اخبار داغ

اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شد

آیت‌الله قریشی: شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی قرآنی امکان‌پذیر شده است/ حجت‌الاسلام جوانبخت: وقف قرآنی مورد توجه مردم باشد

آیت‌الله قریشی: شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی قرآنی امکان‌پذیر شده است/ حجت‌الاسلام جوانبخت: وقف قرآنی مورد توجه مردم باشد
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر مبانی قرآنی شکست‌ناپذیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیت‌الله سید علی اکبر قریشی صبح امروز در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم که در سالن شهید رخشاء شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی انقلاب را شکست‌ناپذیر کرده، برگزاری مسابقات قرآن موجب بیمه شدن انقلاب گردیده و این نظام را شکست‌ناپذیر می‌کند. کشوری که این میزان حافظ قرآن وجود داشته و سالانه میلیون‌ها بار قرآن ختم می‌شود، دشمنان نمی‌توانند به آن صدمه‌ای بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: فعالان قرآنی در روز قیامت در صف پیامبران خواهند بود و فعالیت در زمینه قرآن فضیلت بسیار زیادی دارد.

,

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: مدیران ما هرچه درباره قرآن و آموزش آن و در رابطه با ترویج قرآن هزینه کنند، بازهم کم است چراکه قرآن عامل آبادی مملکت بوده و بر همین اساس باید به داروی درد جامعه که همان قرآن است، متوسل شویم.

,

وی، تاکید کرد: اگر قرآن و آیات نورانی آن در دل تمامی مردم و به‌خصوص جوانان جایگاه خود را به درستی پیدا کند، قطعا بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل خواهد شد.

,

 

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:
لزوم نگاه مسئولانه به موضوع تخصیص بودجه قرآنی/ وقف قرآنی مورد توجه مردم باشد

, مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:
لزوم نگاه مسئولانه به موضوع تخصیص بودجه قرآنی/ وقف قرآنی مورد توجه مردم باشد
, مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:
لزوم نگاه مسئولانه به موضوع تخصیص بودجه قرآنی/ وقف قرآنی مورد توجه مردم باشد
,
,

حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت نیز در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: این استان پیشینه خوبی در عرصه قرآنی داشته و بسیاری از چهره‌های برجسته کشور از این استان هستند.

,

وی افزود: قرآن هم به معنای سفره الهی معنا شده و هم موحب می‌شود تا هیچ‌کس به گمراهی و ضلالت نرود، چراکه امروزه شاهد هستیم که در سوریه وهابیت ملعون و داعش که دور از قرآن و اهل بیت(ع) هستند با همین قرآن سر مسلمانان را بریده و به آن افتخار می‌کنند.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: هرکس با تواضع و خضوع در محضر آیات الهی بنشیند قطعا بهره می‌برد، قرائت و تلاوت و تدبر در قرآن به قدری اهمیت دارد که اثر مخصوص تلاوت قرآن موجب می‌شود.

,

وی، ادامه داد: برگزاری مسابقات در سطح استانی از اهمیت و کیفیت ویژه‌ای نسبت به دیگر استان‌ها دارد.

,

حجت الاسلام جوانبخت، با اشاره به وضعیت موقوفات قرآنی در استان، گفت: باید در این حوزه ورود جدی از سوی مردم باشد تا شاهد افزایش موقوفات قرآنی و در ادامه مساعدت برای ارتقای سطح جامعه قرآنی باشیم.

,

وی، از نبود موقوفات قرآنی در سطح استان انتقاد کرده و ابراز داشت: متاسفانه یک درصد از موقوفات آذربایجان‌غربی هم برای قرآن و مسابقات نیست.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: حدود ۴ میلیارد تومان درآمد موقوفات و موجودی استان از این مسیر است اما در برگزاری این دوره از مسابقات حتی یک ریال هم از این مبالغ استفاده نشده و سالن به صورت رایگان در اختیار مسابقات قرار داده شده است.

,

وی، اضافه کرد: قرآن در مظلومیت و مهجوریت مانده است. در بحث بودجه کشور در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به امورات قرآنی تخصیص یافت که ۲۷ میلیارد محقق شد و امسال هم با پیگیری‌های فراوان همان ۱۰۰ میلیارد سال گذشته تخصیص یافته اما چقدر تخصیص و تحقق داشته باشد فعلا معلوم نیست.

,

حجت الاسلام جوانبخت، تصریح کرد: موسسات قرآنی در رنج و سختی هستند. رسانه ها و روحانیون باید برای اصلاح و بهبود این وضعیت در تبلیغ موقوفات جدید و کشاندن نیت موقوفات به بخش قرآنی تلاش کنند.

,

وی، با اشاره به فعالیت غیرمرتبط ۲ چهره شاخص بین‌المللی حوزه قرآنی در ادارات استان، بیان داشت: هم اکنون ۲ قاری نفر اول بین المللی یعنی آقایان وحید وکیلی و حامد ولی‌زاده در استان ما وهردو کارمند قراردادی هستند، امید است با عنایت مسئولان، این منتخبان جامعه قرآنی استخدام رسمی شده و در حوزه تخصصی خود مشغول شوند.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در پایان با اشاره به حضور ۲۹۱ نفر در این مرحله از مسابقات، اذعان داشت: برترین نفرات مرحله استانی مسابقات به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه