اخبار داغ

مسئولان پای کار بمانند

«محله اسدی» فریدونکنار در انتظار رشد و پویایی

«محله اسدی» فریدونکنار در انتظار رشد و پویایی
بنابر بررسی صورت گرفته مشکلات دفع آب‌های سطحی، بهسازی خیابان‌ها و مسائل امنیتی از مهمترین موضوعاتی است که همچنان اهالی محله اسدی با آن درگیر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، خیابان ولیعصر یکی از مناطق قدیمی در فریدونکنار است که با دارا بودن ظرفیت‌های زیاد اقتصادی و اجتماعی مانند مغازه‌های فراوان و مکان زندگی بسیاری از بزرگان این شهر مانند سردار شهید حاج حسین بصیر اما همچنان از نظر عمرانی با مشکلات فروانی رو به رو است.
 
در این خیابان محله‌ای قرار دارد به نام »محله اسدی« که شاید در نامه‌نگاری‌های اداری و عناوین رسانه‌ای از آن به عنوان محله آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر نام برده شود اما دارای مردمانی خونگرم است که دست روزگار موجب شده تا آن‌ها در این منطقه سکونت پیدا کنند.
 
محله اسدی قربانی بی‌توجهی مسئولان
 
اگر بخواهیم بیشتر در مورد این محله بنویسیم باید گفت که بیشتر زمین‌های آن برای شخصی به نام اسدی بوده که همین امر موجب شده ساکنان این منطقه آن را به نام شهرک یا محله اسدی نامگذاری کنند.
 
این محله به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب شهری و عمرانی به مکانی تبدیل شده که عمدتا افرادی از طبقه پایین در آنجا سکونت پیدا کردند و همچنین حیات خلوتی برای سوءاستفاده برخی افراد شد تا دست به اقدامات خلاف قانون و خلاف اخلاق بزنند، درحالی که در همین محله هستند انسان‌های شریفی که با دسترنج خود کسب روزی می‌کنند و به دنبال آرامش برای خانواده خود هستند.
 
عدم توجه مسئولان طی مدت‌ زمان طولانی موجب شد تا این محله دچار عفب‌ماندگی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شود و مکانی امن برای سودجویان باشد.
 
با اجرای طرحِ محله محورِ کرامت که با اولویت در پنج موضوع اساسی اعتیاد، مسائل عمرانی و شهری، امورات خیریه‌ای، کارآفرینی و مسائل فرهنگی با پیگیری سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار گرفته شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات محله اسدی فریدونکنار هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله است.
 
مشکلات عمرانی گریبانگیر اهالی محله اسدی
 
سیدعباس بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در برنامه اعتلای بسیج طرح کرامت درنظر گرفته شد که مخصوص محلات آسیب‌پذیر بوده که در مازندران ۱۷ محله برای این موضوع مشخص شد که یکی از آن‌ها محله اسدی فریدونکنار است.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح برای پیشگیری در زمینه اعتیاد به مرحله اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های اجرای طرح کرامت در محلات آسیب‌پذیر موضوع اعتیاد بود که بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مربوطه شهرستانی، محله اسدی فریدونکنار در زمینه اعتیاد دچار آسیب و بیماری تشخیص داده شد.
 
دبیر طرح کرامت محله اسدی فریدونکنار با اشاره به اقدامات اولیه در محله اسدی، تصریح کرد: در ابتدای کار نسبت به تعداد خانوار، تعداد سکنه‌ها و افراد سرپرست خانواده شناسایی صورت گرفت.
 
بردبار ادامه داد: درحال حاضر ۱۶۰ خانوار در محله اسدی زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها بومی منطقه هستند و دارای مشکلات عمرانی بودند.
 
وی افزود: باتوجه به مشکلات زیاد عمرانی و فرهنگی اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و نشست‌های متعدد با مسئولان ارشد شهرستان برای برطرف کردن این مشکلات برگزار شد.
 
دبیر طرح کرامت محله اسدی فریدونکنار با بیان اینکه همکاری‌های خوبی از سوی مسئولان انجام گرفت یادآور شد: اما همچنان مشکلاتی در محله اسدی به ویژه در زمینه عمرانی وجود دارد و نیاز است که مسئولان با تلاش بیشتر این مشکلات را برطرف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, محله اسدی قربانی بی‌توجهی مسئولان , محله اسدی قربانی بی‌توجهی مسئولان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکلات عمرانی گریبانگیر اهالی محله اسدی , مشکلات عمرانی گریبانگیر اهالی محله اسدی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 بردبار عنوان کرد: آبگرفتگی خیابان‌ها و نبود سطل‌های زباله بخشی از مشکلات عمرانی محله اسدی است که ساکنان آن منطقه را کلافه می‌کند.
,
 
,
 اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق محله
, اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق محله , اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق محله ,

 وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده در محله اسدی فریدونکنار گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی، خیاطی، مهارت‌آموزی، قالیبافی و اشتغالزایی از جمله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده در این محله بوده است.
 
بردبار خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از افرادی که در این منطقه دچار بیماری اعتیاد بودند با تمایل خودشان به کمپ‌ها معرفی شده و خوشبختانه از این مشکل رهایی پیدا کردند.
 
دبیر طرح کرامت محله اسدی فریدونکنار ادامه داد: در زمینه نشاط اجتماعی جشن‌های مختلفی برای اهالی محله اسدی برگزار شد و همچنین برگزاری المپیاد ورزشی و در اختیار قرار دادن وقت رایگان سالن‌های ورزشی برای نونهالان از اقدامات دیگر فرهنگی اجتماعی بوده است.
 
وی اذعان کرد: با خرید پنج دستگاه چرخ خیاطی برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد شد و همچنین با راه‌اندازی یک هیات مذهبی فضای فرهنگی در محله اسدی رونق پیدا کرد.
 
بردبار با اشاره به اقدام مثبت بسیج سازندگی در زمینه نوسازی خانه‌ها، اظهار کرد: بسیج سازندگی با اعزام گروه‌های جهادی بیش از ۱۵ مورد از منازل را تعمیر و بازسازی و همچنین یک حسینیه را ترمیم و تکمیل کرد.
 
وی تصریح کرد: پس از اقدامات عمرانی صورت گرفته در محله اسدی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناامنی از این منطقه  دور شد و کسانی که به دلیل وضعیت نامناسب محله اقدام به کارهای خلاف می‌کردند این محله را ترک کردند.
 
دبیر طرح کرامت محله اسدی فریدونکنار با اشاره به اساسی‌ترین مشکلات موجود در محله اسدی گفت: مسائل عمرانی مانند بهسازی خیابان‌ها، آسفالت، جدول کشی، دفع آب‌های سطحی و سطل زباله از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید برای این محله صورت گیرد.
 
مسئولان پای کار بمانند
 
اقداماتی که از سوی برخی از مسئولان برای محله اسدی فریدونکنار صورت گرفته توانسته به مقدار زیادی آسیب را از این منطقه دور کند که جای قدردانی دارد اما هنوز این محله با یک منطقه شهری فاصله داشته که نیاز است مسئولان پای کار بمانند و به نکات زیر برای بهبود وضعیت توجه کنند؛
 
بنابر بررسی صورت گرفته مشکلات دفع آب‌های سطحی، بهسازی خیابان‌ها و مسائل امنیتی از مهمترین موضوعاتی است که همچنان اهالی محله اسدی با آن درگیر هستند و مسئولان می توانند با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و استانی برای بهبود وضعیت زندگی این مردم تلاش کنند.
 
حق شهروندان این نیست که پس از گذشت چهل سال از انقلابی که برای آن زحمت کشیده‌اند در ابتدایی‌ترین امکانات برای زندگی با چالش رو به رو باشند و از مسئولان شهر خود ناامید شوند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان پای کار بمانند, مسئولان پای کار بمانند,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه