اخبار داغ

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد:

دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در مسیر توسعه متوازن است/به دنبال رشته های معروف بدون بازار کار نیستیم

دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در مسیر توسعه متوازن است/به دنبال رشته های معروف بدون بازار کار نیستیم
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: طبق اعلام وزارت علوم، در تابستان سال قبل 13 هزار و 709 دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد مشغول به تحصیل بودند که حدود 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، سید حیدر میر فخرالدینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از توسعه متوازن دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در چند سال اخیر خبر داد و گفت:  دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد رتبه چهارم کشوری را در زمینه‌های مختلف زیرساختی، دانشجویی و غیره را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بابیان این‌که در استان یزد 9 مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل 2 مرکز  خواهران و 7 مرکز برادران فعال است گفت: طبق اعلام وزارت علوم، در تابستان سال قبل 13 هزار و 709 دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد مشغول به تحصیل بودند.

,

میر فخرالدینی افزود: بین 30 تا 35 درصد از دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان را دختران و مابقی را پسران تشکیل می‌دهند؛ همچنین حدود 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند.

,

80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای یزد جذب بازار کار شدند

, 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای یزد جذب بازار کار شدند,

وی بابیان این‌که طبق آمارهای رسمی، بالای 80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد جذب بازار کار می‌شوند تصریح کرد: دلیل اصلی توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشکل و چالش اشتغال ندارند درحالی‌که یکی از مشکلات اصلی جامعه بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل است.

,

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد  ادامه داد: دانشجویان ورودی دانشگاه فنی و حرفه‌ای 17 الی 18 ساله هستند که شاغل نیستند و بعد از ورود به دانشگاه و فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند اما دانشگاه‌هایی که بعضاً به دنبال توسعه هستند اغلب دانشجویانشان نیروهای شاغل به کار هستند.

,

میر فخرالدینی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را جزء دانشگاه‌های نسل سوم و تقاضامحور دانست و افزود: افتخار می‌کنیم که صنایع نیروی موردنیاز خود را از دانشگاه ما درخواست می‌کنند و جالب آن‌که بعضاً کمبود نیرو وجود دارد و باید منتظر بمانند تا دانشجوی ما فارغ‌التحصیل شود.

,

اضافه شدن 17 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد

, اضافه شدن 17 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد,

وی بابیان این‌که هدف این دانشگاه تربیت تکنسین‌های آچار به دست که نیاز بازار کار را رفع می‌کنند است ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد به دنبال رشته‌های معروف و اسم‌ورسم‌داری نیست که اشتغال محور نباشند.

,

میر فخرالدینی با یادآوری این‌که سعی شده ظرفیت دانشگاه به‌طور متوازن افزایش یابد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد دارای 194 کد رشته تحصیلی است که 17 رشته آن جدیداً به آن اضافه‌شده است؛ رشته‌هایی مانند ترافیک، تعمیر ماشین‌آلات راه و شهرسازی، تعمیر آسانسور و ... ازجمله رشته‌های جدید دانشگاه است که همگی متناسب با نیاز روز جامعه است.

,

استفاده از ظرفیت خالی سایر دانشگاه ها

, استفاده از ظرفیت خالی سایر دانشگاه ها,

 وی با تأکید بر این‌که سعی شده در بحث توسعه فیزیکی دانشگاه از ظرفیت خالی سایر دانشگاه‌ها استفاده شود تصریح کرد: به‌طور مثال درزمینهٔ کمبود خوابگاه دانشجویان با پیگیری‌هایی که انجام‌شده از خوابگاه دانشگاه آزاد استفاده می‌شود و به این صورت بخشی از بودجه‌هایی که باید صرف ساخت مجدد خوابگاه می‌شد را به سمت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های هدایت شد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح برند ملی در سراسر کشور گفت: با توجه به تحریم‌ها، در این طرح با همکاری صنایع یک سری اقدامات مشترک برای تأمین قطعات و مواد موردنیاز صنایع انجام می‌گیرد به این صورت که قطعات موردنیاز صنایع با همکاری و استفاده از تجهیزات و کارگاه‌های صنایع و دانشگاه ساخته می‌شود.

,

وجود 72 کارگاه و آزمایشگاه مجهز در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد

, وجود 72 کارگاه و آزمایشگاه مجهز در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد,

میر فخرالدینی با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های موردنیاز رشته‌های مختلف تحصیلی تصریح کرد: مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان دارای 72 کارگاه و آزمایشگاه بسیار مجهز است که در اختیار دیگر دانشگاه‌های استان نیز قرار می‌گیرد.

,

وی حمایت از پروژه‌های ساخت دانشجویی را از دیگر اقدامات این دانشگاه دانست و افزود: یکی از کارگاه‌های موردنیاز دانشگاه که باید برای تجهیز آن بالغ‌بر 200 میلیون تومان هزینه می‌شد باصرفه هزینه حدود 40میلیون تومان توسط پروژه‌های ساخت دانشجویی تجهیز شده است.

,

میر فخرالدینی ساخت و تجهیز پنج سالن ورزشی ، سه سالن مجهز آمفی‌تئاتر، خوابگاه، سالن مطالعه سه‌طبقه، نمازخانه و ... را از دیگر اقدامات زیرساختی این دانشگاه در چند سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: سعی شده دانشگاه به‌صورت متوازن توسعه یابد و درعین‌حال با استفاده از امکانات موجود، توسعه جهشی داشته باشد.

,

وی با اشاره به جذب 107 نیرو در دانشگاه فی و حرفه‌ای یزد گفت: یکی از مشکلات اصلی این دانشگاه کمبود نیرو و کارمند بود که با اضافه شدن این تعداد نیرو نسبت دانشجو به کارمند در این دانشگاه به حد استاندارد وزارت علوم رسیده است.

,

افزایش دو دانشکده فنی و حرفه ای دیگر به مراکز دانشگاهی استان یزد

, افزایش دو دانشکده فنی و حرفه ای دیگر به مراکز دانشگاهی استان یزد,

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بابیان این‌که شاخص نسبت جمعیت دانشجو به جمعیت استان برای استان یزد از میزان مشخص‌شده در برنامه‌های توسعه کمتر است اظهار کرد: تکلیف آموزش عالی استان توسعه است اما باید این توسعه متناسب با نیازهای روز باشد و مقامات و مسئولین آموزش عالی نیز معتقدند با توجه به رسالتی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد می‌تواند این کمبود را جبران می‌کند.

,

میر فخرالدینی از اضافه شدن 2 دانشکده فنی و حرفه‌ای دیگر به مراکز دانشگاهی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای اضافه شدن این دو دانشکده هیچ زیرساخت فیزیکی اضافه نخواهد شد و از زیرساخت‌های موجود استفاده خواهد شد به این صورت که ظرفیت دانشگاه‌هایی که دانشجو ندارند در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/ق

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه