اخبار داغ

عروس بنادر ایران از ضعف زیر ساخت های عمرانی رنج می برد/ کوچه های بندر لنگه در حسرت آسفالت مناسب

عروس بنادر ایران از ضعف زیر ساخت های عمرانی رنج می برد/ کوچه های بندر لنگه در حسرت آسفالت مناسب
بندر لنگه یکی از قدیمی ترین شهرها کشور به شمار می رود که می توان از عمده مشکلات آن به کوچه های خاکی و بدون آسفالت و یا آسفالت نامناسب و ترک خورده اشاره کرد که تردد بیش از اندازه خودروها در آن باعث بروز گودال های عمیقی روی آن شده و موجبات نارضایتی و گلایه شهروندان را بوجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ترمیم و بازسازی معابر شهری تاثیر مستقیم بر زیباسازی شهر و زندگی شهروندان دارد  از جمله مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و  یکی از شاخصهای رضایت مندی از عملکرد شهرداری ها و مسئولان ذیربط محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بندر لنگه یکی از قدیمی ترین شهرها کشور به شمار می رود که می توان از عمده مشکلات آن به کوچه های خاکی و بدون آسفالت و یا آسفالت نامناسب و ترک خورده اشاره کرد که تردد بیش از اندازه خودروها در آن باعث بروز گودال های عمیقی روی آن شده و موجبات نارضایتی و گلایه  شهروندان را بوجود آورده است.

,

وقتی در کوچه های قدیمی و دیرینه شهر بندرلنگه قدم میزنید چیزی که بیشتر از همه باعث جلب توجه عابران می شود خاکی بودن اسفالت معابر و یا لکه گیری های سطحی و غیر مهندسی معابر است این درحالی است که محله های قدیمی و با اصالت باید زودتر محلات جدید و نوپا مورد توجه شهرداری در بحث زیبا سازی معابر و بازسازی قرار میگرفت اما این روند در شهر بندرلنگه برعکس است  و محلاتی قدیمی که درارای طبقات ضعیف جامعه هستند از وجود اسفالت در محله محروم مانده اند.

,

, ,

عدم وجود کیفیت مناسب در آسفالت معابر و یا خاکی بودن  آن ها  در بسیاری از کوچه ها و محلات بندرلنگه جلوه ی نامناسبی را به شهر داده  و در زمان بارش باران و یا طوفان رفت و آمد مردم را دچار مشکل کرده است.

,

البته با گذر از کوچه های بندرلنگه می توان این حق را به مردم داد که کم ترین و اصلی ترین خواسته آنها از شهردار و شورای شهر رسیدگی به وضعیت کوچه ها و خیابانهای شهر باشد،و همچنین حفاریها و کنده کاریهای که توسط ادارات مختلف خدماتی در کوچه ها و خیابانها صورت می گیرد و به همان حال رها می کنندکه مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

,

, ,

شهر بندرلنگه روزگاری به دلیل داشتن پتانسیل های مختلف به عروس بنادر ایران شهرت داشته اما این شهر با دارا بودن قدمت فراوان از  زیبا سازی شهری جامانده  و بعد از گذشت سالهای طولانی هنوز در شکل اولیه خود به سر می برد و  با یک بررسی اجمالی پی میبریم که تغییر چندانی در چهره شهر دیده نمی شود لذا این سوال پیش می آید که آیا شهرداری و اداره راه و شهرسازی سالانه بودجه ای برای بحث زیبا سازی شهر و معابر شهری دریافت نمی کنند؟

,

کوچه های قدیمی در حسرت آسفالت

, کوچه های قدیمی در حسرت آسفالت,

محمدی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: امیر آباد و رودباری و از محلات قدیمی این شهر محسوب می شود اما فقط قسمت بسیار کوچکی از این محلات آسفالت شده و بخش اعظم آن هنوز در حسرت آسفالت به سر میبرد با وجود گلایه مندی های بسیار زیاد از سویی شهروندان هنوز اقدام مناسبی در این خصوص از سوی ارگان مربوطه صورت نگرفته است.

,

, ,

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  گرد و خاک ناشی از خاکی بودن معابر برای کودکانی که در این محلات به بازی و سرگرمی می پردازند سلامتی آن ها را با مشکل مواجه می کند  و همچنین در هنگام بارش باران در بسیاری از این محلات،سبب ایجاد گل و لای و یا تجمع آب شده  که به محض پایان بارندگی شاهد خروج حشرات از قسمت های خاکی هستیم که جان شهروندان را به خطر می اندازد.

,

, ,

این شهروند با بیان اینکه گرد فراموشی بر محلات قدیمی این شهر گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت انبوهی از شهر در محلات قدیمی زندگی می کنند مسئولان شهرستان همتی برای اراوه خدمات در این مناطق را ندارند.

,

وی خاطر نشان کرد: بروز تصادف های پی در پی در کوچه های خاکی ارمغانی از بی توجهی مسئولان ذیربط به این مناطق است.

,
امید است که شهردار و شورای شهر بندر لنگه اقدامات موثری را در روند زیبا سازی شهر و کاهش خطرات ناشی از عدم وجود آسفالت در معابر شهر  و رفع این معضل اساسی حرکت انقلابی داشته باشند و هر چه زودتر این معضل را حل نمایند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه