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیاردی در قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه برای سال 97 پیش بینی 900 میلیارد تومان تسهیلات رونق صورت گرفته است، گفت: چهارشنبه 26 تیر ماه 10 پروژه با سرمایه گذاری 6006 میلیارد ریال در قم افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  محمود سیجانی ظهر امروز در کنفرانس خبری خود با مطبوعات با اشاره به اینکه در استان بخش خصوصی توانمند و با انگیزه ای داریم، اظهار داشت: در سال رونق تولید دغدغه ما هم روی همین مسئله است بر همین اساس برای سال جاری برنامه ای با 8 راهبرد و 28 برنامه تدوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,


وی ادامه داد: در شرایط امروز این برنامه و راهبردها  سرلوح کارها قرار داده ایم تا طبق برنامه ریزی گام برداریم.

رئیس سازمان صمت استان قم با اشاره به برنامه های مهم امسال، گفت: تقویت بحث تولید و صادرات،  ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود ، جلوگیری از تعطیلی واحد های فعال و استفاده از ظرفیت باقیمانده و احیای واحدهای راکد از مهم ترین برنامه های سال جاری می باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت علاوه بر برنامه های ذکر شده تامین نقدینگی هم بسیار مهم است و البته در بحث افزایش تولید باید مواد اولیه هم به موقع تامین شود که یکی از دغدغه های ما این مسئله است.

سیجانی بااشاره به اینکه در بحث واردات مواد اولیه سرعت عمل بسار مهم است، بیان داشت: بسیار از تولیدات داخل بر کالای خارج غالب است و هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی خود ندارد.

وی ابراز داشت:  در حوزه معدن نگاه ویژه ای به این حوزه داریم چرا که پتانسیل های خاصی در استان موجود است که فقط صرفا گچ و آهک نیست بلکه ما در استان فلز های مهمی داریم که باید فرآوری شود.

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به برنامه روز صنعت در قم، افزود: چهارشنبه 26 تیر ماه روز صنعت در استان قم می باشد که مراسمی را برگزار خواهیم کرد که در این مراسم ده پروژه با سرمایه گذاری 6006 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: این ده پروژه 337 فرصت شغلی که 196 مورد آن مستقیم است ایجاد خواهد کرد؛ البته در این روز بصورت نمادین فقط دو واحد افتتاح و بازدید خواهد صورت گرفت، این واحد ها در روستای سراجه بخش مرکزی قرار دارند.

سیجانی بیان داشت: یکی از این واحد ها ، واحد تولید مقوا با 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی به تعداد 40نفر و و احد دیگر که پیش از 10سال راکد بود واحد تولید سولفات پتاسیم است با سرمایه گذاری 10میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 30 نفر است.

وی گفت: در مراسم روز صنعت و معدن معاون وزیر، استاندار قم و نمایندگان مجلس حضور خواهند داشت که از برترین های حوزه صنعت و معدن تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن با اشاره به اینکه برای سال 97 پیش بینی 900 میلیارد تومان تسهیلات رونق صورت گرفته است، گفت: در خصوص برگزاری نمایشگاه های استان ، حاضریم برگزاری نمایشگاه ها را به خود هر انجمن و انجیویی واگذار کنیم .

وی ادامه داد: نمایشگاه استان نه محل فروشگاه بلکه محل بازاریابی و معرفی کالا برای غرفه دارها و شرکت کننده است

سیجانی افزود: هر سال در بهمن ماه در بخش کفش نمایشگاه بین المللی در قم برگزار می شود امسال هم حدود 28 کشور مهمان استان برای شرکت در نمایشگاه بین المللی قم بودند .

وی با اشاره به حوزه معدن گفت: در حوزه معدن 40 مورد معدن متروکه داریم که به دلایلی مانند عدم توانایی استخراج راکد شده اند در برنامه داریم این 40معدن را امسال تعیین تکلیف کنیم.

رئیس صمت قم با اشاره به اینکه استان قم در در کشور در بحث صنعتی رتبه 14 و صنعت معدن رتبه 21 را داراست، بیان داشت: پاکستان یکی از بازارهای هدف بسیار خوب برای صنعت کفش و دمپایی قم است که این بازار هدف در رتبه چهارم صادارت استان قرار دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه