اخبار داغ

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی طی ماه‌های آینده/ فعالیت 350 اورژانس اجتماعی در کشور

راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی طی ماه‌های آینده/ فعالیت 350 اورژانس اجتماعی در کشور
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی است که باعث می‌شود منبع اطلاعاتی خوبی در حوزه آسیب‌ها در هر استان داشته باشیم و این سامانه طی ماه‌های آینده راه‌اندازی و عملی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در نشست استانی تبیین طرح توسعه فرهنگی اجتماعی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است که با اطلاع رسانی در خصوص یک موضوع جامعه را نسبت به وضعیت و شرایط آگاه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
 
,
وی افزود: انتظاری که از اصحاب رسانه داریم بحث گفتمان سازی است چراکه اثربخشی اصحاب رسانه بیش از سایرین است.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: نکته دیگر بحث کارکرد اصحاب رسانه برای پاسخگویی مسئولان است و نقش دیگر اصحاب رسانه شفاف سازی مسائل است که این موضوع بسیار مهم است.
,
 
,
جعفری عنوان کرد: بسیاری از مردم از وجود سامانه 123 و فعالیت اورژانس اجتماعی آگاهی ندارند که لازم است اصحاب رسانه در این خصوص همکاری کنند.
,
 
,
وی گفت: برای تقویت حقوق شهروندی باید منابع را به خوبی شناخت و استفاده کرد.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزه اورژانس اجتماعی به مرکزی پویا و فعال در کشور تبدیل شده، اظهار کرد: در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت بیش از 350 مرکز اورژانس اجتماعی داریم و در خراسان‌جنوبی نیز 10 مرکز اوژانس اجتماعی فعال است.
,
 
,
جعفری خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسیده به اورژانس اجتماعی بیشترین مداخله‌های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در کشور در بحث خودکشی شرایط تقریبا خوب است، افزود: بسیاری از این موارد با مداخله اورژانس اجتماعی برطرف شده است.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در سال گذشته 8 هزار مداخله در امر خودکشی در کشور داشتیم که این موضوع مانع از خودکشی شده است.
,
 
,
جعفری عنوان کرد: در سازمان بهزیستی تلاش شده چرخه کاملی از آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود و خدمات‌دهی بیشتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده تشکیل و تقویت شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هرجا ساختار فرهنگی داشته باشد آسیب‌های اجتماعی کم است، تصریح کرد: این به معنای نبود آسیب اجتماعی در آن منطقه نیست بلکه شاید شاهد آسیب به صورت زیر پوستی در این منطقه باشیم که مردم منطقه نخواهند این آسیب را به منطقه خود نسبت دهند لذا باید به تمام نقاط کشور توجه شود.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: با توجه به بحث اطلاع رسانی در حوزه اورژانس اجتماعی شاهد افزایش خدمات‌رسانی در حوزه آسیب اجتماعی در کشور بودیم.
,
 
,
جعفری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی است که باعث می‌شود منبع اطلاعاتی خوبی در حوزه آسیب‌ها در هر استان داشته باشیم و این سامانه طی ماه‌های آینده راه اندازی و عملی خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی برای استفاده مردم، خاطرنشان کرد: این سامانه نیز برای اینکه مردم ناظری بر خدمات ما باشند طراحی شده که اگر در جایی مشکلی وجود داشت شهروندان مشکلات را از طریق پیامک به متولیان امر اعلام کنند و رسیدگی شود.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در خصوص استخدام نیروها درخواستی از مجلس شورای اسلامی داشته ایم که همکاران ما نیز دغدغه امنیت شغلی نداشته باشند.
,
 
,
جعفری عنوان کرد: کودک آزاری حدود 8 درصد پرونده های اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد که 50 درصد آن کودک آزاری از نوع غفلت و بی توجهی، 30 درصد آزار عاطفی و روانی، 16 درصد آزار جسمی و 4 درصد آزار جنسی بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: 98 درصد افرادی که کودکان را آزار میدهند خانواده و تنها دو درصد غریبه ها هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه درصد زیادی از کودکان کار افاغنه هستند، گفت: 53 درصد کودکان کار اتباع خارجی اند که 42 درصد آنها فاقد اسناد هویتی هستند.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در مراکز اورژانس اجتماعی 4500 کارشناس خبره فعالیت دارند و 238 پایگاه خدمات دهی اجتماعی در کشور فعالیت دارد و سال گذشته 80 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه