اخبار داغ

حرکت فرونشست تهران به سمت لایه پایینی کرج

حرکت فرونشست تهران به سمت لایه پایینی کرج
عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران گفت: فرونشست تهران در بخشهای جنوب و جنوب غربی به سمت لایه پایینی شهرستان کرج در حال حرکت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا نژاد بهرام اظهار کرد: روز یکشنبه، کمیسیونهای شهرسازی و عمران شورای شهر تهران، پیرو درخواست سازمان نقشه برداری کشور، به بررسی پدیده فروریزش و فرونشست زمین در تهران پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران توضیح داد که دشت تهران مشمول فرونشست سیستماتیک می‌شود که در بخشهای جنوب و جنوب غربی به سمت لایه پایینی شهرستان کرج در حال حرکت است.
,
 
,
نژادبهرام، با بیان اینکه این نوع فرو نشستها در جهان زیاد مشاهده می‌شود مانند کالیفرنیا که حدود 9متر فرو نشست داشته، گفت: پدیده‌ای که مختص شهر ما نیست، معمولاً  به دلیل تغییرات لایه‌های زمین قابل مشاهده است.
,
 
,
به گفته وی فرونشست معمولاً به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ یکی برداشت بی‌رویه از منابع آب و دیگری وجود گسل‌ها اما بحث اصلی این است که باتوجه به برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی و غیر آبی زمین، که در راستای توسعه از منابع زمین صورت می‌گیرد، فرونشست ایجاد می‌شود و به واقع آسیبهای جدی برای سازه‌های سطحی و زیرزمینی به ارمغان می‌آورد.
,
 
,
نژادبهرام گفت: سه مساله طبیعی شهر تهران را تهدید می‌کند؛ موضوع سیلابها، فرونشست زمین و زلزله که مهم این است که وقتی میزان منابع برداشتی از زمین با منابع تزریقی به آن هم خوانی نداشته باشد، مساله فرونشست بیشتر نمود پیدا می‌کند.
,
 
,
وی توضیح داد که دشت رفسنجان، مشهد، کرمان، دشت کبود، جنوب تهران و... مشمول فرونشست می‌شوند و دشت ورامین بارزترین نمونه‌ها در تهران است که با حدود 20 سانتی متر بارزترین فرونشست را داشته است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران ادامه داد:  حدود 840 میلیون متر مکعب آب در تهران مصرف و 800 میلیون بازگشت دارد که این عدم تراز مصرف و بازگشت، مساله ایست که ما را نگران می‌کند. شهر تهران بیش از 925هزار پارسل دارد که 900 هزار پارسل آن به شبکه فاضلاب متصل شدند.
,
 
,
نژادبهرام تصریح کرد: دوهزار کیلومتر شبکه جمع آوری آبهای سطحی در تهران وجود دارد؛ 76 کیلومتر تونل فاضلاب و 9002 هزار انشعاب آب که با توجه به اینها باید 22 تصفیه خانه در تهران دایر شود که بخشی از آن هنوز تکمیل نشده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه