اخبار داغ

تحولی نوین در تاریخ انتخاباتی گچساران

تحولی نوین در تاریخ انتخاباتی گچساران
تاکتیک‎های جدید انتخاباتی تقسیم‎بندی شده تا جایی که از گوشه و کنار بانگ لبیک به ائتلاف شنیده می شود و از طرفی احتمال ائتلاف چند گزینه ای مطرح می شود که همگی نشان از عزمی راسخ برای شکست تاجگردون دارد کمااینکه در این معادله یک طیف نادیده گرفته شده و آن طیف ناراضی از وضع موجود و عملکرد هر دو گروه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، هومن جمشیدی، دور گذشته انتخابات مجلس در گچساران با تغییرات خاص خود تمایز برتری نسبت به تمامی ادوار داشت که پدید آور شک بزرگی بود برای هر دو اردوگاه؛ از کاگری قشقایی ها تا حمایت باوی و بویراحمد از کاندید منتصب به اصولگرایان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

تحولی نوین در تاریخ انتخاباتی گچساران که نوید زندگی سال های نه چندان دور از برادری اقوام در گچساران را می داد کما اینکه لایحه بوی آزادی انتخاب پس از سالها کوچه و بازار را معطر کرده بود.

,

با نمادینه کردن این مسئله طولی نکشید که افکار و ملاک انتخاب افراد هم تغییر کرد تا حدی که عده ای یک شبه گذشته خود را به تاراج دادند و به امید زندگی نو هجرت باطن کردند. که پس لرزه های آن در انتخابات آتی کاملا نمایان است.

,

از طرفی با از بین رفتن مرز بندی های دست و پا گیر، مسیر به یک آزاد راه با بینهایت دور برگردان تبدیل شد تا جایی که نقل و انتقالات تیم های انتخاباتی بسیار آسان تر و سریع تر از نقل و انتقالات تیم های ورزشی در حال انجام گرفتن است.

,

لیدرانی که بنا به دلایل مختلف از همراهان قدیمی فاصله گرفته و با آغوش باز به جمع تیم مقابل می پیوندند تا جایی که بیان ضرب المثل قدیمی “نو که آمد به بازار کهنه میشه دل آزار” چو تیغه چاقو قلب کهنه کاران خسته دل را طوری خدشه دار می کند که نیاز به کاربد شکافی دارد اما آنچه که در نگاه اول نمایان است نوعی نارضایتی در امید از دست رفته است که این اعتراض با زبان قهر یا متارکه بیان می شود.

,

و با توجه به فاصله گیری کاندید منتصب به اصولگرایان و نتایج آزمون تست کاندید راه به مجلس یافته این پلیکان بیشتر به سمت اردوگاه تاجگردون اشاره گرفته شده تا جایی که با تغییر نام اردوگاه رقیب تحت عنوان مخالفان تاجگردون بهانه تکلیف تحرکات اخیر سیاسیون برجسته و بعضا میدان تسویه حسابهای شخصی عده ای صاحب نام در شهرستان تبدیل شده است. کمااینکه این ریزش آرای رویدادی طبیعی و منطقی بین نمایندگان تلقی می شود.

,

اما چیزی که به وضوح قابل نمایان است همان دو وجهی شدن انتخابات آتی همچون انتخابات قبلی است که به دو جناح موافقان و مخالفان تاجگردون با تاکتیک های جدید انتخاباتی تقسیم بندی شده تا جایی که از گوشه و کنار بانگ لبیک به اعتلاف شنیده میشود و از طرفی احتمال اعتلاف چند گزینه ای مطرح ، که همگی نشان از عزمی راسخ برای شکست تاجگردون دارد کمااینکه در این معادله یک طیف نادیده گرفته شده و آن طیف ناراضی از وضع موجود و عملکرد هر دو گروه است.

,

طیفی که با دید باز و مستقل از اختلافات موجود و با حداکثر فاصله از حواشی فی مابین این دو گروه و با همان معیارهای شاخص اصلحیت، جدا از نگاه جناحی، قومیتی و جنسیتی بدنبال گزینه جدید می شود و باید دید طیف فراموش شده ای که دور گذشته تاجگردون در جذب آن توانسته بود حداکثر نمره قبولی را کسب کند این دور چگونه اعتراض خود را به وضع موجود فریاد خواهد زد.

,

و درست در همین زمان اولین بانوی حقوق دان منتصب به ایل قشقایی و لرزبانان منطقه با رزومه سیاسی که در پایتخت دارد اعلام حضور می کند تا رسما نارضایتی قشقایی ها و طوایف خاصی از لرزبانان را اعلام و از اجحاف حق جوانان و نخبگان پرده باز کند و مدافع حقوق بانوان باشد.

,

تا جایی که این اعلام حضور واکنشات زیادی در عوام و رسانه ها از جمله غضب خبرنگار غیر بومی حامی نماینده (زاگرونای عکاشه) تا خوش آمد گویی گرم چهره مطرح قشقایی ها (مهندس باقری) و حمایت بسیاری از منتقدان وضع موجود را در پی داشته که این می تواند تمایزی دگر در انتخابات آتی گچساران باشد.

,

حال باید دید حضور مستقل یک کاندید و آن هم از جنس زن در انتخابات که معادلات را به سوی سه وجهی مثلثی می کشاند چه تاثیری در سرنوشت انتخابات خواهد گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه