اخبار داغ

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

هیئت‌های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می‌شوند

هیئت‌های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می‌شوند
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: هیئت‌های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصر اترک، ملک محمد حسن زاده، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 26 تیرماه سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان به عنوان نهادی است که به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی، به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حسن زاده از مهم ترین وظایف شورای نگهبان علاوه بر تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی عنوان کرد.

,

وی با اشاره به اهمیت تأسیس شورای نگهبان در کشور تصریح کرد: قوانینی که در کشورها نوشته می‌شود و به تصویب درمی‌آید نیازمند این است که موردبررسی قرار گیرد که مخالف با شرع و مطابق با قانون باشد در همین راستا در همه کشورهایی که دارای قانون اساسی هستند، سازمانی تأسیس‌شده که وظیفه نظارت بر قوانین را دارد که این نهاد در کشور ما شورای نگهبان است.

,

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: هیات نظارت بر انتخابات استان به زودی تشکیل می شود و سپس هیات های نظارت شهرستان و بخش ها تشکیل می شوند.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: فعالیت ها و تحرکات انتخاباتی کاندیدهای احتمالی انتخابات در استان رصد می شود.
حسن زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی آغاز نشده است و کاندیداها مشخص نیستند، نمی توان برخی از اقدامات کاندیداهای احتمالی را مصداق تبلیغات زود هنگام و یا حتی تخلف نامید اما با این وجود رصد انجام می شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه