اخبار داغ

بیگدلی در گفتگو با دانا:

قانون باید درباره انتصاب «مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی» اجرا شود/ نامه سازمان اداری و استخدامی؛ علت تعویق سوال از شریعتمداری

قانون باید درباره انتصاب «مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی» اجرا شود/ نامه سازمان اداری و استخدامی؛ علت تعویق سوال از شریعتمداری
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: ما به دنبال اجرای قانون هستیم و باید در خصوص این انتصاب قانون اجرا شود که بر اساس قانون آقای صالحی نباید مدیرعامل صندوق بازنشستگی باشد؛ هرچقدر هم که این سوال به تأخیر بیفتد در نهایت تا زمانی که قانون به شکل صحیح اجرا نشود پیگیری های ما ادامه خواهد داشت.
[

احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سوال از شریعتمداری وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس پیرامون انتصاب غیر قانونی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی و به تعویق افتادن سوال از وزیر کار اظهار داشت: پاسخ سازمان اداری و استخدامی به این انتصاب یک پاسخ دو پهلو بوده و ظاهراً با این انتصاب مشکلی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه جلسه ای با حضور هیأت رئیسه و معاون وزیر کار داشته ایم تصریح کرد: مدرک میعاد صالحی دکتری هوا و فضا بوده که اساساً ربطی به صندوق بازنشستگی ندارد و بر همین اساس تبصره یک از ماده 17 قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی نقض شده است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه افزود: ما به دنبال اجرای قانون هستیم و باید در خصوص این انتصاب قانون اجرا شود که بر اساس قانون آقای صالحی نباید مدیر عامل صندوق بازنشستگی باشد؛ هرچقدر هم که این سوال به تأخیر بیفتد در نهایت تا زمانی که قانون به شکل صحیح اجرا نشود پیگیری های ما ادامه خواهد داشت.

,

بیگدلی با تأکید بر اینکه به دنبال تنش و گرفتن وقت مجلس نیستیم عنوان کرد: با توجه به استعلام های به دست آمده از سازمان بازرسی و دیوان عدالت عداری قاعدتاً باید شخص وزیر به غیر قانونی بودن این انتصاب پی برده باشد و سوال مطرح نشود.

,

وی با بیان اینکه سوال از شریعتمداری فعلاً منتفی شده است عنوان کرد: توافق به رعایت تبصره یک از ماده 17 که همان قانون است شده و همین مساله هم مهمترین مساله مد نظر ما بود.

,

طی روزهای گذشته انتصاب میعاد صالحی به عنوان مدیر جدید صندوق بازنشستگی توسط وزیر کار اعتراضات زیادی را به دنبال داشت که نمایندگان مجلس نیز معترضان اصلی به این انتصاب بوده و اعلام کردند که این انتصاب مغایر با قانون است.

,

در همین راستا سوال از شریعتمداری نیز کلید خورد که بر اساس نتیجه استعلام سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری این انتصاب غیر قانونی بوده است اما سازمان اداری و استخدامی کشور تنها به این نکته که این این انتصاب باید بر اساس قوانین صورت بگیرد بسنده کرده و از همین جهت سوال از شریعتمداری به تعویق افتاد.

,

خاطرنشان می شود بر اساس نامه سازمان اداری و استخدامی برای به کارگیری میعاد صالحی در سمت مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی، این فرد تنها در صورتی می تواند استخدام شود که قوانین درباره آن رعایت شده باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه