اخبار داغ

معاون استاندار مازندران اعلام کرد

بازسازی 720 نقطه رانشی مازندران در انتظار تخصیص اعتبار

بازسازی 720 نقطه رانشی مازندران در انتظار تخصیص اعتبار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون در استان بیش از ۷۲۰ نقطه رانشی شناسایی شده است، گفت: هم اکنون همه نقاط رانشی در این استان شناسایی شده و به محض تخصیص اعتبار دستگاه‌ های اجرایی پا به کار هستند تا با انتخاب پیمانکار مناسب سریعاً جاده‌ها به حالت اولیه خود بازگردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی رازجویان عصر امروز در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که در شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون همه نقاط رانشی در این استان شناسایی شده و به محض تخصیص اعتبار دستگاه‌ های اجرایی پا به کار هستند تا با انتخاب پیمانکار مناسب سریعاً جاده‌ها به حالت اولیه خود بازگردند چرا که ایجاد پایداری در راه های ارتباطی نقاط سیل زده از برنامه های اولویت دار است؛ همچنین در لایروبی رودخانه ها و انهار اقدامات مناسبی در شهرستان سوادکوه شمالی صورت گرفته است.

وی در خصوص واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیلاب اخیر گفت: برابر وعده هیأت دولت تا به این لحظه در این استان ۶ واحد مسکونی احداثی به سیلزدگان تحویل داده شده است و بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری به سیل زدگان تحویل داده شد و بنا است تا ظرف ۲۰ روز آینده مابقی واحدهای تعمیری به سیل زدگان تحویل داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران افزود: در بحث واحدهای احداثی برابر تعهدی که داد شد و وعده رئیس جمهوری؛ خسارت دیدگان سیل تا قبل از سال جدید وارد خانه‌هایشان می‌شوند.

وی افزود: در بخش توسعه زیرساخت های مناطق سیل زده دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان، توسعه عمرانی شهری روستایی ۴۷ میلیارد تومان، آب فاضلاب شهری 9 میلیارد تومان، آب و فاضلاب روستایی 3.7 میلیارد تومان، کشاورزی ۱3 میلیارد تومان و برق ۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دریافت نمودند.

رازجویان گفت: تا به این لحظه مبلغی که برای استان ابلاغ شده است در خصوص احداث واحدهای مسکونی، بازسازی و تعمیر واحدهایی بود که در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری تخریب شده است.

وی ادامه داد: البته اخیراً هیأت دولت برای زیرساختهامصوبه‌ای داده و ما هم دنبال آن هستیم تا تخصیصی برایزیرساختها در نظر گرفته شود تا راه‌های رانشی و روستاهایی که در سیلاب اخیر دچار آسیب شده‌اند سریع‌تر به حالت پایداری قبل از وقوع سیلاب برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، بیان کرد: هرچند هم اکنون در راه‌های روستایی تردد وسایل نقلیه به سختی و با زحمت برای روستاییان در حال انجام است ولی ما به دنبال آن هستیم تا پایداری قبل از وقوع سیلاب را برای روستاییان فراهم کنیم البته این امر نیازمند اعتبار و زمان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه