اخبار داغ

راهیابی دختر توان یاب بیجاری به دانشکده ولیعصر تهران+تصاویر

راهیابی دختر توان یاب بیجاری به دانشکده ولیعصر تهران+تصاویر
پریان هدایتی از معلولیت دست هایش رنج می برد اما اجازه نداد گام هایش سست شود و با تلاش و پشتکار توانست ادامه تحصیل بدهد و بعد از 6 سال که هیچ دانش آموز فنی و حرفه ای نتوانسته بود به دانشکده های تهران راه پیدا کند با کسب رتبه 122 موفق به قبولی در دانشکده ولیعصر تهران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، معلولیت، واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان سرتاسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

بسیاری از افراد توان‌یاب با توجه به محدودیت های که دارند با پشتکار و همت بالای خود توانسته اند گوی سبقت را از افراد سالم بربایند و با چیره شدن بر مشکلات، زندگی آرامی برای خود رقم بزنند.

,

 

,

پریان هدایتی یکی از هزاران معلول جسمی و حرکتی است که در خانواده ای متوسط در شهر بیجار گروس دیده به جهان گشود بر خلاف 2 خواهر و یک برادر خود از معلولیت دست هایش رنج می برد اما این معلولیت اجازه نداد گام هایش سست شود و با تلاش و پشتکار توانست ادامه تحصیل بدهد و بعد از 6 سال که هیچ دانش آموز فنی و حرفه ای نتوانسته بود به دانشکده های تهران راه پیدا کند با کسب رتبه 122 موفق به قبولی در دانشکده ولیعصر تهران شد.

,

 

,

برای آشنایی بیشتر با این توان‌یاب عزیز در کتابخانه شهید مجات اللهی به گفتگو نشسته ایم که شما را به خواندن آن دعوت می کنم.

,

 

,

, ,

 

,

خودتان را برای خوانندگان ما معرفی بفرمائید؟

,

پریان هدایتی هستم متولد آبان سال 1378 ، دانشجوی رشته حسابداری بازرگانی در دانشکده فنی و حرفه ای دختران ولیعصر تهران در مقطع کاردانی.

,

 

,

از چه سنی دچار معلولیت شدید؟

,

معلولیت من از هنگام تولد با من همراه بود و به صورت مادرزادی دچار این مشکل شده ام ، غیر فعال بودن چند شاخک از رگ های عصبی در ناحیه هر دوست موجب شده که برخی اعمال و حرکت ها برایم دشوار و ناممکن شود.

,

 

,

با توجه به معلولیتی که داشتید محدودیتی برای ورود به مدرسه داشته اید؟

,

خیر سطح معلولیتم به گونه ای نبود که موجب تاخیر در زمان ورود به مدرسه برایم به وجود آورد و مانند سایر محصلین در زمان خود وارد مدرسه شدم.

,

 

,

با وجود محدودیت هایی که داشتید و محرومیت هایی که شامل حالتان میشد، تصمیم گرفتید ادامه تحصیل دهید، چه نیرو و انگیزه ای شما را به ادامه دادن سوق میداد ؟

,

بله من برای ادامه تحصیل هیچ مشکلی نداشتم هر چند محدودیت های داشتم و همچنان همراه من است ولی انگیزه ای که خانواده و معلمان به من می دادند و علاقه فراوانی که به ادامه تحصیل داشتم و یادگیری علم را دوست داشتم و همچنین برنامه و اهدافی که برای آینده خودم ترسیم کرده بودم موجب شد با تحمل مشکلات به تحصیلم ادامه بدهم.

,

 

,

منشا این انرژی با توجه به محدودیت های که دارید از کجا بود؟

,

این انرژی لطف و رحمتی است که خداوند متعال به من ارزانی داشته و با امید به خدا و کمک های اوست که توانستم با توجه به محدودیت هایم پیشرفت داشته باشم و خانواده ام هم همیشه پشتیبان من بوده اند و برای بهبود حال من از تلاشی دریغ نکرده اند.

,

 

,

, ,

 

,

آیا معلولیتتان در نحوه ورود به دانشگاه محدودیتی ایجاد نکرد؟

,

خیر، نگذاشتم که معلولیتم محدودیتی برایم به وجود بیاورد و مانع ورود به دانشگاه شود ، هر چند سخت بود اما با توکل بر خدا و تلاش و پشتکار خودم در کنکور سراسری فنی و حرفه ای شرکت کردم و رتبه 122 را کسب نمودم و در حال حاضر در دانشکده فنی و حرفه ای ولیعصر تهران مشغول تحصیل هستم.

,

 

,

مهمترین مشکلی که جامعه معلولین را تهدید می کند؟

,

مهمترین مشکل عدم اعتماد به نفس و نداشتن خودباوری و ناامیدی معلولان است که اگر معلول خود را باور داشته باشد و اعتماد به نفس نداشته باشد نمی تواند با روحیه ای سالم زندگی کند و موفق شود ، چون به هر حال دیگران به چشم دیگری به معلولین نگاه می کنند و باید کمبودهای زندگی آنان با تامین امکانات و شرایط رفاهی خوب برای ادامه زندگی پر شد تا بتوانند با دلخوشی زندگی کنند و کمبود ناراحتی را احساس نکنند.

,

 

,

در حال حاضر مهمترین دغدغه شما چیست؟

,

چند هفته دیگر امتحان کارشناسی فنی و حرفه ای دارم و تنها دغدغه ام این است که بتوانم قبولی دانشکده شریعتی تهران را به دست بیاورم و همچنین تامین آینده ام که بتوانم زندگی بدون تفاوت از دیگران داشته باشم و منبع درآمدی که سربار خانواده ام نباشم.

,

 

,

چه انتظاری از مسوولان دارید؟

,

مسوولان برای کمک به معلولان و برقراری رفاه آنها تلاش کنند زیرا برخی معلولان به علت شرایط نامناسبی که دارند قادر به حل و رفع پیش پا افتاده ترین مشکلات خودشان نیستند.همچنین در حال حاضر هیچ کمکی به طور مداوم و همیشگی و ماهانه به من که در کلان شهر تهران دانشجو هستم نمی شود زیرا شرایط زندگی دور از خانواده بسیار سخت است و هزینه بردار و امیدوارم این مصاحبه موجب گشایش مشکلم شود.

,

 

,

سخن پایانی شما؟

,

از والدینم به خاطر زحماتی که برایم می کشند بسیار سپاسگزارم و انیدوارم روزی برسد که دید جامعه نسبت به معلولان عوض شود و مسوولان با فراهم کردن شرایطی برای راحت زندگی کردن ما قدم بردارند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه