اخبار داغ

پیر شدن ریه‌ها ارمغان آلودگی هوا!

پیر شدن ریه‌ها ارمغان آلودگی هوا!
نتایج یک تحقیقات گسترده نشان می‌دهد آلودگی هوا ریه‌ها را پیر می‌کند و در نهایت منجر به بروز بیماری‌های مرگبار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی محققان انگلیسی نشان می‌دهد آن‌هایی که در معرض آلودگی هوا هستند، به مراتب ریه‌های پیرتری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی آن‌ها را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نتایج یک تحقیقات گسترده نشان می‌دهد آلودگی هوا ریه‌ها را پیر می‌کند و در نهایت منجر به بروز بیماری‌های مرگبار می‌شود.
,
 
,
این پژوهش که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته بیانگر افزایش قابل توجه نرخ بیماری‌های مزمن انسدادی ریه است و کارشناسان نسبت به افزایش آمار ابتلا به نوع بیماری‌ها هشدار می‌دهند.
,
 
,
به گفته کارشناسان علمی، بیماری‌های ریوی و در پی آن بیماری‌های مرگبار میان افرادی که مَسکن آن‌ها در مناطق آلوده قرار دارد یا رژیم غذایی ضعیف دارند بیش از سایر گروه‌ها شایع است.
,
 
,
محققان دانشگاه لستر با بررسی بیش از ۳۰۰ هزار نفر دریافتند، ریه افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند دست کم ۲ سال پیرتر از افرادیست که هوای پاک تنفس می‌کنند.
,
 
,
محققان تأکید می‌کنند، بیماری مزمن انسدادی ریه یک بیماری غیر قابل درمان است؛ اصلی‌ترین نشانه‌های این بیماری شامل مواردی همچون تنگی نفس، سرفه و ایجاد خلط سینه است.
,
 
,
این مطالعه همچنین نشان داد، افرادی که درآمد کم‌تری دارند در معرض خطر بیشتری نسبت به همتایان ثروتمندترشان هستند حتی زمانی که میزان آلودگی هوا آن‌ها یکسان است.
,
 
,
آنا هانسل، محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه لستر می‌گوید: این مطالعه یکی از بزرگ‌ترین پژوهش‌های دنیا درباره آلودگی هوا و تأثیر آن بر روی عملکرد ریه‌ها است که به خوبی نشان داد هوای آلوده تا چه حد می‌تواند ریه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و بیماری مزمن انسدادی ریه را شایع کند.
,
 
,
آمار بنیاد ریه در انگلیس نیز بیانگر آن است که حدود ۱.۲ میلیون نفر در انگلیس با بیماری مزمن انسدادی ریه «COPD» تشخیص داده شده‌اند.
,
 
,
منبع : فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه