اخبار داغ

مدیرفنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور:

پروژه راه آهن یک سال دیگر کلنگ‌زنی خواهدشد/ یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری این پروژه

پروژه راه آهن یک سال دیگر کلنگ‌زنی خواهدشد/ یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری این پروژه
مدیرفنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور گفت: در ایده‌آل‌ترین حالت پروژه احداث راه آهن از یونسی گناباد به بیرجند یک سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم باقری، مدیر فنی شرکت تیراژ و شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: پروژه راه آهن شرق کشور در مرحله آماده سازی جلدهای قرارداد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی توضیح داد: قرارداد معمولا چند جلد می‌شود که شامل اطلاعات فنی، مالی و قراردادی است که این جلدها توسط مشاور کارفرما تهیه می‌شود و در اختیار مشاور ما قرار می‌دهد و طی بررسی‌های مختلف و برگزاری جلسات، در نهایت منتج به پیش‌نویس قرارداد می‌شود و بعد از حل شدن مسائل بین بانکی قرارداد امضا می‌شود.
,
 
,
مدیرفنی شرکت اجرای پروژه راه آهن ضمن تاکید بر این‌که الان در مرحله تهیه‌ی اسناد قرارداد هستیم که شامل مدارک فنی و مالی می شود، گفت: سرمایه گذاری این پروژه در این اسناد مشخص می شود اما مبلغ انجام کار این پروژه حدود یک میلیارد یورو است.
,
 
,
باقری خاطرنشان‌کرد: زمانی کلنگ راه آهن به زمین زده می شود که سریعتر اسناد این قرارداد تهیه شود؛ اسناد قراردادهایی که طرف مقابل خارجی باشد یک مقدار زمان‌براست وبعد از تهیه اسناد قرارداد وتوافقات مالی این صورت خواهد گرفت.
,
 
,
وی بیان‌کرد: یک قسمت از بیرجند به سمت ایستگاه یونسی می رود که به محور بافق مشهد متصل می شود که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شود که در مرحله گرفتن مجوز هیات وزیران و تهیه پیش نویس قرارداد است.
,
 
,
مدیر فنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور یادآورشد: قسمت دوم از بیرجند به سمت زابل است که این مربوط به خارجی‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت چین است.
,
 
,
باقری افزود: این دو محور راه آهن جزو راه آهن شرق کشور است اما از منابع مختلفی تامین اعتبار شده ودر دو کنسرسیوم جدا حساب می‌شود که یکی صندوق توسعه ملی  و یکی سرمایه‌گذار و از کشورچین است.
,
 
,
وی بیان‌کرد: این پروسه خیلی طولانی است اما این طرح جزو طرح‌هایی اولویت دار دولت است که هیات دولت ورئیس جمهور به این طرح علاقه‌مند هستند که امیدواریم زودتر اسناد تکمیل شود.
,
 
,
مدیر فنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور ادامه‌داد: ما هر هفته بابت این پروژه‌ها غیر از جلسات داخل شرکت با وزارت راه جلساتی برگزار می‌کنیم و کار جلو می‌رود و در ایده‌آل‌ترین حالت این پروژه یک سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.
,
 
,
باقری خاطرنشان‌کرد: در حالت واقع بینانه این پروژه یک سال طول خواهد کشید اما شاید فردا شخص رئیس جمهور دستور دهد که این کار سریع انجام شود و همه چی توافقی حل شود و پروسه کارشناسی آن کم شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که این پروژه در هر شرکت و با هر قراردادی زمان براست، گفت: از بیرجند به ایستگاه یونسی 270 کیلومتر است و از بیرجند به زاهدان چون از زابل عبور می‌کند 610 کیلومتر است.
,
 
,
مدیر فنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور بیان‌کرد: سه قسمت راه آهن به مناقصه گذاشته شده است و پیمانکار بر روی آن کار می‌کند و منابع این پیمانکاران مانند سایر پروژه‌های کشور از منابع طرح های عمرانی کشور است و دولت از خزانه پرداخت می‌کند.
,
 
,
باقری افزود: با توجه به شرایط خاص مملکت وصول بودجه‌های عمرانی سخت است به همین دلیل بودجه راه آهن از منابع صندوق و فاینانس خارجی تامین اعتبار می‌شود.
,
 
,
وی اضافه‌کرد: منابع عمراین اعتبارات اندک است و همین باعث شده سرعت کار خیلی بالا نباشد.
,
 
,
مدیر فنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور اظهارکرد: راه آهن ممکن است از نزدیکی خیلی از جاها رد شود اما از هر منطقه ای که رد شود سبب توسعه شده خواهد شد.
,
 
,
باقری تصریح کرد: برای راه اهن باید مستقیم ترین راه را در نظر گرفت تا توجیح اقتصادی داشته باشد و قرار است راه آهن شرق کشور مسیر ترانزیت باشد و استان‌های شمال را به جنوب متصل کند و اگر مسیر طولانی‌تر شود بارهای خارجی که از شرق به جنوب کشور می رود به دلیل گران شدن این مسیر انتخاب نمی شود.
,
 
,
وی یادآورشد: یک ملاحظه‌هایی در طراحی مسیر راه آهن وجود دارد که این ها را در نظر می گیرند به همین دلیل سعی شده به خیلی از جاها نزدیک باشد تا طرح را از نظر اقتصادی توجیح پذیر کند.
,
 
,
مدیر فنی شرکت اجرای پروژه راه آهن شرق کشور بیان‌کرد: ایجاد راه آهن از بیرجند تا ایستگاه یونسی می‌تواند خیلی سریعتر انجام شود که مصوبه هیات وزیران را می‌خواهد که الان در مرحله نوبت برای هیات وزیران است تا در جلسه بعدی مطرح شود.
,
 
,
باقری یادآورشد: مقامات استان مخصوصا استاندار می‌تواند این را پیگیری کنند که این مصوبه سریعتر به هیات وزیران آمده و مقدار زیادی از قضایا حل شود؛ این کمکی است که مقامات استان می توانند انجام دهند.
,
 
,
وی افزود: شرکت تیراژ سال 1343 و حدود 55 سال است دارد فعالیت می‌کند به تنهایی بیش از دو هزار کیلومتر راه، را آهن، پل و تونل ساخته است و ازبحث های فنی، اجرایی وطراحی مشکلی از نظر تکنولوزی در کشور وجود ندارد.
,
 
,
وی تاکید کرد: در اجرای پروژه راه آهن مقامات استان باید پیگیر باشند تا بتوانیم بعد از گرفتن مجوزات پروژه راه آهن را جلو ببریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه