اخبار داغ

مدیر بسیج رسانه سوادکوه عنوان کرد

لزوم پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌های عمومی و تخصصی

لزوم پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌های عمومی و تخصصی
مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه گفت: پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها، جلسات، بحران‌ها و معرفی توانمندی‌ها یک ضرورت است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عمران اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه رسانه‌ها دارای قدرت اثر‌گذاری در حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند، اظهار کرد: استفاده متعهدانه از رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی و رصد‌کردن توانمندی‌ها، مشکلات و پیگیری تا حصول به نتایج منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای هدفمند به همراهی و همکاری مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، افزود: پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها، جلسات، بحران‌ها و معرفی توانمندی‌ها یک ضرورت است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه از لزوم افزایش سواد رسانه‌ای عمومی و تخصصی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: عدم‌ باور شایعات با قدرت تحلیل ابتدایی و عمیق، بررسی ابعاد خبر و دوری از توجه به تک‌محور‌بودن آن، عدم قضاوت بر طبق اطلاعات اولیه غیر‌مستند برای عموم و استفاده بهینه از رسانه‌ها برای بیان عملکرد‌ها و ارتباط مناسب با مردم برای ادارات و نهاد‌ها، بخشی از ابعاد سوادرسانه‌ای در جامعه است.

اکبرنژاد با انتقاد از مدیران ادارات و نهاد‌هایی که از خبرنگاران انتظار فعالیت رسانه‌ای در حد مدیران روابط عمومی اداره خود را انتظار دارند، تصریح کرد: فعالیت در رسانه‌های مکتوب و مجازی دارای منفعت مالی نیست و گزینه اول یا دوم معیشت متعارف را هم نمی‌توانیم در آن جستجو کنیم و برخی از مدیران انتخابی یا انتصابی از این ضعف استفاده می‌کنند و انتظار زیر سؤال‌رفتن رسالت خبرنگاری را از خبرنگاران دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فشار بر خبرنگار یک رسانه دارای مجوز قانونی برای درج یا عدم درج خبر یا گزارش بر طبق قانون مطبوعات جرم است و پیگیری قضایی دارد.

انتهای پبام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه