اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

قانون بررسی اختلالات ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها مغفول مانده است

قانون بررسی اختلالات ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها مغفول مانده است
مدیرکل بهزیستی استان زنجان‏ گفت: قانون بررسی اختلالات ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد محمدی قیداری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: لایحه تشکیل این سازمان با تکیه بر اصول سوم و ۲۹ قانون اساسی ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

وی افزود: بهزیستی استان زنجان با ۴۱۰ کارمند در ۸ شهرستان به ۱۸۰ هزار نفر خدمات می‌دهد و ۱۴۹۹۲ نفر نیز مستمری بگیر داریم که ۳۱ درصد جامعه هدف بهزیستی استان است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با افزایش انجام شده تعداد مستمری بگیران از ۷ هزار نفر به ۱۴ هزار ۹۹۲ نفر رسید.

,

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کلی بهزیستی امور پیشگیرانه در بحث معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بوده که ما در این راستا گام هایی را برداشته‌ایم.

,

محمدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بهزیستی بحث پیشگیری در خصوص نابینایی است، گفت: یکی از شایع‌ترین علل نابینایی تنبلی چشم که ما در این راستا پایگاه‌های دائمی و غیردائمی را داریم که کودکان 3 تا 6 سال را مورد غربالگری قرار می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه در بحث غربالگری شنوایی نیز نوزادان یک الی 10 روزه مورد معاینه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد 176 گروه اجتماع محور به آگاه سازی افراد در محلات می‌پردازند.

,

محمدی با اشاره به فعالیت 13 کمپ ترک اعتیاد در استان بیان کرد: امروز یک کمپ  برای بانوان افتتاح خواهیم کرد، البته باید گفت که ما از این موضوع خرسند نیستیم اما مجبور بودیم که چنین مرکزی را در زنجان داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص معتادان متجاهر و دیگر معتادین عنوان کرد: در هفته دولت سرپناه معتادین را افتتاح کردیم، هدف ما هتل داری نیست اما اقدامات مددکاری و روانشناسی در همین مراکز نیز انجام می‌شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در بحث آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج همکاری لازم را با علوم پزشکی داریم، عنوان کرد: البته باید گفت که اختلالات ژنتیک در برنامه ششم جزو وظایف وزارت بهداشت و این وزارتخانه موظف شده اختلالا ژنتیک را بررسی کند چرا که ۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیک است.

,

وی با تاکید بر اینکه این ماده قانونی مسکوت مانده که درخواست ما اجرای آن است، ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

,

محمدی با بیان اینکه 37 مرکز مشاوره را در طح استان داریم، عنوان کرد: ۲۰ هزار معلول را در سامانه داریم که دو درصد جمعیت استان را می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه نخستین امیدواری ما در بحث معالولین اجرای قانون حمایت از معلولین است، خاطرنشان کرد: مهمترین بحث در این خصوص مناسب سازی و بعد توانمند کردن معلولان است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: سعی ما بحث توانمندسازی است و معلولی که توانمند شده بایذ در جامعه‌ای فعالیت کند که شرایط برای حضور وی فراهم شود.

,

وی با بیان اینکه ورزش معلولین خدمات خوبی را می‌دهیم که مدالهای خوبی نیز کسب شده است، افزود: 2400 نفر مستمری بگیر زنان سرپرست خانوار داریم.

,

محمدی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال سال گذشته برای ۵۸۴ نفر شغل ایجاد کردیم، عنوان کرد: امسال نیز ایجاد اشتغال برای 580 نفر را در برش استانی داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه