اخبار داغ

هجمه به حج با چه نیتی؟/وقتی کانال نه چندان قابل اعتماد! با رسانه های معاند هم صدا شد

هجمه به حج با چه نیتی؟/وقتی کانال نه چندان قابل اعتماد! با رسانه های معاند هم صدا شد
در حالیکه رسانه های معاند و معارض خارجی در موسم حج با ابزار های پروپاگاندا و بودجه های کلان کشورهای غربی و عربی برای مسموم کردن افکار عمومی و تعیین دستور کار برای رسانه های داخلی به خط شده اند در داخل کشور نیز کانال خبری وابسته به برخی احزاب سیاسی اصلاح طلب و برخی افراد معلوم الحال هم صدا با رسانه های خارجی در حال تخریب فریضه حج و حجاج هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حج به عنوان یک فریضه الهی و سفری معنوی بر کسانی که استطاعت دارند واجب است. کسی که به معنای واقعی مسلم است و قصد انجام این فریضه و مناسک حج را دارد ابتدا مقدمات این سفر معنوی را باید انجام داده و هرگونه شبهه مالی را برطرف کرده باشد. همان طور که سفر حج بر مسلمان واجب است رسیدگی به فقرا و مستضعفین جامعه نیز باید برای یک مسلمان مهم و اولویت داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدا, , .,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج امسال، فریضه‌ی حج را مجموعه‌ای استثنائی و ممتاز از ارزشهای مورد تمجید اسلام و نمونه‌ی کوچکی از جامعه‌ی اسلامی برتر و مظهر تمدن نوین اسلامی خواندند و فرمودند: وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکین، همه اموری سیاسی و مطابق تعالیم اسلام هستند؛ بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

, .,

رهبر انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند: برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است و به همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود. حال کسانی که به هر دلیلی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و دیگر مشکلات موجود مغالطه زیادی در این زمینه می کنند و با شایعه سازی های تلخ برای این مراسم و حجاج جاده صاف کن نظام رسانه ای غرب و معاندان شده اند باید به این نکته توجه داشته باشند که افرادی که به حج مشرف می شوند دارای استطاعت مالی هستند و نباید به هر بهانه ای دچار خلط مبحث شویم و به گونه ای قلم بزنیم و سخن بگوییم که گویا تمامی مشکلات کشور با نرفتن به حج ابراهیمی برطرف خواهد شد. برای تقریب به ذهن می توان چنین مثالی را بزنیم که مگر می شود از بودجه های دفاعی برای فعالیت های فرهنگی هزینه کرد؟ مگر می شود از بودجه های رفاهی در فعالیت های سیاسی هزینه کرد؟ با این تفاسیر حج و هزینه ای که برای آن پرداخت می شود نه از بیت المال بلکه از هزینه شخصی افراد و حجاج است و اشخاص برای این فریضه هزینه شخصی خود را پرداخت می کنند.

, .,

علی ای حال در این مقال قصد پرداختن به دیگر مسائل مربوط به فریضه حج را نداریم و اینکه فردی چند بار به حج مشرف شود یا نشود، آیا در چنین شرایطی حضور چند باره با صرف هزینه در مناسک حج درست است یا غلط اصلا مطرح نیست و صرفا در راستای بررسی صحت و سقم اطلاعات مننتشر شده در یک کانال تلگرامی که وابسته به یک حزب اصلاح طلب است، هستیم.

, .,

در روزهای اخیر کانال نه چندان قابل اعتماد! برای چندمین بار با رسانه های معاند هم صدا شد و به حج و حجاج دروغی بی پایه بست.

, در روزهای اخیر کانال نه چندان قابل اعتماد! برای چندمین بار با رسانه های معاند هم صدا شد و به حج و حجاج دروغی بی پایه بست., .,

این کانال تلگرامی در ادعایی خلاف واقع نوشت: حدود ۸۶ هزار نفر برای حج سال ۹۸ با دلار هفت هزار تومانی عازم مراسم حج می شوند! خبری کذب، بی پایه و بی اساسی که رسانه های بیگانه با انبوهی از لشگریان خود در صدد هستند تا این خط خبری انحرافی و کذب را برای رسانه های داخلی در دستور کار قرار دهند و برخی از رسانه های داخلی نیز با آنها هم گام و هم صدا می شوند.

, این کانال تلگرامی در ادعایی خلاف واقع نوشت: حدود ۸۶ هزار نفر برای حج سال ۹۸ با دلار هفت هزار تومانی عازم مراسم حج می شوند! خبری کذب، بی پایه و بی اساسی که رسانه های بیگانه با انبوهی از لشگریان خود در صدد هستند تا این خط خبری انحرافی و کذب را برای رسانه های داخلی در دستور کار قرار دهند و برخی از رسانه های داخلی نیز با آنها هم گام و هم صدا می شوند., .,

این کانال تلگرامی که در یکی از استان ها در حال فعالیت است مدعی شده است که حجاج نفری ۲۲ میلیون تومان سوبسید گرفته اند و کل سوبسید برای حجاج را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است!

, این کانال تلگرامی که در یکی از استان ها در حال فعالیت است مدعی شده است که حجاج نفری ۲۲ میلیون تومان سوبسید گرفته اند و کل سوبسید برای حجاج را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است!, !,

فارغ از ادعای این کانال حتی حساب و کتاب ریاضی این امار و ارقام غلط و مضحک است و با بررسی این امار و ارقام می توان به غلط و نادرست بودن میزان دریافتی سوبسید پی برد!

, فارغ از ادعای این کانال حتی حساب و کتاب ریاضی این امار و ارقام غلط و مضحک است و با بررسی این امار و ارقام می توان به غلط و نادرست بودن میزان دریافتی سوبسید پی برد, !,

در حالیکه کانال این حزب سیاسی با طعنه و کنایه نوشته «زیارت با طعم دلار سوبسیدی از جیب مردم قابل قبوله حتما!!!» اما ارگان رسانه ای رسمی این حزب سیاسی که در مقاطعی برای کشور بحران هایی نیز درست کرده است با استفاده از رانت های سیاسی و زد و بند با باندهای قدرت و ثروت اخیرا برای ارگان مطبوعاتی خود یارانه و سوبسید تقریبا میلیاردی گرفته است! هر چند این رسانه ها و قلم به مزدان آن، برای تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید غذای سگ و گربه و تفریح این جماعت در ترکیه و امارات و دیگر جاها فریادشان بلند نبود و اولویت سنجی برای کشور نداشتند اما اینک مثل همیشه برای تکمیل پازل دشمن و رسانه هایی که ضد منافع ملی فعالیت می کنند صدایشان را در بوغ و کرنا کرده اند جای بسی تعجب و البته تامل دارد! با بررسی صحبت های مسئولان و متولیان امور حج و زیارت می توان ادعای مطرح شده در این شبه رسانه که گفته است حجاج با دلار هفت هزار تومانی عازم حج شده اند را مورد محک قرار داد.

, .,

بانک مرکزی نرخ ارز برای حجاج را امسال ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان تعیین کرده است و بر اساس اعلام بانک مرکزی پرداخت ارز حداکثر برای هر زائر ۲۰۰ دلار آمریکا انجام می‌شود.

, .,

پرداخت ۲۰۰ دلاری به حجاج نسبت به سال ۱۳۹۶ ، ۱۰۰ دلار کاهش داشته و پیش از آن تقریبا ۳۰۰ دلار به عنوان ارز برای حجاج در نظر می گرفتند. با این حال صرافی ها که امروز دلار را تقرببا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسانند، حجاجی که دلار را به قیمت ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان خریده اند یک مبلغی نیز متضرر شده اند! در واقع به نظر می‌رسد که بانک مرکزی رقم نه تنها دلار هفت هزار تومانی برای حجاج در نظر نگرفته بلکه قیمت بازار آزاد را برایشان مد نظر داشته است.

, .,

خبرگزرای تسنیم در گزارشی به نرخ ارز و میزان آن برای حجاج پرداخته و نوشته است: علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت که در حاشیه همایش آموزشی و توجیهی کارگزاران استان‌های، گیلان مازندران، گلستان و خراسان شمالی در حج ۹۸، حضور داشت با اشاره به نرخ ارز همراه حجاج ۹۸ بیان کرد: با هماهنگی‌هایی‌که با بانک مرکزی داشتیم، ارز همراه حجاج ۲۰۰ دلار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان تعیین شده است.

, .,

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با حضور در شبکه خبر سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل عدم تخصیص ارز نیمایی به حجاج و گران بودن ارز همراه زائران، بیان کرد: ما از ابتدا اعلام‌ کردیم ارز اختصاص یافته به حجاج بر اساس مقررات بانک مرکزی است. به‌همین‌منظور نرخ آن را نیز بانک‌مرکزی تعیین کرده و ‌ما نقشی در این رابطه نداریم. بنابر این ارز همراه حجاج ۲۰۰ دلار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان تعیین شده است.

, .,

با توجه به اینکه متولیان امور حج و زیارت و بانک مرکزی از عدم تخصیص دلار هفت هزار تومانی به حجاج سخن می گویند، این شبه رسانه چرا و به چه دلیل به حج حمله می کند و برای حجاج شایعه می سازد؟

,

چرا این شبه رسانه از دولتی که مورد حمایت این رسانه و حزب سیاسی است مبلغ هنگفت در قالب سوبسید گرفته و هیچ شفافیتی نیز در این موضوع نداشته است؟

, چرا این شبه رسانه از دولتی که مورد حمایت این رسانه و حزب سیاسی است مبلغ هنگفت در قالب سوبسید گرفته و هیچ شفافیتی نیز در این موضوع نداشته است؟,

چرا باید همصدایی با رسانه های غربی و معاند از حلقوم این رسانه پر پول و پر ادعای داخلی شنیده شود؟

, چرا باید همصدایی با رسانه های غربی و معاند از حلقوم این رسانه پر پول و پر ادعای داخلی شنیده شود؟,

چرایی همصدایی، عدم شفافیت در یارانه مطبوعاتی این رسانه، شایعه سازی و … تنها برخی از پرسش های بی پاسخی است که این رسانه و مدیران آن باید برای افکار عمومی جوابی داشته باشند.

, چرایی همصدایی، عدم شفافیت در یارانه مطبوعاتی این رسانه، شایعه سازی و … تنها برخی از پرسش های بی پاسخی است که این رسانه و مدیران آن باید برای افکار عمومی جوابی داشته باشند, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه